واکنش وزیر کشور به پیشنهاد تعطیلی تهران

به گزارش مجله بابلسر، به گزارش خبرنگاران، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، در جلسه مدیریت مصرف سوخت زمستانی کشور، با تاکید بر لزوم مدیریت مصرف انرژی، گفت: موضوع خاموشی برق در چندین استان به صورت موردی رخ داده است اما اگر ملاحظه نشود احتمال خاموشی برق زیاد است.

واکنش وزیر کشور به پیشنهاد تعطیلی تهران

وزیر کشور اظهار کرد: در حال حاضر با سه موضوع روبرو هستیم فقط موضوع هوای پاک نیست. شرایط اجتماعی ما شرایط خاصی است شرایط مالی، کرونا و تهدیداتی که مرتب صورت می گیرد در مردم استرس و نگرانی ایجاد می نماید.

رحمانی فضلی در تشریح سه موضوعی که کشور با آن روبرو است، گفت: نخست بحث آلودگی هوا است که مردم کلانشهرها نگران آن هستند چرا که شاخص ها بالاست و باعث نگرانی های بسیاری در بین مردم خواهد شد، دومین موضوع، بحث خاموشی هاست اگر در بحث مصرف برق ملاحظه نگردد احتمال افزایش خاموشی ها وجود دارد.

وی اضافه کرد: اگر سوخت مازوت مورد احتیاج تامین نگردد احتمال خاموشی وجود دارد و خاموشی ناخواسته رخ می دهد، این خاموشی می تواند حوادث بسیاری ایجاد کند. سومین مورد هم کسری سوختی است که مردم باید از آن در نیروگاه ها و منازل استفاده نمایند.

به گفته رحمانی فضلی، سقف فراوری گاز و گازوئیل ما کاملا تعیین است و با افزایش مصرف ما با این کاهش روبرو هستیم. هدف این جلسه نیز پیداکردن راهکارهای حل این سه مسئله است. همه دوستان به اعداد و ارقام و آمارها اشاره کردند، همه ما باید کوشش کنیم که مصرف را در کوتاه مدت کاهش دهیم. اکنون مصرف خانگی رقم بزرگی را به خود اختصاص داده و ضروری است تا مصرف خانگی مدیریت و کنترل گردد. البته منظور از کاهش مصرف این نیست که به مردم سخت بگذرد بلکه موضوع مورد نظر ما مدیریت مصرف سوخت است.

رحمانی فضلی تاکید نمود: استانداران بر اساس قانون پاک، مصرف سوخت در استان های خود را از جمله در بخش خانگی و صنعتی، مدیریت نمایند. موضوع خاموشی برق در چندین استان به صورت موردی رخ داده است، که اگر ملاحظه نگردد احتمال خاموشی برق زیاد است.

وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به آلودگی هوا گفت: باید ممنوعیت تردد کامیون و خودروهای فاقد معاینه فنی اجرا گردد. باید بین اینکه، فعالیت نیروگاه مختل و دچار خاموشی شویم و اینکه شاخص های محیط زیست در حد استاندارد رعایت گردد، این موضوع را مدیریت کنیم. استانداران باید روش های مختلف صرفه جویی را به صورت شیوه نامه های مدون، اجرا و نظارت نمایند تا بتوانیم با کمترین هزینه، از زمستان عبور کنیم.

وزیر کشور درباره درخواست استانداری تهران برای تعطیلی پایتخت گفت: تصمیم گیری در این خصوص به عهده کارگروهی است که قانون هوای پاک تعیین می نماید و آنها متناسب با شاخص ها باید این کار را انجام دهند. تهران تقریباً تعطیل است. مدارس، دانشگاه ها و مراکز آموزشی تعطیل هستند و ادارات با یک سوم نیروها فعال هستند ضمن اینکه معلوم نیست ما تا چه تاریخی ثبات و پایداری هوا خواهیم داشت.

منبع: ایسنا

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 21 بهمن 1399 بروزرسانی: 21 بهمن 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1215

به "واکنش وزیر کشور به پیشنهاد تعطیلی تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش وزیر کشور به پیشنهاد تعطیلی تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید