بهترین دانشگاه های ایتالیا برای ادامه تحصیل

به گزارش مجله بابلسر، یکی از مهمترین جاهای دیدنی فرانسه که بعید است تا به امروز تصویر آن را ندیده باشید، بنای طاق پیروزی پاریس است؛ یک طاق سنگی سفید که با ارتفاع 50 متری، در میان میدانی عظیم و شلوغ جای گرفته است. این طاق زیبا در کنار برج ایفل…

بهترین دانشگاه های ایتالیا برای ادامه تحصیل

با ما همراه باشید و با تور ارزان ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

هیچ شکی نیست که خیابان شانزلیزه پاریس فرانسه را می توان مشهورترین و معروف ترین خیابان جهان دانست که در قلب پایتخت نور و عشق کشیده شده است. کمتر کسی پیدا می شود که در تور پاریس شرکت کند اما در طول بلوار شانزلیزه پاریس قدم نزند و…

کلیسای سنت شاپل یکی از شگفت انگیزترین جاهای دیدنی پاریس است که معمولا کمتر توسط توریستان تور فرانسه مورد بازدید قرار می گیرد. هنگامی که نام کلیسا و شهر پاریس کنار هم می آیند، کلیسای نوتردام اولین نامی است که در ذهن بیشتر افراد نقش می بندد. اما باید…

مارسی یکی از مقصدهای توریستی مهم فرانسه است و سالانه بیش از 5 میلیون توریست برای تماشای جاذبه های توریستی مارسی فرانسه، به این شهر سفر می نمایند. مارسی عظیمترین بندر فرانسه است که پس از پاریس، رتبه دوم جمعیت در میان شهرهای فرانسه را در اختیار…

ایتالیا یکی از پرهوادارترین کشورهای جهان برای مهاجرت تحصیلی است و دانشگاه های ایتالیا مملو از دانشجویانی است که برای تحصیل، از سرتاسر جهان در این کشور گردهم آمده اند. شاید یکی از اصلی ترین دلایل جذابیت دانشگاه های ایتالیا برای دانشجویان بین المللی، قدمت بالای دانشگاه های این کشور باشد. تعدادی از دانشگاه های ایتالیا از قدیمی ترین دانشگاه های جهان هستند که بیش از 800 سال از تاسیس آنها می گذرد.

همچنین نظام آموزشی قوی، اساتید مجرب، امکانات مختلف و … از دیگر دلایل بالا بودن کیفیت دانشگاه های ایتالیا است. اگر شما نیز به فکر مهاجرت تحصیلی به ایتالیا و تحصیل در یکی از دانشگاه های ایتالیا هستید، تا انتهای این مقاله از وبلاگ ققنوس همراه ما باشید، زیرا آشنایی با بهترین دانشگاه های ایتالیا، اولین گام برای پذیرش تحصیلی در این کشور خواهد بود.

در این مقاله سعی شده است با معرفی و ارائه لیست دانشگاه های دولتی ایتالیا، این مقاله را به یک مشاور رایگان تحصیل در ایتالیا تبدیل کنیم.

در ادامه این موارد را باهم آنالیز خواهیم کرد:

سیستم مدارک تحصیلی در ایتالیا

شرط معدل دانشگاه های ایتالیا

دانشگاه بولونیا

دانشگاه میلان

دانشگاه ساپینزای رم

دانشگاه فیرنزه ایتالیا

دانشگاه جنوا

سیستم مدارک تحصیلی در ایتالیا

ایتالیا علاوه بر شهرتی که در زمینه توریستی و جاذبه های تاریخی دارد، یکی از کشورهای مطرح جهان در زمینه آموزش عالی و پذیرش توریستان بین المللی است. تمامی شهرهای عظیم ایتالیا دانشگاه ها دارند و اغلب این دانشگاه ها در لیست دانشگاه های دولتی اسپانیا قرار می گیرند.

سیستم مدارک دانشگاهی ایتالیا نسبتاً مشابه ایران است و به 4 دسته تقسیم می شود. اولین مدرک که معادل کارشناسی یا همان لیسانس است، laurea نام دارد که 3 سال طول می کشد. مدرک بعدی laurea magistrale نام دارد که 2 سال پس از laurea ادامه دارد و همان کارشناسی ارشد است.

اما مدرک دیگری نیز وجود دارد که 5 الی 6 سال زمان می برد و laurea magistrale a ciclo unico نام دارد. این مدرک معادل کارشناسی ارشد پیوسته است و تنها در بعضی رشته ها مانند پزشکی، معماری و حقوق برقرار است.

اما آخرین مدرک که تنها در بعضی مراکز آموزش عالی ارائه می شود، dottorato di ricerea است که همان مدرک دکتری است.

شرط معدل دانشگاه های ایتالیا

اما پیش از صحبت درباره بهترین دانشگاه های ایتالیا، بهتر است کمی درباره شرط معدل دانشگاه های ایتالیا برای پذیرش دانشجویان خارجی صحبت کنیم. برای اینکه بتوانید در یکی از گزینه های لیست دانشگاه های دولتی ایتالیا پذیرش بگیرید، باید شرط معدل زیر را داشته باشید:

برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی دانشگاه های ایتالیا، باید حداقل معدل پیش دانشگاهی شما 15 باشد.

برای اینکه در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های ایتالیا پذیرش شوید، داشتن معدل 15 به بالا الزامی است.

اما به منظور پذیرش در مقطع دکتری، معدل کارشناسی ارشد شما نباید کمتر از 16 باشد.

معرفی بهترین دانشگاه های ایتالیا

دانشگاه بولونیا

دانشگاه بولونیا یکی از مشهورترین دانشگاه های ایتالیا است و دلیل اصلی این شهرت، قدمت بالای این دانشگاه است. این دانشگاه در سال 1088 میلادی تاسیس شده است و قدیمی ترین دانشگاه فعال جهانست. دانشگاه بولونیا توانسته است در طول سال های فعالیت خود همیشه سطح علمی بالایی داشته باشد و اکنون طبق آخرین رتبه بندی ها، در صندلی 177 بهترین دانشگاه های جهان و رتبه 75 بهترین دانشگاه های اروپا قرار گیرد.

هر چند این دانشگاه در ابتدا تنها برای تدریس و فراگیری حقوق تاسیس شده است، اما امروزه رشته های متفاوتی مانند پزشکی، فلسفه، علوم پایه و ریاضیات، مهندسی، اقتصاد و … در این دانشگاه تدریس می شوند.

جالب است بدانید که چهره های سرشناسی همچون دانته، توماس بکت، مارکونی، انزو فراری و جورجیو آرمانی همگی از دانشجویان دانشگاه بولونیا بوده اند.

دانشگاه بولونیا در سال 1088 میلادی تاسیس شده است و قدیمی ترین دانشگاه فعال جهانست

دانشگاه میلان

دانشگاه میلان یکی از برترین دانشگاه های ایتالیا و تنها دانشگاه ایتالیایی است که در انجمن دانشگاه های مطالعاتی اروپا (LERU) حضور دارد. این انجمن به منظور افزایش تحقیقات و مطالعات خلاقانه و پیشرو توسط 23 دانشگاه برتر اروپا تشکیل شده است.

دانشگاه میلان در حال حاضر با داشتن بیش از 2140 استاد و 65933 دانشجو، عظیمترین دانشگاه منطقه لومباردی است. دانشگاه میلان در سال 1924 تاسیس شده است و با داشتن رشته های مختلفی مانند پزشکی، علوم انسانی، علوم پایه و مهندسی به یکی از جامع ترین دانشگاه های ایتالیا تبدیل شده است.

دانشگاه میلان رتبه 151 برترین دانشگاه های جهان را دارد و این نشان از سطح علمی بالا و کیفیت ممتاز این دانشگاه است. اگر هوادار فوتبال باشید، حتما از رقابت تو تیم اینترمیلان و آث میلان خبر دارید؛ اما باید بدانید که در بین دانشگاه های میلان نیز رقابت وجود دارد. دانشگاه پلی تکنیک میلان نیز یکی دیگر از دانشگاه های مطرح ایتالیاست که همیشه با دانشگاه میلان در رقابتند. هر دوی این دانشگاه ها از بهترین دانشگاه های مهندسی ایتالیا هستند.

دانشگاه میلان تنها دانشگاه ایتالیایی است که در انجمن دانشگاه های مطالعاتی اروپا (LERU) حضور دارد

دانشگاه ساپینزای رم

اگر در میان دانشگاه های ایتالیا به دنبال دانشگاهی هستید که از سطح علمی و آموزشی بالایی برخوردار باشد و در جهان نیز اعتبار خوبی داشته باشد، دانشگاه ساپینزای رم یکی از بهترین انتخاب های شما خواهد بود. دانشگاه رم یا دانشگاه ساپینزای رم، در سال 1303 میلادی تاسیس شده و از جمله قدیمی ترین دانشگاه های ایتالیا است (دوازدهمین دانشگاه قدیمی جهان).

دانشگاه ساپینزای رم بیش از 350 رشته مختلف در 3 مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دارد و تقریبا در تمامی رشته ها، دانشگاه رم از بهترین هاست. در حال حاضر بیش از 111 هزار دانشجو در این رشته هایی مانند باستان شناسی، علوم پایه، علوم انسانی، نانوتکنولوژی، مطالعات زیست محیطی، پزشکی، داروسازی و … مشغول هستند.

دانشگاه رم نیز نه تنها بسیاری از اوقات در صدر فهرست ده دانشگاه برتر ایتالیا جای می گیرد، بلکه یکی از دانشگاه های مطرح جهان نیز به شمار می رود و رتبه 119 را به خود اختصاص داده است.

دانشگاه فیرنزه ایتالیا

نام شهر فلورانس با رنسانس پیوند خورده است پس دور از انتظار نیست که یکی از بهترین دانشگاه های ایتالیا در این شهر قرار داشته باشد. دانشگاه فیرنزه ایتالیا یا همان دانشگاه فلورانس یکی دیگر از دانشگاه های مطرح و قدیمی ایتالیاست که در سال 1321 میلادی برای تدریس رشته های حقوق، ادبیات و پزشکی تاسیس شده است.

دانشگاه فیرنزه ایتالیا تاریخ پرفراز و نشیبی داشته است و چندین بار از فلورانس به پیزا و بالعکس نقل مکان نموده است. اما امروزه با داشتن دانشکده های متعددی مانند کشاورزی، معماری، هنر، اقتصاد، آموزش، حقوق، علوم پایه و طبیعی، پزشکی، داروسازی و علوم سیاسی به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های ایتالیا شناخته می شود.

دانشگاه فیرنزه ایتالیا یکی از عظیمترین و بهترین سیستم های تحقیقاتی را در میان ده دانشگاه برتر ایتالیا دارد و به همین دلیل، رتبه 201 بهترین دانشگاه های جهان را از آن خود نموده است.

دانشگاه جنوا

اگر دوست دارید در یکی از بهترین دانشگاه های مهندسی ایتالیا که اتفاقا در لیست دانشگاه های دولتی ایتالیا نیز واقع شده است تحصیل کنید، دانشگاه جنوا یکی از بهترین انتخاب های شما خواهد بود. دانشگاه جنوا یکی از عظیمترین دانشگاه های شمال ایتالیا است.

شاید دانشگاه جنوا در فهرست ده دانشگاه برتر ایتالیا جای نگیرد، اما بدون شک با داشتن رتبه 286 در میان دانشگاه های جهان، یکی از 20 دانشگاه برتر ایتالیا به شمار می رود. این دانشگاه نقش موثری در توسعه فرهنگی و تکنولوژیکی ایتالیا دارد و با تمرکز بر توسعه علمی و پژوهشی، توانسته است به نتایج قابل توجهی دست یابد.

دانشگاه جنوا بیش از 120 رشته تحصیلی در مقاطع تحصیلی مختلف ارائه می نماید که بیشتر آنها به زبان انگلیسی هستند. این ویژگی باعث شده است تا دانشجویان بین المللی توجه ویژه ای به این دانشگاه داشته باشند. البته باید بدانید که دانشگاه جنوا پردیس های متعددی در شهرهای مختلف دارد و بعضی از رشته های آن در شهرهای مانند ساونا و ایمپریا تدریس می شوند. برای آگاهی بیشتر از رشته ها و محل تحصیل آنها، می توانید به سایت دانشگاه جنوا ایتالیا مراجعه کنید.

ایتالیا توانسته است با سرمایه گذاری و برنامه ریزی مناسب، یک سیستم آموزش عالی کارآمد و پیشرفته را راه اندازی کند و با جذب دانشجویان مستعد از سرتاسر جهان، محیطی عالی برای پیشرفت تحصیلی فراهم نموده است. در این مقاله سعی شد تعدادی از برترین دانشگاه های ایتالیا را به شما معرفی کنیم، اما مسلما این تمام دانشگاه های ایتالیا نیستند. علاوه بر دانشگاه هایی که در این مقاله ذکر شد، دانشگاه های دیگری مانند دانشگاه لورنزو مدیچی، دانشگاه جان کابوت و دانشگاه کمرینو ایتالیا نیز در زمره دانشگاه های برتر ایتالیا قرار می گیرند که می توانند مقصد پذیرش و مهاجرت تحصیلی شما باشند.

منبع: ققنوس
انتشار: 29 آبان 1399 بروزرسانی: 29 آبان 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 903

به "بهترین دانشگاه های ایتالیا برای ادامه تحصیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین دانشگاه های ایتالیا برای ادامه تحصیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید