وجود 1.5 میلیون بیسواد در کشور

به گزارش مجله بابلسر، سرپرست سازمان نهضت سوادآموزی آخرین آمار بیسوادی در کشور را گفت و گفت: آمار بیسوادان در کشور یک میلیون و 500 هزار نفر هستند.

وجود 1.5 میلیون بیسواد در کشور

به گزارش ایسنا، علیرضا عبدی در این باره اظهار کرد: براساس تکلیف برنامه ششم توسعه مسئولیت پوشش گروه سنی 10 تا 49 سال را برعهده داریم؛ سامانه ای به منظور پایش شرایط سواد در سازمان نهضت سوادآموزی داریم که نشان می دهد میانگین باسوادی در کشور 97.1 درصد است.

وی اضافه نمود: آمار بیسوادان در کشور یک میلیون و 500 هزار نفر است. البته یک اختلاف آماری داریم. اطلاعات مرکز آمار بر مبنای خوداظهاری در سرشماری ها ثبت شده و اختلافاتی با آمار های ما دارد. در شرف تکوین جریان آمار هستیم.

سرپرست سازمان نهضت سوادآموزی درباره شرایط جذب و تامین نیروی انسانی نیز گفت: ما به لحاظ نیرو دچار کمبود نیستیم. آموزشیارانی که بر حسب تکلیف قانونی، جذب وزارت آموزش وپرورش شدند، همکاری شان به قبل از سال 92 برمی گشت. پس از آن با ادبیات نو آموزش دهنده روبه رو هستیم که نیروی ما نیستند و طبق قانون به وسیله برونسپاری کار نهضت را پیش می برند.

عبدی اضافه نمود: موسساتی داریم که با توجه به حجم کار مورد احتیاج در هر استان، اقدام به استفاده از آموزش دهندگان نموده و دوره ها را برگزار می نمایند.

وی با بیان اینکه ما به صورت مستقیم با هیچ آموزش دهنده ای ارتباط کاری و استخدامی نداریم و آن ها نیرو های موسسات هستند گفت: به لحاظ تعداد نیز با کمبود روبه رو نیستیم و اگر استانی کمبود نیرو داشته باشد از ظرفیت آموزش دهنده هایی که فعال نیستند استفاده نموده و با اولویت رشته و مدرک تحصیلی آن ها را جذب می نماید.

منبع: فرارو
انتشار: 27 تیر 1401 بروزرسانی: 27 تیر 1401 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1913

به "وجود 1.5 میلیون بیسواد در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وجود 1.5 میلیون بیسواد در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید