2 طرز تهیه دسر بیسکو ماست (بیسکوکیک) ساده و میوه ای

به گزارش مجله بابلسر، دسر بیسکو ماست که بعضی به آن دسر بیسکوکیک با ماست نیز می گویند، یک مشابه چیزکیک است که از ترکیب بیسکویت و ماست تهیه می گردد و مزه فوق العاده خوشمزه ای دارد. طرز تهیه دسر بیسکو ماست بسیار ساده است و به خاطر ظاهر مجذوب کننده و مزه دلپذیری که دارد، برای پذیرایی از مهمان ها و افرادی که در رژیم هستند نیز گزینه مناسبی است. در این مقاله از در می توانید با طرز تهیه دسر ماست بیسکویتی آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در خصوص روش درست کردن بیسکو ماست پاسخ خواهیم داد.

2 طرز تهیه دسر بیسکو ماست (بیسکوکیک) ساده و میوه ای

طرز تهیه دسر بیسکو ماست

مدت زمان آماده سازی: 30 دقیقه

مدت زمان پخت بیسکو ماست: 1/5 ساعت

کالری کل دسر بیسکو ماست: حدود 331 کالری

مواد لازم برای تهیه دسر بیسکو ماست

  • ماست: 70 گرم
  • بیسکویت پتی بور: یک بسته بزرگ
  • کره آب شده: 40 گرم
  • پودر هل: 30 گرم
  • ژله آلوئه ورا: 1 بسته
  • آب جوش: به میزان لازم

مراحل طرز تهیه دسر بیسکو ماست

اگر طعم دسر با بیسکویت پتی بور را می پسندید، ما در میان دسرهای بیسکویتی یخچالی ساده و سریع پیشنهاد جذابی برای شما داریم. بیسکو ماست یک دسر خوشمزه رژیمی و مقوی است که می توانید آن را با مواد ساده ای مثل بیسکویت پتی بور، ماست و یک بسته ژله آلوئه ورا و کره تهیه کنید. در ادامه می توانید با مراحل طرز تهیه دسر بیسکو ماست آشنا شوید.

مرحله اول؛ خرد کردن بیسکویت پتی بور

در اولین مرحله از طرز تهیه دسر بیسکو ماست باید بیسکویت پتی بور را با دست خرد کنید و در یک کاسه بریزید. سپس بیسکویت ها را با یک گوشت کوب کاملا خرد کنید. می توانید برای خرد کردن بیسکویت ها از مولینکس یا غذاساز نیز بهره ببرید.

در صورت تمایل شما می توانید انواع از جمله بیسکویت پتی بور و انواع را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه های زنجیره ای بخرید.

مرحله دوم؛ آماده کردن لایه بیسکویتی دسر

در این مرحله باید بیسکویت های پودر شده را با کره آب شده و پودر هل ترکیب کنید. سپس مواد را به خوبی مخلوط کنید تا ترکیب یکدستی ایجاد گردد. برای تهیه از فروشگاه های زنجیره ای به صورت اینترنتی، حضوری یا تلفنی اقدام کنید.

مرحله سوم؛ ریختن لایه بیسکویتی در قالب

بعد از این که مواد لایه بیسکویتی دسر را آماده کردید، باید یک ظرف مناسب انتخاب کنید و ترکیب بیسکویت و کره را در قالب بریزید و با پشت قاشق خود فشار دهید تا کاملا فشرده گردد. ظرف را برای مدت 1 ساعت در فریزر قرار دهید تا لایه بیسکویتی دسر سفت و آماده گردد.

مرحله چهارم؛ آماده کردن ژله

در این مرحله از طرز تهیه بیسکو ماست باید پودر ژله آلوئه ورا با میزانی آب جوش ترکیب کنید. سپس ظرف ژله را روی بخار کتری قرار دهید تا ژله به کاملا در آب حل گردد.

مرحله پنجم؛ اضافه کردن ماست به ژله

بعد از این که ژله در آب حل شد، باید 70 گرم ماست کم چرب و شیرین را به آن اضافه کنید. در این مرحله ماست شما نباید داغ و ژله گرم باشد. ماست را از چند دقیقه قبل از یخچال خارج کنید و کمی صبر کنید تا ژله سرد گردد. سپس ماست را به ژله اضافه کنید و مواد را با هم ترکیب کنید. این کار از بریده بریده شدن ماست در ژله جلوگیری می نماید.

مرحله ششم؛ آماده کردن دسر بیسکو ماست

در آخرین مرحله از طرز تهیه دسر ماست بیسکویتی باید مواد آماده شده را روی لایه بیسکویتی بریزید. سپس دسر را برای مدت 1 ساعت در یخچال قرار دهید تا ژله کاملا ببندد. در نهایت می توانید این دسر را با تکه های میوه و مربا تزیین کنید.

در صورت تمایل می توانید، انواع و انواع را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه های تهیه کنید.

طرز تهیه بیسکو ماست میوه ای

بیسکو ماست میوه ای یکی از خوشمزه ترین دسرهای ساده و فوری خانگی است که در عین سادگی بسیار مقوی، سالم و خوشمزه است. برای تهیه این دسر باید لایه بیسکویتی را مطابق با روش قبل آماده کنید و در فریزر قرار دهید. سپس چند قاشق ژلاتین را با آب ترکیب کنید تا کاملا در آب حل گردد. حالا میوه مورد نظرتان را همراه با ماست در مخلوط کن بریزید و کاملا با هم ترکیب کنید. سپس ژلاتین را به اضافه کنید.

ظرف دسر را از فریزر خارج کنید و میزانی میوه خرد شده روی آن بریزید. حالا نوبت اضافه کردن ترکیب ماست میوه ای و ژلاتین است. در صورت تمایل می توانید در این دسر از ژلاتین رنگی به رنگ میوه ها بهره ببرید تا دسر شما خوشرنگ تر گردد. در پایان دسر را برای 2 ساعت در یخچال قرار دهید تا کاملا آماده گردد. می توانید برای تزیین این دسر از میزانی مربا، خلال پسته و بادام بهره ببرید.

در صورت تمایل می توانید و را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه های همیشه تخفیف بخرید.

نکات و فوت و فن های طرز تهیه دسر بیسکو ماست (بیسکوکیک با ماست)

*برای تهیه دسر بیسکو ماست باید از ماست شیرین و همزده بهره ببرید تا طعم دسر لذیذتر گردد.

*اضافه کردن پودر هل به این دسر کاملا اختیاری است، اما هل موجب خوش عطر شدن دسر شما می گردد.

*می توانید به جای هل برای خوش عطر شدن دسر از میزانی عصاره وانیل یا پوست لیمو نیز بهره ببرید.

*در صورت تمایل می توانید در دسر بیسکو ماست به جای ژله آلوئه ورا از ژله های طعم دار و رنگی نیز بهره ببرید.

*استفاده از ماست یونانی یا پرچرب و خامه ای طعم بهتری به دسر بیسکوکیک می بخشد.

*در صورت تمایل می توانید قبل از اضافه کردن ترکیب ژله و ماست به لایه بیسکویتی یک لایه میوه خرد شده یا مربا روی آن بریزید و سپس لایه ماستی را اضافه کنید.

*اگر دوست دارید دسر بیسکو ماست را به صورت قالبی درست کنید، می توانید روی قالب یک سلفون یا کیسه فریزر بکشید و سپس دسر را در آن درست کنید. در پایان می توانید این دسر را با یاری سلفون از داخل قالب خارج کنید.

*در طرز تهیه دسر ساده و مقوی بیسکو ماست رژیمی می توانید کره را حذف کنید و از بیسکویت سبوس دار بهره ببرید. عسل را با بیسکویت ترکیب کنید و بعد برای لایه ماستی از میزانی ژلاتین شیرین نشده همراه با ماست کم چرب بهره ببرید.

*میزان ژلاتینی که به دسر بیسکو ماست اضافه می کنید، اختیاری است. اگر دوست دارید لایه ماستی روی دسر سفت گردد، از ژلاتین بیشتر بهره ببرید، در غیر این صورت می توانید از چند قاشق ژلاتین تنها برای منسجم شدن ماست بهره ببرید.

*اگر دوست دارید دسر بیسکو ماست شما خوش طعم تر گردد، می توانید میزانی خامه به ماست اضافه کنید.

*برای تهیه بیسکو ماست کاکائویی باید از بیسکویت پتی بور کاکائویی بهره ببرید و در ترکیب ماست و ژلاتین نیز میزانی شکلات آب شده یا پودر کاکائوی ترکیب شده با آب جوش بریزید. برای تزیین این دسر می توانید از شکلات رنده شده بهره ببرید.

*اگر به بیسکویت پتی بور دسترسی ندارید، می توانید از بیسکویت دایجستیو، کوکی کره ای یا کراکر معمولی نیز بهره ببرید.

*می توانید این دسر را به صورت چند لایه نیز درست کنید. برای این کار باید از یک لایه بیسکویت بهره ببرید. 1 ساعت صبر کنید و بعد لایه ماستی را اضافه کنید و بعد دوباره صبر کنید و لایه بعد بیسکویت و ماست را اضافه کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه انواع دسر ایرانی و خارجی

سوالات متداول

چه نوع ماستی برای تهیه دسر بیسکو ماست مناسب است؟

برای تهیه دسر بیسکو ماست بهتر است از ماست پرچرب و خامه ای و یا ماست یونانی بهره ببرید.

آیا می توان دسر بیسکو ماست را بدون ژلاتین درست کرد؟

اضافه کردن ژلاتین به دسر بیسکو ماست موجب سفت شدن ماست و شیرین تر شدن آن می گردد. در صورت تمایل می توانید ژلاتین را حذف کنید و تنها از ترکیب ماست، میزانی عسل و میوه مورد علاقه تان برای روی لایه بیسکویتی بهره ببرید.

منبع: افق کوروش
انتشار: 11 خرداد 1402 بروزرسانی: 11 خرداد 1402 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 2072

به "2 طرز تهیه دسر بیسکو ماست (بیسکوکیک) ساده و میوه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 طرز تهیه دسر بیسکو ماست (بیسکوکیک) ساده و میوه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید