هزینه تحصیل در کانادا چقدر است؟

به گزارش مجله بابلسر، کانادا یکی از مشهورترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان است. این کشور به ارایه طیف وسیعی از تجارب و فرصتهای مختلف در پهنه وسیع جغرافیایی و شهرهای چند فرهنگی خود معروف است.

هزینه تحصیل در کانادا چقدر است؟

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در کانادا در مقطع دبیرستان هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

خبر تقریبا خوب برای شما اگر قصد دارید در کانادا به مطالعه و یا ادامه تحصیل بپردازید این است که مقدار شهریه دریافتی در این کشور در مقایسه با سایر کشورهای انگلیسی زبان (آمریکا، انگلیس و استرالیا) کمتر است. با این حال در مقایسه با سایر کشورها همچنان بالا است! وزارت آموزش کانادا (CMEC) ابزار آنلاینی بسیار خوب برای محاسبه سریع و آنلاین مقدار مخارج تحصیلی در دانشگاه های مختلف کانادا ارایه نموده است که می تواند برای انجام براوردهای اقتصادی پیش از سفر دانشجویان بسیار مفید باشد.

مقدار شهریه

دانشگاه های کانادایی هر یک دارای قوانین منحصر به فرد در این زمینه هستند و در نتیجه مقدار شهریه برای هر دانشگاه متغیر است. عوامل مختلفی همچون نوع دوره و رشته تحصیلی، مقطع تحصیلی و ملیت بر روی میزان شهریه اثر گذار است.

بر طبق گزارش اخیر اداره آمار کانادا، هزینه شهریه در کانادا به مقدار 3/1 درصد برای دانشجویان کانادایی مقطع کارشناسی در سال 2018-2017 افزایش داشته است. در استان اُنتاریو، دانشجویان کانادایی بایستی برای تحصیل در مقطع کارشناسی مبلغ 8،454 دلار کانادا در سال بابت شهریه بپردازند. اگر شما شهروند کانادا باشید، شما می توانید انتظار پرداخت مبلغی در حدود 6،907 دلار کانادا را در سال برای مقطع کارشناسی داشته باشید.

مقدار شهریه در مقطع کارشناسی

بر طبق گزارش اداره آمار کانادا، در سال 2018-2017 متوسط شهریه دریافتی برای دانشجویان بین المللی برابر با20،540 دلار آمریکا است. رشته های هنر و علوم انسانی به نسبت ارزان تر هستند در حالی که سایر زمینه ها همچون مهندسی و پزشکی دارای بالاترین مقدار شهریه هستند (به متوسط 23،340 دلار آمریکا در سال). مقدار شهریه برای رشته های تجارت و بازرگانی از مقدار متوسط کمتر است و برابر با 20،120 دلار آمریکا است.

مقدار شهریه در مقاطع تحصیلات تکمیلی

اگر قصد ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی را داشته باشید، در مقایسه با مقطع کارشناسی به صورت عمومب میزان شهریه کمتری باید بپردازید. البته باز هم میزان آن به نوع رشته ای که قصد ادامه تحصیل در آن را دارید وابسته است. مطابق گزارش اداره آمار کانادا در سال تحصیلی 2018-2017متوسط شهریه در مقاطع تحصیلات تکمیلی برابر با 13،250 دلار است.

مدیریت اجرایی کسب و کار (EMBA) دارای بالاترین میزان شهریه است و به طور متوسط برایتان در حدود 42،440 دلار در سال آب می خورد. این در حالی است که خود رشته مدیریت کسب و کار (MBA) دارای شهریه ای به مراتب کمتر و معادل با 23،900 دلار در سال است.

مخارج زندگی در کانادا

اگر ویزای دانشجویی کانادا شما را متعد به داشتن حداقل 8،100 دلار می نماید (برای ایالت کبک این مبلغ به 8،900 دلار می رسد) با این حال برای تامین مخارج زندگی شما به پولی بیشتر از این احتیاج دارید! مخارج زندگی شما به صورت خیلی زیادی به موقعیت و نوع زندگی شما وابسته است. مسلما زندگی در شهرهای بزرگتر پرهزینه تر خواهد بود.

دانشگاه مونترال تخمین می زند که مبلغ 11،716 دلار در سال تمامی مخارج زندگی یک فرد از قبیل مسکن، غذا، اقامت، کتاب، تامین وسایل تحصیلی، تلفن و سایر خرجهای متفرقه را پوشش می دهد. به صورت مشابهی دانشگاه بریتیش کلمبیا واقع در ونکوور تخمین می زند که صرف نظر از مبلغ احباری بیمه سلامت مقدار 12،066 دلار برای تامین مخارج سالانه یک دانشجو کافی است. مقدار مبلغ بیمه اجباری سلامت معادل 672 دلار در سال است. در نظر دریافت مبلغی مازاد بر مبالغ پیشنهادی فوق به منظور تامین مواردی همچون خرید پوشاک گرم برای زمستان منطقی به نظر می رسد.

به صورت کلی سه نوع محل برای اقامت دانشجویان وجود دارد که آنها عبارت اند از منازل شخصی، خوابگاههای دانشجویی و خوابگاههای خصوصی. مبلغ مورد نباز برای هر یک از این موارد کاملا متفاوت است با این حال به طور متوسط دانشجویان بایستی مبلغی در حدود 4،850 دلار در سال را بابت هزینه اسکان پرداخت کنند.

هزینه استفاده از خوابگاههای خصوصی به بیش از 6،540 دلار در سال می رسد.خوابگاههای دانجویی به طور معمول ارزان تر هستند علاوه بر این که در بعضی از دانشگاه ها امکان خرید وعده های غذایی از فروشگاه های داخل دانشگاه وجود دارد. در ادامه به صورت کلی مخارج متوسط مورد احتیاج برای زندگی در کانادا آورده شده است:

غذا خوردن در رستوران: 12 دلار برای هر نفر

بلیط یک سفره در سیستم حمل و نقل عمومی: 2/5 دلار

یک قرص نان: 2/2 دلار

بلیط سینما: 10/5 دلار

شهریه ماهانه باشگاه ورزشی: 40 دلار

ویزای دانشجویی

برای ادامه تحصیل در کانادا شما احتیاجمند داشتن اجازه نامه تحصیل کانادا هستید که این اجازه نامه یا همان ویزای تحصیلی تا انتها زمان اقامت شما در کانادا اعتبار دارد. اگر مدت دوره تحصیل یا اقامت شما کمتر از 6 ماه است به چنین اجازه نامه تحصیل کانادایی احتیاج ندارید. هزینه مورد احتیاج برای دریافت اجازه نامه تحصیلی در حدود 120 دلار می باشد.

هزینه درخواست برای دانشگاه های این کشور متغیر است و به عوامی همچون اعتبار دانشگاه و کشور مبدا دانشجو بستگی دارد. به عنوان مثال دانشگاه بریتیش کلمبیا برای دانشجویان مقطع کارشناسی ساکن کانادا هزینه ای برابر با 55 دلار و برای دانشجویان بین المللی هزینه ای به مقدار 90 دلار دریافت می نماید. اگر شما از کشورهای در حال توسعه باشید امکان نپرداختن مبلغ شهریه برایتان وجود دارد.

یاری های اقتصادی تحصیلی

در دانشگاه های کشور کانادا بورسیه ها و گرنت های متنوعی در مقاطع مختلف تحصیلی وجود دارد که برای دانشجویان بین المللی که قصد ادامه تحصیل در کانادا را دارند، مناسب است. بسیاری از دانشگاه های کانادایی بورسیه های تحصیلی مخصوص به خود دارند. نکته قابل توجه در خصوص این بورسیه ها این موضوع است که به علت محدود بودن و رقابتی بودن آن ها بایستی هر چه سریع تر در دریافت آن ها اقدام کرد.

مشاغل دانشجویی

اگر شما مایل به انجام کارهای پاره وقت در حین تحصیل به منظور تامین بخشی از مخارج تحصیلی خود باشید، شما می توانید در دانشگاه و یا خارج از آن به مدت 20 ساعت در طول ترم و به صورت کاملا تمام وقت در زمان تعطیلات تابستانی و زمستانی بدون هیچ گونه احتیاج به اجازه نامه ای به کار بپردازید.

برای این منظور داشتن بعضی شرایط الزامی است:

دانشجوی تمام وقت بودن

داشتن اجازه نامه تحصیلی معتبر

دانشجوی ثبت نام شده در مقطع تحصیلات تکمیلی بودن

برای این که بتوانید از خدمات و مزایای برنامه های دولتی استفاده نمایید احتیاجمند یک شماره بیمه اجتماعی (SIN) از اداره خدمات کانادا هستید. اطلاعات بیش تر در این مورد را می توانید از اینجا مطالعه کنید.

هزینه تحصیل در هلند چقدر است؟

هزینه تحصیل در ژاپن چقدر است؟

هزینه تحصیل در آلمان چقدر است؟

هزینه تحصیل در آمریکا چقدر است؟

هزینه تحصیل در استرالیا چقدر است؟

هزینه تحصیل در انگلستان چقدر است؟

هزینه تحصیل در کشورهای اروپایی چقدر است؟

منبع: ویکی گرام
انتشار: 20 آذر 1399 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 947

به "هزینه تحصیل در کانادا چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه تحصیل در کانادا چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید