سفر به آمریکا: کیسی، شهری کوچک با اشیای عظیم

به گزارش مجله بابلسر، شهر کیسی در ایالت ایلینوی آمریکا با بیش از 5 کیلومتر مربع وسعت و کمتر از 3 هزار نفر جمعیت، یکی از شهرهای کوچک آمریکا است، اما بعضی از عظیم ترین اشیای دنیا در آن واقع شده است. این اشیای عظیم شامل وسایلی مثل جایگاه گهواره ای، میل های بافتنی و قلاب دوزی، صندوق پست، چنگال، پایه توپ گلف، یک جفت کفش چوبی، یک قفس پرنده، یک خط کش، یک مداد، یک بلال، کاکتوس ساگوارو و چند شی دیگر می گردد. 8 مورد از اشیای موجود در این شهر در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده اند. در ورای تمامی این اشیای عظیم، یک مرد ایستاده است، او یکی از تجار محلی شهر کیسی به نام جیم بولین است.

سفر به آمریکا: کیسی، شهری کوچک با اشیای عظیم

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور آمریکا ارزان هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور آمریکا از نیویورک، واشنگتن، لس آنجلس، سان فرانسیسکو و لاس وگاس دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

بولین معاون شرکت سرمایه گذاری بولین است که در ابتدا به عنوان یک مغازه کوچک صافکاری و نقاشی در گاراژ خانوادگی خود آغاز به کار نموده بود. امروزه این شرکت 240 نفر نیرو دارد و کار تعمیر و نگهداری خطوط لوله نفت و گاز طبیعی را در سراسر نیمی از کشور انجام می دهد. اما تمامی شغل ها و کسب وکارهای کیسی، مانند این شرکت پیروز نبودند. در طول سال ها بولین کسب کارهای بسیاری را در کیسی دیده که به علت رکود مالی تعطیل شدند (مانند کارخانه های فراوری کفش، مغازه ابزارفروشی، مغازه فروش سخت افزار و فروشگاه خوراکی). رکود مالی که از ابتدای قرن 21 گریبان گیر جهان شده، باعث شده است که حتی بولین هم احساس خطر کند. به همین دلیل او تصمیم گرفت که با تقویت صنعت گردشگری کیسی و رونق دادن به آن، به اقتصاد محلی یاری کند.

چون بولین خود در صنعت لوله مشغول است، به تعداد زیادی از لوله های بزرگ دسترسی دارد و به همین علت تصمیم گرفت که زنگوله های بادی بزرگ الجثه بسازد. 2 سال طول کشید که بولین این پروژه را به اتمام برساند. زمانی که این طرح در سال 2011 تکمیل شد، طول زنگوله های بادی بزرگ الجثه 16/5 متر شد. از آنجا به بعد، این ایده اجرا شد و ادامه یافت.

شرکت بولین هم اکنون یک مغازه رنگ، یک جوشکاری و چندین نیروی بااستعداد دارد. آن ها همچنین به موادی مانند دکل های قدیمی تلفن (که برای ساخت جایگاه های گهواره ای استفاده می نمایند) و تانک نفت (که قسمت بالایی از صندوق پست و قسمت پایینی قفس پرنده را با آن ساختند) دسترسی دارند. تقریبا تمامی مواد و وسایلی که در ساخت این اشیای بزرگ استفاده شده است، مواد بازیافت شده و تغییر کاربری داده شده هستند.

یکی از شرایطی که برای ثبت این اشیای بزرگ الجثه در کتاب رکوردهای گینس وجود دارد، این است که این اشیا باید به درد بخور باشند. بنابراین زمانی که بولین میل های بافتنی را می ساخت، یکی از اقوام خود به نام Jeanette Huisinga را به کار گرفت؛ این فرد یک مغازه نخ فروشی در شهر دارد. او با بزرگ ترین میل های بافندگی جهان از بزرگ ترین جایگاه گهواره ای جهان بالا رفت و شالی بافت که می تواند آغازی بر بافت بزرگ ترین شال جهان نیز باشد. بزرگ ترین میل های بافندگی و قلاب دوزی جهان هم اکنون در مغازه این فرد به نمایش گذاشته شده است.

اشیای بزرگ الجثه بولین کاری شگفت انگیز برای اقتصاد محلی شهر کیسی انجام داد. برای مثال فروشگاه شکلات و آبنبات فروشی که در همان ساختمانی قرار گرفته است که بزرگترین کفش های چوبی جهان واقع شده، هر روز حدود 100 معامله با گردشگرانی که برای بازدید از بزرگ ترین کفش چوبی جهان آمده اند، انجام می دهد. همچنین بازدیدنمایندگان داخل این کفش ها پول می اندازند، چون معتقد دارند که خوش یمن است و باعث خوش شانسی می گردد. این پول ها به Clark County Food Pantry اهدا می گردد.

موارد مشابه دیگری نیز وجود دارد؛ مثلا بزرگ ترین صندوق پستی جهان به فروش کارت پستال هایی که از قبل تمبر زده شده اند، یاری می نماید؛ بازدیدنمایندگان این کارت پستال ها را خریده، یادداشتی روی آن نوشته و به این صندوق می ندازند. هر روز حدود 100 کارت پستال تمبرشده توسط اداره پست با تمبر مخصوص بزرگ ترین صندوق پست جهان مهر می شوند.

بولین برنامه ساخت اشیای بزرگ دیگری را در شهر خود دارد. در طول چند ماه یا چند سال آینده، او بزرگ ترین چکش، بزرگ ترین اسب جنبان، چوب های بزرگ بیس بال، یک باشگاه گلف بسیار بزرگ و بزرگ ترین الاکنگ جهان را خواهد ساخت تا تمامی اعضای خانواده بتوانند کنار هم از آن لذت ببرند.

منبع: کجارو
انتشار: 2 بهمن 1399 بروزرسانی: 2 بهمن 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1026

به "سفر به آمریکا: کیسی، شهری کوچک با اشیای عظیم" امتیاز دهید

1 کاربر به "سفر به آمریکا: کیسی، شهری کوچک با اشیای عظیم" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به آمریکا: کیسی، شهری کوچک با اشیای عظیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید