تور روسیه: احتیاج کشور به 10 میلیون واحد مسکونی ، جاده ها احتیاجمند ترمیم هستند

به گزارش مجله بابلسر، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر بیش از 10 میلیون واحد مسکونی در کشور مورد احتیاج است که تا به امروز بیش از پنج میلیون نفر در سامانه طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام نموده اند.

تور روسیه: احتیاج کشور به 10 میلیون واحد مسکونی ، جاده ها احتیاجمند ترمیم هستند

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی روز گذشته، دوشنبه 8 فروردین ماه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی در اراک، اظهار کرد: به طور کلی استان مرکزی دارای 2 هزار و 200 هکتار بافت فرسوده و سکونتگاه غیر رسمی است که 314 هزار نفر در این منطقه ها ساکن هستند، بعلاوه از 2 میلیون و 630 واحد مسکونی ناپایدار در کشور، استان مرکزی دارای 50 هزار و 200 واحد است که حدود 160 هزار نفر جمعیت در این منطقه ها ساکن هستند و اکنون 205 هزار واحد ناپایدار در استان بازسازی شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر بازسازی این 50 هزار و 200 واحد مسکونی، امکان احداث 52 هزار واحد مسکونی دیگر در استان مرکزی وجود دارد که احتیاج سرریز جمعیت که احتیاجمند مسکن هستند از این محل قابل تامین است.

آیینی با بیان اینکه مبلغ 52 هزار میلیارد ریال اعتبار در دولت سیزدهم برای نوسازی بافت های فرسوده تزریق شده است اضافه نمود: در حال حاضر آمادگی اعطای تسهیلات مقرون به صرفه قیمت، بر اساس ماده چهار قانون احیای بازآفرینی شهری به سازندگان و توسعه گران مسکن در این حوزه وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه ساخت یک میلیون مسکن در سال یک میلیون شغل در کشور ایجاد می نماید، گفت: مجموعه راه و شهرسازی با چالش های عمده ای روبرو است، ضعف جدی در زیرساخت های حمل و نقل وجود دارد و جاده های ارتباطی احتیاجمند ترمیم هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان نمود: در سال اخیر 500 هزار میلیارد ریال اعتبار جهت نگهداری راه های کشور اختصاص یافته که این اندازه اعتبار بسیار کم است.

آیینی ادامه داد: در حال حاضر 110 هزار کامیون با عمر بسیار بالا در ناوگان حمل و نقل عمومی فعال هستند که این شرایط در حوزه امنیت انرژی و جان شهروندان مشکلاتی را ایجاد نموده است و باید تدابیری در راستای برطرف این مشکل اندیشیده گردد.

وی توضیح داد: سال گذشته 200 هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه راه اختصاص یافته که این اندازه اعتبار جوابگوی ساخت یک بزرگراه و آزادراه هم نیست و باید در این راستا از ظرفیت بخش خصوصی استفاده گردد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در حال حاضر بیش از 10 میلیون واحد مسکونی در کشور مورد احتیاج است که تا به امروز بیش از پنج میلیون نفر در سامانه طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام نموده اند. بعلاوه توسعه گران و سازندگان مسکن می توانند از تمام امکانات نهضت ملی مسکن شامل تسهیلات و خدمات بیمه در بافت های فرسوده استفاده نمایند، بعلاوه احتیاج نیست فرم ج خریداران سبز باشد یا ساکن آن منطقه باشند.

وی یادآور شد: شهرداران موظفند برای صدور پروانه در بافت های فرسوده 100 درصد تخفیف ارائه نموده و بروکراسی اداری اخذ پروانه را به حداقل برسانند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سرمایه گذاران و توسعه گران بخش مسکن می توانند در حوزه بازآفرینی شهری سه میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات با کارمزد چهار درصد دریافت نمایند که کارمزد یک میلیارد و 500 میلیون ریال از این رقم، صفر است و مالکان نیز می بایست حمایت شوند.

آیینی اضافه نمود: خوشبختانه سند دار کردن منازل مسکونی در سکونتگاه های غیررسمی اراک و ساوه به تصویب رسیده و دولت سیزدهم علاوه بر اجرای تعهدات خود، انجام تعهدات سال 93 را نیز عهده دار شده است.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: مجلس شورای اسلامی در تاریخ مقرر شده بودجه را به تصویب رساند و مدیران استانی باید یک نسخه از بودجه را داشته باشند و با مطالعه آن پیگیر مطالبات استان خود باشند.

ولی الله بیاتی عنوان نمود: ساخت و تکمیل بعضی طرح های ملی به استان ها سپرده شده و در بودجه تازه مقرر شده تا سه درصد از محل فروش نفت به استان ها اختصاص یابد، گفتنی است که مجلس شورای اسلامی کوشیده است بودجه واقعی را به تصویب برساند و از تصویب بودجه ای که منبع و هزینه کرد آن معین نیست جلوگیری کند.

وی گفت: استان مرکزی سال گذشته مبلغ 314 میلیارد تومان عایدی از معادن داشته است، اما یک ریال از این عایدی به استان مرکزی اختصاص نیافته است، درحالی که طبق قانون 16 درصد از عایدی معادن باید برای زیرساخت های آن استان در نظر گرفته گردد، لذا مدیران استانی باید در این حوزه مطالبه گری نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 خرداد 1401 بروزرسانی: 11 خرداد 1401 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1870

به "تور روسیه: احتیاج کشور به 10 میلیون واحد مسکونی ، جاده ها احتیاجمند ترمیم هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور روسیه: احتیاج کشور به 10 میلیون واحد مسکونی ، جاده ها احتیاجمند ترمیم هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید