این خوراکی ها را برای افزایش طول عمرتان بخورید

به گزارش مجله بابلسر، آنچه که می خوریم می تواند بر سلامت و حتی طول عمر ما تأثیرگذار باشد. مصرف غذاهای فرآوری شده، آنطور که باید مواد مغذی را در اختیار بدن قرار نمی دهد. بعلاوه این نوع غذاها عامل بسیاری از بیماری ها مانند چاقی، بیماری های قلبی عروقی و دیابت نوع2 هستند.

این خوراکی ها را برای افزایش طول عمرتان بخورید

به گزارش خبرآنلاین، غذاهایی وجود دارند که می توانند انرژی موردنیازتان را تأمین نمایند، خطر ابتلا به بیماری را کاهش دهند و به تثبیت وزن شما یاری نمایند. اگر می خواهید طولانی تر زندگی کنید و سالم تر بمانید، باید مغذی ترین مواد غذایی را مصرف کنید. افزودن غذاهای گیاهی طبیعی به عنوان بخش اصلی از رژیم غذایی، سلامتی و شادابی شما را باز می گرداند.

در این مطلب نمونه هایی از مواد غذایی را برای دستیابی به این هدف به شما معرفی می کنیم.

قارچ

مصرف منظم قارچ خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می دهد. این مسئله ناشی از وجود مهارنماینده های آروماتاز در قارچ است که از فراوری استروژن جلوگیری می نماید؛ هورمون استروژن در ابتلا به بعضی از انواع سرطان سینه نقش دارد.

قارچ ها درصورتی در فرایند افزایش طول عمر مؤثرند که آن ها را به صورت پخته شده مصرف کنید. قارچ خام حاوی یک ماده سرطان زا به نام آگاریتین (Agaritine) است که در صورت طبخ، اندازه این ماده به طورقابل توجهی کاهش می یابد.

گوجه فرنگی

بیشترین میزان از مواد مغذی که سلامتی را ارتقا داده و طول عمر را افرایش می دهند، در گوجه فرنگی یافت می گردد؛ لیکوپن، ویتامین های C و E، بتاکاروتن و آنتی اکسیدان های فلاونول فقط چند نمونه از ترکیبات مفید گوجه فرنگی محسوب می شوند.

لیکوپن از شما در برابر سرطان پروستات، آسیب پوستی ناشی از مواجهه با اشعه ماوراء بنفش خورشید و بیماری های قلبی-عروقی محافظت می نماید.

لوبیا

مصرف روزانه لوبیا و سایر حبوبات در تثبیت قند خون، کاهش اشتها و محافظت از روده بزرگ در برابر سرطان مؤثر است.

طبق شواهد، اگر دو بار در هفته لوبیا، نخود یا عدس مصرف کنید، احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ کاهش می یابد. لوبیا قرمز، لوبیا سیاه، نخود و عدس همگی برای سلامتی و افزایش طول عمر مفیدند.

سبزیجات برگ سبز

سبزیجات دارای برگ های سبز مثل اسفناج و کاهو در هر پوند (حدود 450 گرم) کمتر از صد کالری انرژی دارند؛ همین مسئله این گروه از سبزیجات را به یک غذای مناسب برای کنترل وزن تبدیل می نماید.

در سبزیجات برگ دار میزان زیادی فولات (ویتامین B9)، لوتئین و زآگزانتین وجود دارد. لوتئین و زآگزانتین، کاروتنوئیدهایی هستند که از چشم ها در برابر آسیب ناشی از نور محافظت می نمایند. فیتوکمیکال های محلول در چربی، به ویژه کاروتنوئیدها، که به وفور در سبزیجات برگ دار یافت می شوند، خاصیت آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی دارند.

مغزها

آجیل منبع غنی چربی های سالم، پروتئین گیاهی، فیبر، آنتی اکسیدان و مواد معدنی است. مغزها به علت اینکه شاخص گلیسمی (GI) پایین دارند، به کنترل قند خون یاری می نمایند و به همین علت بخش مهمی از رژیم غذایی ضددیابت را تشکیل می دهند. شاخص گلیسمی اندازه تأثیر غذاها را روی قند خون نشان می دهد. هر چقدر GI یک غذا پایین تر باشد، بعد از مصرف آن، قند خون شما به اندازه کمتری افزایش پیدا می نماید.

خوردن منظم آجیل در کاهش کلسترول خون مؤثر است و از ابتلا به بیماری قلبی جلوگیری می نماید. مغزهای خوراکی مثل گردو، بادام و پسته کالری بالایی دارند. اما چون اشتها را کاهش می دهند، گنجاندن آن ها در برنامه غذایی به کاهش وزن یاری می نماید.

منبع: verywellhealth

منبع: فرارو
انتشار: 7 اسفند 1400 بروزرسانی: 7 اسفند 1400 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1790

به "این خوراکی ها را برای افزایش طول عمرتان بخورید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این خوراکی ها را برای افزایش طول عمرتان بخورید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید