وزیر میراث فرهنگی از برداشته شدن منع صدور ویزا گردشگری ایران اطلاع داد

به گزارش مجله بابلسر، ایسنا/ براساس آخرین اخبار واصله، وزیر میراث فرهنگی از برداشته شدن منع صدور ویزا گردشگری ایران اطلاع داد.

وزیر میراث فرهنگی از برداشته شدن منع صدور ویزا گردشگری ایران اطلاع داد

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مراسم تودیع و معارفه معاونان میراث فرهنگی و گردشگری این وزارتخانه گفت: با صحبت هایی که با رئیس جمهور داشتم، منع صدور ویزا برداشته خواهد شد. ایشان هم این موضوع را قبول نموده و البته نگرانی هایی درباره ویروس کرونا داشتند که توضیحات لازم را به آقای دکتر رئیسی ارائه نموده ام. بسیاری از کشورهای جهان صدور ویزا را آغاز نموده اند و بهتر است ما هم این موضوع را آغاز کنیم.

ضرغامی بعلاوه بیان نمود: گردشگری حق همه مردم در همه جای جهان است و نقش ویژه ای در دیپلماسی عمومی دارد. این صنعت می تواند روابط تیره دیپلماتیک را بهبود بخشد و روابط حسنه را بین دولت ها پایدار کند.

صدور ویزا گردشگری ایران همزمان با همه گیری ویروس کرونا به دستور ستاد ملی کرونا متوقف شد. بیشتر از یک سال است که در سطح وزارت امور خارجه و ستاد ملی کرونا برای ازسرگیری صدور این ویزا مذاکره می گردد و حتی در کمیته های ستاد ملی کرونا مصوبه می گیرد، اما هر بار در صحن ستاد با آن مخالفت شده است. فعالان گردشگری بارها از ستاد ملی کرونا درخواست نموده اند با اجرای قوانین سختگیرانه و رعایت پروتکل های بهداشتی، به گردشگرانی که دو دز واکسن کرونا را تزریق نموده اند، اجازه سفر به ایران داده گردد. در حال حاضر ایران تنها برای درمان، تجارت و تحصیل ویزا صادر می نماید.

منبع: همگردی
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1633

به "وزیر میراث فرهنگی از برداشته شدن منع صدور ویزا گردشگری ایران اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر میراث فرهنگی از برداشته شدن منع صدور ویزا گردشگری ایران اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید