همه چیز درباره تارا V3 و تارا V4

به گزارش مجله بابلسر، خبرنگاران- تارا V3 و تارا V4 به ترتیب نسخه های آپشنال تارا دستی و تارا اتومات به حساب می آیند. از نظر فنی پیشرفتی در تارا V3 و تارا V4 دیده نمی گردد، اما این وسط تبدیل گیربکس پنج دنده به گیربکس شش دنده تاثیرش را در کاهش مصرف سوخت نشان می دهد. از طرفی تارا V3 و تارا V4 قرار است با آپشن های بیشتری نسبت به نسخه های قبلی خودشان فروخته شوند و فعلا می دانیم سقف سانروف، آینه های برقی، ورود بدون کلید و استارت بدون دکمه به لیست امکانات رفاهی محصولات نو ایرانخودرو اضافه شده است. تارا V3 و تارا V4 این هفته در نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو برای اولین بار رونمایی شدند و در برترین حالت تا خاتمه سال جاری باید منتظر پیش فروش آن ها باشیم.

همه چیز درباره تارا V3 و تارا V4

تفاوت تارا V4 و تارا اتومات

تارا V4 با آپشن های بیشتری نسبت به تارا اتومات (تارا V2) راهی بازار می گردد. مثلا اضافه شدن سقف سانروف جزو امکانات رفاهی است که ایرانخودرو برای تارا اتومات سال یا همان تارا V4 درنظر گرفته و کنار آن آنتن کوسه ای، سنسور نور، سنسور باران، شیشه های دودی عقب، دوربین دنده عقب، استارت دکمه ای، آینه تاشو برقی و کنسول مخصوص سرنشینان جلو به لیست آپشن های تارا V4 اضافه شده است.

تارا V4 البته در بخش فنی تفاوت چشمگیری با تارا اتومات ندارد و فقط اضافه شدن گیربکس شش دنده می تواند به کاهش مصرف سوخت یاری کند. طوری که گفته می گردد مصرف سوخت تارا V4 به ازای هر 100 کیلومتر 7.1 لیتر است و این عدد برای تارا اتومات (تارا V2) حدود 7.3 لیتر برآورد می گردد. با همه این حرف ها تارا V4 یا همان تارا اتومات سال با همان پیشرانه چهار سیلندر TU5 پلاس راهی بازار می گردد و موتور 1.6 لیتری آن می تواند 144 نیوتن متر گشتاور خروجی و 113 اسب بخار نیرو فراوری کند که همه این عدد ها در تعیینات فنی تارا اتومات (تارا V2) هم به چشم می خورد.

تفاوت تارا V3 و تارا دنده ای

تارا V3 نسخه نو تارا دنده ای است. حدود دو سال بعد از رونمایی و عرضه تارا دنده ای، ایرانخودرو تصمیم گرفته نسخه آپشنال آن را با نام تارا V3 یا همان تارا دنده ای سال روانه بازار کند و تقریبا همان آپشن های تارا V4 را به تارا V3 هم اضافه نموده است.

تارا V3 با امکاناتی مثل دستگیره سقفی سرنشینان جلو، چراغ آفتابگیر راننده جلو، ورود بدون کلید و استارت بدون دکمه و آینه های تاشو برقی راهی بازار می گردد و از این نظر امکانات رفاهی بیشتری درمقایسه با تارا دنده ای دارد. از نظر ظاهری هم تارا V3 با تارا V1 تفاوت هایی دارد. به عنوان مثال طراحی و گرافیک نوی برای چرخ های عقب درنظر گرفته شده است. سانروف برقی دومین تغییر ظاهری تارا V3 درقیاس با تارا دنده ای به شمار میرود و انتهای سقف هم از آنتن کوسه ای به جای آنتن معمولی استفاده شده است. داخل اتاق تارا V3 هم مثل تارا V4 شاهد تغییر طراحی کنسول مخصوص سرنشینان جلو هستیم.

تارا V3 البته در بخش فنی تفاوت های زیادی با تارا دنده ای تجربه نمی کند و کماکان از پیشرانه TU5 پلاس به عنوان قلب تپنده آن استفاده می گردد. با این حال گیربکس تارا V3 مثل تارا V4 از نوع شش دنده است و همین مزیت در سرعت بالا باعث کاهش مصرف سوخت تارا V3 می گردد.

قیمت تارا V3 و تارا V4

قیمت تارا V4 در کارخانه تعیین شده، اما در لیست محصولات ایرانخودرو هنوز نامی از تارا V3 دیده به چشم نمی خورد. قیمت تارا V4 در کارخانه حدود 450 میلیون تومان است که با اضافه شدن هزینه های ثابت و سایر متعلقات، قیمت تارا V4 در کارخانه به 530 میلیون و 690 هزار تومان می رسد. با این اوصاف باید تارا V4 را بعد از دنا پلاس جوانان (591 میلیون) و دنا پلاس اتومات (545 میلیون) گرانقیمت ترین محصول ایرانخودرو در خط فراوری بدانیم.

تارا V4 در کارخانه نسبت به تارا V2 یا همان تارا اتومات حدود 40 میلیون تومان بیشتر است. چون قیمت تارا اتومات در کارخانه تقریبا 490 میلیون تومان است. همین محصول در بازار آزاد خودرو حدود درحال حاضر نزدیک 775 میلیون تومان دست به دست می گردد و طبیعتا تارا V4 را به محض ورود به بازار، گران تر از تارا V2 خریدوفروش می نمایند.

تارا V3 و تارا V4 در یک نگاه

تعیینات

تارا V3

تارا V4

پیشرانه

چهار سیلندر TU5 پلاس

چهار سیلندر TU5 پلاس

حجم موتور

1.6 لیتر

1.6 لیتر

حداکثرگشتاور خروجی

144 نیوتن متر

144 نیوتن متر

حداکثر قدرت

113 اسب بخار

113 اسب بخار

شتاب

12.5 ثانیه

13 ثانیه

مصرف سوخت

7.1 لیتر به ازای 100 کیلومتر

7.1 لیتر به ازای 100 کیلومتر

گیربکس

شش سرعته دستی

شش سرعته اتومات

قیمت

تعیین نیست

530 میلیون و 690 هزار تومان

منبع: فرارو
انتشار: 25 مرداد 1402 بروزرسانی: 25 مرداد 1402 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 2101

به "همه چیز درباره تارا V3 و تارا V4" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره تارا V3 و تارا V4"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید