پوکت کجاست؛ راهنمای سفر به پوکت تایلند

به گزارش مجله بابلسر، پوکت را می توان بهشت شرق آسیا دانست. جایی که با ترکیب دریا، جنگل و سواحل زیبا، به محلی برای حضور میلیونی گردشگران تبدیل شده است. پوکت یکی از مقاصد مهم گردشگران ایرانی به خصوص در ایام نوروز است. پس قبل از سفر بهتر است آن را خوب بشناسید.

پوکت کجاست؛ راهنمای سفر به پوکت تایلند

با تور تایلند لحظه آخری از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا را ببینید.

خبرنگاران | سرویس گردشگری - تایلند به خاطر شرایط تفریحی و طبیعت شگفت انگیزش به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری جهان تبدیل شده است. سرزمین های رؤیایی که در تایلند وجود دارد را شاید فقط در قاب عکس ها دیده باشید. دریای زلال و شفاف، جنگل های انبوه و سواحلی با ماسه های نرم و درخشان چیزی نیست که همه جا کنار هم پیدا گردد. در تایلند شما با یک فرهنگ کاملا متفاوت آشنا می شوید. می توانید ماجرا جویی کنید و حتی برای کشف جهانی ناشناخته به اعماق دریا بروید. اما یک نقطه تایلند از همه مشهورتر است. جزیره ای عظیم در جنوب غربی این کشور که همه نام آن را می دانند. بله درست حدس زدید، جزیره پوکت تایلند!

جزیره پوکت بی شک یکی از بهشت های روی کره زمین است که انسان به آن قدم می گذارد. اگر از هوای نسبتا گرم آن بگذریم، مناظر طبیعی شگفت انگیزی که می توان مشاهده کنید در هیچ جای جهان یافت نمی گردد. اینجا بهترین محل برای گذراندن تعطیلات است. برای سفر به پوکت ابتدا شما باید ویزای کشور تایلند را تهیه کنید. برای دریافت ویزا ضروری است به صورت شخص در سفارت این کشور حضور پیدا کنید. مراحل صدور ویزای گردشگری حدود یک هفته کاری زمان می برد و هزینه آن حدود 35 یورو است.

اطلاعات تماس سفارت تایلند در تهران

  • آدرس: بهارستان، روبروی بیمارستان طرفه، کوچه استقلال پلاک 3.
  • شماره تلفن: 77531433-21
  • شماره فکس: 77532022-021
  • ساعات کار: یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 8: 30 تا 16: 30
  • زمان دریافت مدارک: از ساعت 8: 30 تا 11: 30
  • امور مربوط به دریافت ویزا: از ساعت 13: 30 تا 16

واحد پول تایلند

واحد پول کشور تایلند بات است که با علامت اختصاری THB شناخته می گردد، امروز در مرداد ماه 1397 هر بات معادل 317 تومان است. برای سفر به این کشور در این شرایط ارزی بهتر است که پول خود را به بات تبدیل کنید. چون تهیه دلار برای شما گران تر خواهد شد.

هزینه های سفر به پوکت

تور های گردشگری معمولا در تمامی سال برنامه های خاصی را برای این مقصد محبوب در نظر دارند که معمولا بین 5 تا 10 میلیون تومان بسته به شرایط تور، هتل و تعداد روز اقامت هزینه دارد. اما اگر بخواهیم هزینه ها را برای سفر انفرادی حساب کنیم باید بگوییم شما اول احتیاج به بلیط هواپیما دارید. برای تهیه بلیط هواپیما از تهران به پوکت از 4 میلیون تومان شروع می گردد.

تهیه سیم کارت

اما زمانی که شما وارد پوکت می شوید برای استفاده از تلفن همراه بهتر است به جای رومینگ، از سیم کارت های داخلی کشور تایلند بهره ببرید. در همان فرودگاه و بیشتر فروشگاه های شهر سیم کارت به راحتی و با هزینه بسیار پایین وجود دارد که تهیه آن بسیار آسان است. خوشبختانه این سیم کارت ها به اینترنت پر سرعت متصل هستند و مدل مسافرتی آن ها برای 7-10 و 30 روز فعال خواهد بود.

آب و هوای پوکت

پوکت به خاطر شرایط جغرافیایی و قرارگیری آن در نزدیکی خط استوا، در تمام طول سال دارای یک نوع آب و هوای گرم و مرطوب است. در واقع بیشتر اوقات دمای هوای این جزیره حدود 30 درجه بالای صفر است و رطوبت نیز معمولاً از 50 درصد فراتر می رود. برای همین است که شما با شرایط آب و هوای کمی سختی روبرو خواهید شد. یک نکته بسیار مهم دیگر که باید به خاطر داشته باشید این است که هوای پوکت بیشتر اوقات بارانی است. پس شما باید ضمن آنکه برای این سفر لباس های خنکی همراه خود می برید. همچنین برای مقابله با باران های شدید آن نیز آمادگی داشته باشید. نکته دیگری که باید درباره این سفر بدانید این است که به دلیل شرایط جغرافیایی و آب و هوایی این منطقه، حشرات مزاحم زیادی در هوای آن وجود دارند که شما را آزار می دهند. برای رهایی از دست آن ها از حشره کش های مخصوص که در فروشگاه های شهر فروخته می گردد تهیه کنید و همیشه آن را همراه خودتان داشته باشید.

هزینه اقامت

بعد از اینکه به پوکت رسیدید باید در یک هتل مستقر شوید. هزینه یک شب اقامت در یک هتل 3 خبرنگاران حدود 100 هزار تومان، هتل 4 خبرنگاران 200 هزار تومان و هتل 5 خبرنگاران تا 500 هزار تومان است. اما اگر قصد داشته باشید به صورت گروهی یک خانه در شهر پوکت اجاره کنید قیمت ها به این صورت است که اجاره یک آپارتمان 1 خوابه 13 هزار بات و آپارتمان 3 خوابه 25 هزار بات است که البته اگر شما خانه را در خارج از شهر کرایه کنید حدود 30 درصد می توانید هزینه کمتری بپردازید.

هزینه حمل و نقل

اما یکی دیگر از هزینه های مهم، هزینه حمل و نقل شهری است. در شهر پوکت و کلا کشور تایلند ماشین های بسیار کوچک قرمزی وجود دارند که به آن ها توک توک می گویند، هزینه استفاده از آن ها بین 40 تا 100 بات است و از نظر قیمتی مناسب ترین وسیله برای سفر درون شهری هستند. همچنین شما می توانید از اتوبوس هایی که سانگسیو نام دارد نیز بهره ببرید این اتوبوس های عمومی اگر به رنگ آبی باشند هزینه بلیط آن ها 40 بات و اگر صورتی باشند 15 بات است. اما اگر بخواهید کمی ولخرجی کنید و یک ماشین شخصی کرایه کنید، هزینه آن حدود روزی 1200 بات است. همچنین هزینه سوار شدن در قائل کنار دریا نیز ساعتی 500 بات است.

هزینه غذا

فرهنگ غذایی تایلند یک فرهنگ خاص و جالب است، شاید خیلی از غذا های اینجا به مذاق شما خوش نیاید، اما امتحان کردن آن ها بد نیست، زیرا نمونه چنین غذا هایی را در هیچ کجای دیگر نمی توانید پیدا کنید. در این شهر غذا های خیابانی زیادی وجود دارند، هر جا که بروید عده ای روی چرخ دستی هایی در حال فروش غذا هستند؛ اگر می خواهید هزینه ها را کنترل کنید بهتر است از آن ها غذا بخرید، هزینه پرداختی شما در این صورت زیر 40 بات خواهد بود. رستوران های شلوغ و ارزان قیمتی هستند که می توانید با پرداخت 60 بات یک غذای نسبتاً خوب بخورید. اما اگر بخواهید مثلاً از یک برند معروف مانند مک دونالد ساندویچ تهیه کنید باید حدود 200 بات هزینه کنید.

هزینه تفریحات

اما مهمترین بخش سفر به پوکت، شرکت در تفریحات مختلف و هیجان انگیز آن است که باعث می گردد شما خستگی چندین ساله کاری خود را برطرف کنید و خاطراتی شاد و جذاب را برای خودتان به ارمغان بیاورید. اما هزینه این تفریحات چقدر است؟ در پوکت تور های داخلی وجود دارد که شما را به گشت و گذار در جزیره های خاص آن می برد، جزیره هایی محاصره شده با دریا که انبوه درختان سر به فلک کشیده و جانواران مختلف آن یک حس شگفت انگیز را برای شما ایجاد می نمایند، هزینه استفاده از این تور ها حدود 1000 تا 3000 بات است. اگر هم بخواهید در ساحل دریای شفاف و نقره ای پوکت غواصی کنید باید بین 1900 تا 4000 بات به پردازید. همچنین استفاده از سافاری در جنگل حدود 2000 بات برایتان خرج برمی دارد. اگر در ساحل باشید و خوب به اطراف نگاه کنید، فیل هایی را می بینید که آماده سوار کردن شما هستند هزینه فیل سواری نیز بین 400 تا 1400 بات است.

مناطق گردشگری پوکت

این جزیره جذاب تایلندی، آنقدر مناطق مختلف تفریحی و طبیعی جذابی دارد که هیچ کس قادر به معرفی همه آن ها نیست. ما سعی کردیم در ادامه مهمترین مناطق گردشگری پوکت را به شما معرفی کنیم تا در زمان کوتاهی که در این شهر اقامت دارید بتوانید با تنوع بالا از دیدن آن ها لذت ببرید.

محل سنتی یا قدیمی شهر

محله قدیمی پوکت که به آن old town می گویند شمال ساختمان ها و خانه هایی است که در گذشته دور و به شکل و شمایل سنتی در آن ساخته شده اند. خانه هایی با معماری ساده و جالب، خیابان های باریک و معابد کوچک که در گوشه و کنار آن دیده می شوند. در این منطقه فروشگاه های وجود دارد که صنایع دستی مردمان بومی را می فروشند. اینجا بهترین محل برای مزه کردن غذای محلی پوکت است.

روستای روی آب koh panyee

اما اگر هنوز هم به دیدن مناطق سنتی زندگی مردم علاقه دارید. پیشنهاد ما دیدن روستای عجیب و جالبی است که خانه های آن روی آب بنا شده است. همه خانه ها اینجا چوبی است و با پایه های بلندی که درون آب فرورفته و روی آن خانه ها بنا شده اند. سایر خانه ها هم با راه رو های باریک چوبی به یک دیگر متصل هستند و در جلوی درب آن ها بجای ماشین، قایق هایی پارک می گردد که مردم با آن ها رفت و آمد می نمایند. در اینجا می توانید با مردم محلی غذا بخورید و یا صنایع دستی را که در خانه هایشان درست می نمایند به عنوان سوغاتی خریداری کنید.

معبد زیبای چالونگ

یکی از چیز هایی که در بدو ورود به این کشور به چشم می خورد، تفاوت بسیار زیاد فرهنگی بین ایران و تایلند است. تفاوتی که حتی در شکل ساختمان ها نیز به راحتی دیده می گردد. حالا که تا این منطقه از جهان آمده اید، حتماً باید معابد زیبا آن را نیز ببینید. در فاصله 8 کیلومتری مرکز پوکت؛ معبد بودایی چالونگ قرار گرفته است که از معماری جذاب و فضای سبز زیبای که در اطراف آن قرار گرفته است می توانید حس عجیبی دریافت کنید. بازدید از معبد برای عموم آزاد است و پیشنهاد می کنیم که حتماً آن را در برنامه خود قرار دهید.

پارک تفریحی فانتاسیا

اینجا یک پارک هیجان انگیز و شلوغ مملو از وسایل سرگرم نماینده است که در آن ضمن لذت بردن از بازی های مختلف می توانید از نزدیک با فرهنگ بومی تایلند آشنا شوید. در این پارک همیشه مراسمات متفاوت فرهنگی هنری و نمایشی برای بازدید نمایندگان انجام می گردد. غرفه ها فروش سوغاتی، رستوران و کافه های فراوانی نیز در پارک وجود دارد. البته ساعت کار این پارک از 5 عصر به بعد شروع می گردد و محل بسیار مناسبی برای حضور خانواده هاست.

مجسمه

عظیم بودا

اما اگر باز هم می خواهید از آثاری که برای عظیمداشت دین بودایی ساخته شده اثری ببینید، باید به دیدن مجسمه عظیم بودا بروید. برای دیدن آن خود را به تپه ناکرد برسانید، از همان دور مجسمه عظیم سفید رنگی با ارتفاع 45 متری را می بینید که سرجای خود نشسته است و گویی منتظر است که شما به خدمتش بروید. وقتی در کنار مجسمه بایستید می توانید کل جزیره را از هر جهت مشاهده کنید. اینجا به نوعی بام قابل دسترس پوکت نیز محسوب می گردد که می تواند بهترین محل برای دریافت عکس یادگاری باشد.

باغ وحش

شما حالا در یکی از جذاب ترین نقاط طبیعی جهان هستید و باغ وحش یکی از بدیهی ترین بخش هایی است که باید از آن دیدن کنید. در باغ وحش پوکت از کروکودیل گرفته تا فیل، ببر، شیر، میمون و بیش از 200 گونه جانوری را می توانید ببینید. این باغ وحش یکی از مکان هایی است که بیشتر گردشگر هایی که با خانواده و بچه های خود به پوکت سفر نموده اند به آن سر می زنند.

ساحل پاتوگ

در نزدیکی خیابان معروف بانگارود، یکی از بهترین سواحل شهر پوکت به نام پاتوگ قرار گرفته است. فاصله بسیار کم این ساحل از شهر، وجود امکانات مناسب رفاهی، وجود کلیه سرگرمی های ساحلی و دریایی مانند قایق سواری، قواصی و شن های گرم و سفید رنگ آن سبب شده تا ساحل پاتوگ به عنوان یکی از معروف ترین سواحل در کل پوکت شناخته گردد.

جزیره جیمز باند

در نزدیکی جزیره پوکت، یک جزیره بسیار کوچک وجود دارد که به خاطر فیلم برداری بخشی از فیلم جیمز باند به همین نام در بین گردشگران معروف شده است. این جزیره جذاب دارای صخره هایی عظیم است که درختان و پوشش گیاهی آن ها را پرنموده اند و نمای جالب را در میانه آب دریا پدید آورده اند.

جزیره فی فی

هیچ سفری به پوکت تکمیل نخواهد شد مگر با بازدید از جزیره فی فی! در هر جای تایلند از یک فرد بومی سؤال کنید، برای بازدید این جزیره را حتماً به شما معرفی خواهد نمود. فی فی تشکیل شده از دو جزیره کوچک و عظیم که گردشگران به طور روزانه به آن ها سرازیر می شوند. شهرت این جزیره ها به خاطر طبیعت جذاب، سواحل عالی و غار هایی است که درون آن ها وجود دارد. شما اگر ماه ها در جزیره فی فی باشید بازهم امکان ندارد که از دیدن آن سیر شوید. اگر به فی فی آمدید قایقرانی، سخره نوردی و بازدید از غار Viking Cave را حتماً از دست ندهید.

نقشه مکان های مهم جزیره پوکت

منبع: setare.com
انتشار: 20 بهمن 1399 بروزرسانی: 20 بهمن 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1162

به "پوکت کجاست؛ راهنمای سفر به پوکت تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوکت کجاست؛ راهنمای سفر به پوکت تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید