اخبار کرونایی از دنیا؛مبتلایان بیش از چهارمیلیون وششصدهزار و فوتی ها بیش از 310هزار

به گزارش مجله بابلسر، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در دنیا به 4 میلیون و 670هزار نزدیک شده و شمار قربانیان نیز از 310 هزار تن عبور نموده است.

اخبار کرونایی از دنیا؛مبتلایان بیش از چهارمیلیون وششصدهزار و فوتی ها بیش از 310هزار

به گزارش خبرنگاران، تا با این لحظه کشورهای آمریکا با 10,394، روسیه با 9,200، انگلیس با 3,450، عربستان سعودی با 2,840، هند با 2,722، مکزیک با 2,437، اسپانیا با 2,138 و برزیل با 2,068 به ترتیب بیشترین شمار مبتلایان به کروناویروس را به خود اختصاص دادند.

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در تصاویر زیر تا لحظه نگارش این گزارش مشاهد می کنید، این آمار دقیقه ای به روز می گردد.

تصاویر و منابع از سایت ورد اُ میترز که آمار لحظه ای مبتلایان و کشته شدگان را به تفکیک به روز رسانی می نماید.

آمریکا

در تازه ترین تحولات آمریکا کاخ سفید پنج عضو تازه به ستاد مقابله با کرونای آمریکا اضافه نمود که نشانگر تمرکزی تازه بر بازگشایی فعالیت های مالی و ساخت واکسن است. در همین حال دونالد ترامپ نیز در مراسمی اظهار کرد که ماسک داشتن را برای مقامات آمریکایی اختیاری نموده است. به گزارش پایگاه خبری هیل، پنس در بیانیه ای اظهار کرد، این اعضای تازه ظرفیت این ستاد را در زمینه واکسن، درمان و ایمنی کار همزمان با افزایش تمرکز این ستاد بر از سرگیری فعالیت های مالی تقویت خواهند کرد.دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا نیز در مراسمی که با موضوع فراوری واکسن کووید 19 برگزار گردید، اظهار کرد که داشتن ماسک را برای مقامات اختیاری نموده است.

در همین حال پایگاه خبری هیل در گزارشی می نویسد که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به دلیل نداشتن برنامه ای ملی برای مدیریت بحران کرونا با انتقادهای شدیدی روبه روست و حال آنکه بعضی ایالت های این کشور شروع به ازسرگیری فعالیت های نموده اند. کارشناسان بهداشت عمومی، رهبران تجاری و مقام های دولت کنونی آمریکا می گویند این رویکرد غیرمنسجم برای مقابله با کرونا، ایالت ها را درمعرض خطر قرار می دهد و آمریکا را نسبت به موج بالقوه ابتلا در پائیز امسال آسیب پذیر می نماید.

کاخ سفید در روزهای اخیر سعی نموده خود را به عنوان نهاد کنترل نماینده پاسخ به کرونا نشان دهد و ترامپ نیز با بازدید از یک مرکز توزیع تجهیزات محافظتی برای موجود بودن این تجهیزات بازار گرمی نموده است.

با این حال، کاخ سفید از یک راهبرد آزمایش ملی بی بهره است و کارشناسان می گویند این راهبرد، کلید جلوگیری از شیوع ویروس های بعدی در آینده خواهد بود.

به گفته کارشناسان، نبود دستورالمعل فدرال معین درمورد بازگشایی مشاغل ممکن است مانع از بهبود شرایط مالی این کشور گردد.

وبسایت تحلیلی اینترسپت نیز در گزارشی می نویسد با وجود اینکه آمریکا، به منظور جلوگیری از شیوع کرونا، سفر چینی ها به این کشور را در اواسط بهمن ماه لغو کرد، اما گزارش ها نشان می دهند که سفر اروپایی ها که ماه بعد از آن لغو شد، عامل اصلی شیوع بیماری کرونا در آمریکا بوده است. علی رغم اینکه گزارش مرکز کنترل و پیشگیری بیماری در آمریکا نشان می دهد که ویروس کرونا در آمریکا به دلیل سفر اروپایی ها به این کشور شیوع پیدا نموده، اما سفرهای چین به آمریکا متوقف شد و لغو سفرهای اروپایی ها نیز به کندی انجام گرفت.

اینترسپت در ادامه نوشت، متخصصان می گویند که نژادپرستی موجب شد نگاه رسانه ها و سیاست گذاران آمریکایی نسبت به اروپایی ها مساعدتر باشد.

بر اساس گزارش این پایگاه خبری-تحلیلی، زمانی که دونالد ترامپ سفرها از چین را در تاریخ یکم فوریه، ممنوع و بعد سفرهای اروپایی ها به آمریکا را در اوایل ماه مارس متوقف کرد، بیش از 10 هزار پرواز از اروپا، کانون شیوع ویروس کرونا، به آمریکا آمدند. این پروازها بیش از 2 میلیون مسافر را به آمریکا آوردند که بیشتر آنها نیز به نیویورک سفر کردند.

گزارش ها در نیویورک نیز نشان می دهند که بیشتر مبتلایان در نیویورک از اروپا آمده بودند و نیویورک نیز به کانونی برای شیوع ویروس کرونا تبدیل شد و این ویروس را در دیگر مناطق آمریکا پخش کرد.

شمار مبتلایان در این کشور از مرز1,494,679 تَن عبور نموده است. با فوت558 تن دیگر شمار جان باختگان نیز به 89,065 عدد رسیده است.

برزیل

برزیل این روزها شرایط کرونایی پیچیده ای را تجربه می نماید که می تواند این کشور را به سوی بحرانی تمام عیار سوق دهد. به گزارش وبسایت تایم، چندین عامل از جمله رویکرد نامعین رئیس جمهور برزیل، بی توجهی میلیون ها شهروند نسبت به قرنطینه خانگی و نظام بهداشتی و خدمات درمانی تحت فشار باعث نگرانی کارشناسان در خصوص آینده برزیل در دوران کرونا شده است.این کارشناسان معتقدند برزیل با این شرایط جزو چند کشوری در دنیا قرار خواهد گرفت که بدترین شرایط کرونایی را تجربه خواهد نمود و این به معنای احتمال بروز بحرانی تمام عیار در این کشور است.

به رغم اینکه بعضی تدابیر محدودنماینده در این کشور برای مقابله با شیوع کرونا اعمال شده اما میزان ابتلا به کرونا در این کشور همچنان صعودی بوده است. محققان کالج سلطنتی لندن پیش بینی نموده اند که به شمار قربانیان در برزیل در این هفته 7790 نفر اضافه نموده خواهد شد.

تا به امروز بیش از 220 هزار نفر در سراسر این کشور به کرونا مبتلا شده اند که نزدیک به 15 هزار فوتی داشته است.

اختلافات سیاسی در خصوص سازوکارهای مقابله با کرونا نیز شرایط برزیل را پیچیده تر نموده است. بی توجهی بولسونارو نسبت به جدی بودن شیوع کرونا در حالی جنجال به پا نموده که فرمانداران در این کشور برعکس وی عمل نموده و تدابیر ضد کرونایی را در چندین ایالت اعمال نموده اند.

نحوه مدیریت مقابله با کرونا نیز در داخل دولت فدرال اختلافات جدی ایجاد نموده به طوریکه دو وزیر بهداشت این کشور در این رابطه از سمت خود استعفا نموده اند.

کارشناسان معتقدند دولت برزیل از ابتدا استراتژی مناسبی را برای مقابله با کرونا در پیش نگرفت و همین مساله اوضاع را رو به وخامت برده است.

نظام بهداشتی و خدمات درمانی برزیل نیز که تا به امروز در چند دهه اخیر با چنین بحرانی روبرو نشده بود، اکنون به شدت تحت فشار بوده و معین نیست که آیا با تداوم افزایش شمار مبتلایان این سیستم از پس درمان بیماران برخواهد آمد یا باید منتظر فروپاشی این سیستم بود.

مکزیک

به گزارش بی بی سی کشور مکزیک هم اکنون در اوج پیک کرونا قرار گرفته است. این کشور رکورد بیشترین شمار مبتلایان در یک روز را شکست که در روز گذشته 2049 تن بود. این در حالی است که از دیروز تا کنون این آمار به رقم 2,437 رسیده است. شمار کلی مبتلایان نیز در این کشور به 45,032 تن رسیده است. با فوت 290 تن دیگر در 24 ساعت گذشته شمار جان باختگان این کشور به رقم 4,767 رسیده است. نگرانی ها از آنجا افزایش می یابد که این کشور میخواهد محدودیت های قرنطینه ای را کاهش دهد و چرخه اقتصاد را به راه بیندازد. مخصوصا کارخانه هایی که در مرز با آمریکا قرار دارند.

به همین دلیل یکی از مقامات بهداشتی مکزیک این تصمیم را یکی از سخت ترین لحظات ممکن در فاز اول همه گیری ویروس کرونا دانسته است.

این کشور همچنین با مشکل ظرفیت بیمارستان ها و تجهیزات مورد احتیاج روبرو است. در اواخر ماه آوریل بود که مسئولین بیمارستان ها مجبور شدند بیماران کرونایی را از بیمارستان به دلیل نبود تجهیزات مرخص نمایند.

اسپانیا

این کشور نیز که در روزهای اخیر کاهش نسبی را در تعداد مبتلایان تجربه نموده بود بار دیگر آمارش افزایش یافته است. در این کشور 2,138 مورد ابتلای جدید ثبت شده است. تا شمار کلی مبتلایان به عدد 276,505 برسد. به گزارش نیو ایندیان اکسپرس، شرایط هشدار در اسپانیا تا یک ماه دیگر ادامه خواهد یافت. پدرو سانچز، نخست وزیر این کشور در یک سخنرانی تلویزیونی گفت این درجه بندی تا زمان تثبیت نسبی آمار ابتلا به کرونا تمدید می گردد.اسپانیایی ها اوایل ماه مه پس از هفته ها قرنطینه خانگی، اجازه یافتند برای ورزش کردن یا هواخوردن، به خیابان بیایند. تا قبل از آن، مردم صرفا برای خرید یا امور پزشکی ضروری یا رفتن به سرکار مجاز بودند خانه ها را ترک نمایند.سانچز ابراز امیدواری نموده که این آخرین مرتبه شرایط هشدار در کشورش باشد و اوضاع از ماه ژوییه به تدریج به حالت عادی برگردد. گفتنی است که با فوت 104 تن دیگر شمار فوتی های این کشور به از مرز 27,563 تن عبور نموده است.

انگلیس

نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می دهد که بحران کرونا سبب شده علاقه به خروج سریع از اتحادیه اروپا حتی در بین حامیان برگزیت در انگلیس به شدت کاهش یابد. به گزارش نشریه بیلد آلمان، نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد که آنچه که میلیون ها هوادار عضویت در اتحادیه اروپا در انگلیس و اتحادیه اروپا نتوانستند درباره برگزیت ایجاد نمایند، حالا ویروس کرونا شرایط آن را فراهم آورده است.نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که در سایه بحران کرونا انگلیسی ها علاقه خود به برگزیت را از دست می دهند.

بر این اساس در انگلیس اکثریت قریب به اتفاق شهروندان (77 درصد) به طور ناگهانی خواهان تعویق تاریخ تکمیل خروج کشورشان از اتحادیه اروپا که برای آخر سال 2020 برنامه ریزی شده است هستند.این نتیجه یک نظرسنجی هنوز منتشر نشده موسسه Focaldata برای سازمان موسوم به بهترین برای انگلیس است که نشریه بیلد آلمان پیش از انتشار به آن دسترسی پیدا نموده است.

همزمان با افزایش نرخ شیوع کرونا در انگلیس، اختلاف نظرها درباره اجرای فاز دوم کاهش سطح قرنطینه و بازگشایی مدارس در این کشور بالا گرفته است. انجمن پزشکی بریتانیا به عنوان بزرگترین اتحادیه پزشکان این کشور در نامه ای به اتحادیه ملی آموزش انگلیس نوشته است: نباید اقدامی را صورت دهیم که باعث موج دوم شیوع ویروس کرونا در کشور گردد.

در این نامه تاکید شده است: تا زمانی که آمار شیوع بیشتر از حد موجود افت نکند نباید مدارس را بازگشایی کرد.

همچنین انجمن آموزگاران انگلیس دولت را به عدم برنامه ریزی برای حفاظت از سلامت آموزگاران و دانش اموزان در صورت بازگشایی مدارس متهم نموده و مقام های محلی لیورپول اعلام نموده اند که دست کم تا 30 روز آینده برنامه ای برای بازگشایی مدارس ندارند.

بعضی مدارس خصوصی و مقام های محلی شهرستان ها همسو با سیاست های دولت بوریس جانسون، درباره بازگشایی مدارس مطابق با دستور العمل دولت اعلام آمادگی نموده اند.

نخست وزیر انگلیس با طرح این ادعا که کشور از رشد همه گیری کرونا عبور نموده و شیب نزولی را طی می نماید در صدد کاهش محدودیت های قرنطینه برآمده است.

این در حالیست که تازه ترین آمارها از افزایش مجدد نرخ شیوع ویروس کرونا (کووید-19) در این کشور حکایت دارد. طبق برآورد گروه مشاوران علمی برای شرایط اضطراری انگلیس موسوم به سیج شاخص شیوع بیماری (نرخ شیوع یا بازفراوری/ R) دوباره میان یک تا 0.7 در نوسان بوده است. هفته گذشته یعنی پیش از کاهش سطح قرنطینه در انگلیس شاخص شیوع بین 0.9 تا 0.5 گزارش شده بود.

شمار مبتلایان در این کشور از مرز240,161 تَن عبور نموده است. با فوت468 تن دیگر شمار جان باختگان نیز به34,466 عدد رسیده است.

روسیه

به گزارش خبرگزاری تاس، ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه، امروز، شنبه گزارش داد که تعداد موارد جدید شناسایی شده عفونت ویروس کرونا در کشور طی یک روز گذشته 9 هزار و 200 نفر افزایش یافت که کمترین میزان از اول ماه مه (12 اردیبهشت ماه) بود. ضمن اینکه تعداد کل موارد آلودگی به ویروس کرونا در روسیه به 272 هزار و 43 نفر رسیده است.این ستاد در تاریخ اول ماه مه گزارش داده بود که 9 هزار و 623 مورد جدید آلودگی در یک روز ثبت شده است.

از اطلاعات منتشره امروز، شنبه ، می توان نتیجه گرفت که رشد روزانه شیوع بیماری کووید-19 از 4.2 درصد در روز آدینه به 3.5 درصد کاهش یافته است که کمترین میزان ابتلای روزانه از زمان شیوع این بیماری در روسیه است.این ستاد یادآور شد، 3 هزار و 505 مورد جدید عفونت کرونا در شهر مسکو ثبت شده است که در کل موارد آلودگی در پایتخت به 138 هزار و 969 مورد رسیده است. در مسکو نیز رشد ابتلای روزانه 2.6 درصد در مقابل 3.6 درصد در روز قبل بود. در واقع امروز تعداد موارد روزانه ابتلای جدید شناسایی شده در مسکو از تاریخ 30 آوریل (11 اردیبهشت)، به کمترین میزان رسیده است.

روز آدینه، سرگئی سوبیانین شهردار مسکو از شروع آزمایشات گسترده و رایگان ساکنین شهر مربوط به آنتی بادی های ویروس کرونا اطلاع داد.

به گفته وی، در ابتدا روزانه 70 هزار نفر برای غربالگری دعوت می شوند و در آینده مسئولان در نظر دارند تعداد آزمایشات را به 200 هزار نفر افزایش دهند.

سوبیانین پیشتر هشدار داده است که خطر افزایش مجدد شیوع ویروس کرونا در مسکو تا زمانی که واکسن مؤثری برای این بیماری وجود نداشته باشد، ادامه خواهد یافت. بنابراین لغو محدودیت ها نباید به گونه ای باشد که باعث گسترش دوباره ویروس کرونا گردد.

هند

به گزارش رسانه های هند، دو روز پیش از خاتمه دوره سوم قرنطینه سراسری هند و شروع قرنطینه چهارم، آمار ابتلای به کرونا در هند از آمار رسمی چین فراتر رفت. هند در ده روز گذشته به طور متوسط بیش از 3500 مورد ابتلا به کرونا را در روز به ثبت رسانده است. این در حالی است که تا این لحظه رقم به 4,559 تن رسیده است.

همچنین بیش از 2,857 نفر در هند قربانی ویروس کرونا شده اند.

ایالت های ماهاراشترا، تامیل نادو، دهلی، گجرات و راجستان، در میان ایالت های این کشور، دارای بیشترین آمار ابتلا به این بیماری هستند.

با این حساب تعداد مبتلایان به کووید19 در هند از چین فراتر رفته است.

علی رغم این افزایش نظرسنجی های اخیر نشان می دهند که محبوبیت نخست وزیر هند طی ماه های اخیر افزایش یافته و به 80 یا حتی 90 درصد رسیده است.

افزایش محبوبیت نارندرا مودی، نخست وزیر هند در نظرسنجی های اخیر نشانگر آن است که کنترل کروناویروس در هند که با مدیریت او اجرا شده، رضایت جامعه از این نخست وزیر را به دنبال داشته و او را با حمایت بیشتری روبه رو نموده است.روزنامه نیویورک تایمز نوشته است، چیزی که روشن است، این است که بسیاری از مردم هند قدردان مودی هستند.

نظرسنجی ها حاکی از آنند که بیشتر مردم هند چنین احساسی دارند. شرکت آمریکایی Morning Consult که نظرسنجی اینترنتی انجام می دهد، نتایج نظرسنجی ها درباره محبوبیت مودی را نشانگر عملکرد بهتر او نسبت به دیگر رهبران دنیای دانسته است. محبوبیت مودی اکنون 80 درصد است که آماری بسیار بالاتر نسبت به دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس و بسیاری دیگر از رهبران دنیای است.

نظرسنجی دیگری که توسط روزنامه Times of India اجرا شده، نشان می دهد که 93.5 درصد از افرادی که در این نظرسنجی شرکت نموده اند، بر این باورند که مودی مدیریت موثری در کنترل کرونا داشته است.

عربستان

به نوشته خبرگزاری رویترز یک مقام وزارت بهداشت سعودی گفت که با ابتلای 2840 تن دیگر از شهروندان این کشور به کرونا، شمار قطعی ابتلا یافتگان به این ویروس به 51980 تن رسید. این در حالی است که میانگین مبتلایان به کرونا در این کشور در هفته گذشته 1500 تن در روز بود.

یک مقام سعودی در گفت وگو با تلویزیون دولتی این کشور گفت که تا به امروز 302 تن بابت ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند. عربستان نخستین مورد ابتلای به ویروس کرونای جدید در این کشور را دوم مارچ (دوشنبه 12 اسفند) چند هفته پس از شیوع این ویروس در آسیا گفت.

این در حالی است که وزارت کشور آل سعود در روزهای گذشته از بیم شیوع هرچه بیشتر کرونا در این کشور از قرنطینه کامل پنج روزه سراسری طی تعطیلات عید فطر اطلاع داد. عربستان اعلام نموده از تاریخ 23 ماه مه (شنبه سوم خرداد) تا 27 مه (چهارشنبه 7 خرداد) سراسر این کشور در قرنطینه کامل خواهند بود.

وزارت کشور عربستان همچنین اعلام نموده که شهر مقدس مکه کماکان تحت ممنوعیت تردد کامل واقع شده است. این وزارتخانه در بیانیه خود اضافه نموده که ممنوعیت ورود و خروج به مناطق، شهرها و محلات که هم اکنون تحت محدودیت هستند تا خاتمه ماه مبارک رمضان و عید فطر ادامه خواهد یافت.

روزنامه القدس العربی در مطلبی به نقل از منابع فرانسوی از شرایط سختی که سیاست های ریاضت مالی آل سعود بر مردم این کشور حاکم نموده است، پرده برداشت.القدس العربی به نقل از مجله کاپیتال فرانسه می نویسد: عربستان در حال حاضر از تبعات کاهش قیمت نفت به شدت رنج می برد و اقدامات ریاضتی دردناکی که اخیرا محمد الجدعان وزیر دارایی عربستان اعلام نموده است، رویاهای بسیاری از جوانان سعودی را بر باد داده است.

این نشریه فرانسوی به فشار کرونا و کاهش قیمت نفت و بالا بردن ارزش مالیات بر اضافه نموده از سوی ریاض اشاره نموده و می نویسد: اقدامات ریاضتی سختی که دولت سعودی اعمال نموده است با توجه به رکود مالی که با آن دست و پنجه نرم می نماید، آکنده از مخاطرات است زیرا پایه های دولت مرفه سعودی را می لرزاند و بسیاری از شهروندان سعودی از جمله جوانان را با یک واقعیت مُسلَم یعنی کاهش درآمد و کاهش فرصت های شغالی و وخامت شرایط معیشتی، روبرو می نماید آنهم در کشوری که مالیات تا چندی قبل مفهومی نداست.

القدس العربی در خاتمه به نقل از این نشریه فرانسوی آورده است: اقدامات ریاضتی با هدف به دست آوردن 27 میلیارد دلار فقط اجازه مهار بخشی از کسری بودجه ای که احتمال می رود به رقم قابل توجه 112 میلیارد دلار در امسال میلادی برسد، را می دهد.

ایران

در ایران رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا به بعضی موارد مهم اشاره نمود. وی در تشریح بازگشایی دانشگاه ها، مراسم روز قدس، نماز عیدفطر و مسابقات ورزشی گفت: نماز عید فطر در مساجد سراسر کشور و فضای باز با رعایت اصول بهداشتی برگزار گردد. مراسم روز قدس در شهرهای سفید بدون راه پیمایی به صورت اجتماع در نمازهای آدینه برگزار می گردد در تهران نیز حرکت نمادین خودروها در یک جهت معین بدون اجتماع مردم. دانشگاه ها از 17 خرداد گگردده خواهد شد و فعالیت رستورانها و هتل ها بعد از ماه مبارک رمضان از سر گرفته خواهد شد مسابقات ورزشی نیز در چارچوب دستورالعمل های بهداشتی و بدون حضور تماشاگر برگزار می گردد. صحن حرم های مطهر و اماکن مقدسه بعد از ماه مبارک رمضان 3 ساعت صبح و 3 ساعت بعد از ظهر به روی زائران گگردده خواهد بود.

دنیاپور سخنگوی وزارت بهداشت نیز در تشریح آخرین آمار گفت: از دیروز تا امروز 27 اردیبهشت 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی یک هزار و 757 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد. از بین مبتلایان جدید، 325 مورد بستری و 1432 مورد سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند و مجموع بیماران کووید19 در کشور به 118 هزار و 392 نفر رسید.وی اضافه نمود: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 35 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 6 هزار و 937 نفر رسید و امروز بعد از 70 روز، تعداد موارد فوتی روزانه به کمتر از 40 مورد رسید. دنیاپور یادآور شد: خوشبختانه تا کنون 93 هزار و 147 نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد: دو هزار و 716 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

دنیاپور همچنین گفت: تا کنون 672 هزار و 679 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور اجرا شده است اما از سوی دیگر شرایط خوزستان همچنان قرمز است و این استان بیشترین میزان بستری و غربالگری را نیز دارد.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 30 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 645

به "اخبار کرونایی از دنیا؛مبتلایان بیش از چهارمیلیون وششصدهزار و فوتی ها بیش از 310هزار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخبار کرونایی از دنیا؛مبتلایان بیش از چهارمیلیون وششصدهزار و فوتی ها بیش از 310هزار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید