کرونا یک و نیم میلیون شاغل گردشگری ایران را بیکار کرد

به گزارش مجله بابلسر، وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: بیش از یک و نیم میلیون نفر در حوزه گردشگری کشور فعالیت داشتند که بخش اعظم این شمار هم اکنون به خاطر شیوع کرونا بیکار قطعی و یا خانه نشین شده اند.

کرونا یک و نیم میلیون شاغل گردشگری ایران را بیکار کرد

علی اصغر مونسان روز شنبه در حاشیه مراسم شروع احیای فضای سبز مجموعه تاریخی باغ خونی در مشهد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اضافه نمود: طبق برآورد اجرا شده تا سرانجام شهریور ماه امسال میزان خسارت وارده ناشی از کرونا به صنعت گردشگری کشور بیش از 140 هزار میلیارد ریال بوده است که بسیار سنگین است.

او ادامه داد: موضوع کرونا و شیوع آن یک موضوع عالم گیر بود که صنعت گردشگری همه کشورها از جمله ایران را دچار چالش جدی کرد.

وزیر میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در خصوص برنامه های طراحی شده برای خروج صنعت گردشگری کشور از رکود موجود گفت: فعلا همه برنامه های این وزارتخانه در این رابطه با هماهنگی ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تنظیم می شود.

مونسان با اشاره به این که بعد از سرانجام موج دوم شیوع کرونا در کشور برنامه سفرهای هوشمند را برای قوت دوباره صنعت گردشگری در دستور کار داشتیم اضافه نمود: وزارت بهداشت با توجه به شرایط شیوع بیماری در آن زمان و ضرورت حفظ سلامتی مردم توقف این برنامه را خواستار شد.

وی ادامه داد: هم اکنون نیز طرح های رونق گردشگری در وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آماده است اما فعلا تامل می کنیم تا با آمدن واکسن، موج فعلی این بیماری تا حدوددی کنترل شود.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان این که بیماری ناشی از ویروس کرونا همچنان در دنیا ادامه دارد اضافه نمود: امید داریم با ضعیف شدن این ویروس در سال آینده شاهد شروع مجدد برنامه های گردشگری در دنیا و کشورمان باشیم.

منبع: چمدان
انتشار: 11 بهمن 1399 بروزرسانی: 11 بهمن 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1044

به "کرونا یک و نیم میلیون شاغل گردشگری ایران را بیکار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا یک و نیم میلیون شاغل گردشگری ایران را بیکار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید