مسائل رایج پا و روش های درمان آن ها

به گزارش مجله بابلسر، خبرنگاران : مسائل پا در هر زمان و مکانی می توانند بروز نمایند. از متخصصین پا یا پودیاتریست ها خواسته ایم برترین نکات لازم برای حفظ سلامت پاها را به ما توصیه نمایند.

مسائل رایج پا و روش های درمان آن ها

درد کف پا دارید؟ از کفش ها و کفی های بهتری بهره ببرید

کفش هایی که نمی توانند از قوس کف پا، قوزک و پاشنه پا به خوبی حمایت نمایند (مانند صندل یا دمپایی های لاانگشتی) می توانند مسائلی برای پا ایجاد نمایند و بیشتر پزشکان توصیه می نمایند کمتر از این جور کفش ها بهره ببرید. اگر هم مجبورید صندل بپوشید، نوع راحت تر و مناسب تر آن را انتخاب کنید که از قوس کف پای تان به خوبی حمایت کند.

کفی های طبی نیز یاری می نمایند از زانو درد و کمر درد و درد قوزک پا پیشگیری کنید، چون همه این دردها زمانی به وجود می آیند که بدن تان مجبور است عدم حمایت کافی از پاها را جبران کند. در سرانجام روز، ساق پا و کف پای تان را بکشید تا احساس ناراحتی تان کمتر گردد.

پای تان تاول زده؟ ضدعفونی اش کنید و آن را بپوشانید

اگر با وجود تمام مراقبت ها و مراعات ها، تاولی روی پای تان ظاهر شد لطفا آن را پاره نکنید، زیرا تاولی که پاره شده خیلی مستعد عفونت است. از پماد آنتی بیوتیک بهره ببرید و ناحیه مورد نظر را پانسمان کنید. چند روز طول می کشد تا التیام پیدا کند و طی فرایند التیام باید بهداشت و مراقبت کامل رعایت گردد. اگر تاول تان دردناک و بزرگ یا پُر از خون بود زودتر به پزشک مراجعه کنید.

کفش نو پای تان را می زند؟ از بانداژ مناسب بهره ببرید

رابطه تان با کفش های نو عشق و نفرت است؟ باندهای مخصوص تاول می توانند یاری نمایند راحت تر باشید و دچار مشکل نشوید. بانداژهایی مخصوصی که با مایعی نرم پُر شده اند، سدی برای پوست ایجاد می نمایند تا سابیده نشوند. بانداژ را روی محل مورد نظر قرار دهید (مثلا جایی که صندل پوست تان را می سابد)، تا از سایش پوست جلوگیری کنید.

پاهای تان عرق می نمایند؟ از ضد عرق بهره ببرید

موضوع فقط بدبو شدن پاها نیست؛ عرق پا می تواند موجب ترک پاشنه، لیز شدن کف پا و حتی عفونت قارچی نیز بگردد. هرکدام از انگشتهای پا حدود 250000 غده تعریق دارند که می توانند هر روز عرق زیادی فراوری نمایند. برای کاهش تعریق، هر روز صبح و شب پاهای تان را با ضد عرق اسپری کنید.

خارش پا دارید؟ از سرکه بهره ببرید

اگر پاهای تان دچار عفونت شدند از سرکه بهره ببرید. البته سرکه عفونت را درمان نمی کند اما خارش را تسکین می دهد. مقداری سرکه را با آب رقیق کنید و پاهای تان را در آن بگذارید.

از سرطان پوست می ترسید؟ به پاهای تان هم ضد آفتاب بزنید

خیلی ها فکر می نمایند نیازی نیست به پاها ضد آفتاب بزنند اما این کار هم باید بخشی از روتین روزمره تان در تابستان باشد. روی پاها و بعلاوه کف پاها و بین انگشتان را با ضد آفتابی با SPF 30 بپوشانید.

بیماری پای ورزشکار دارید؟ از پودر بچه بهره ببرید

می توانید داخل تمام کفش های بسته تان، پودر بچه بپاشید تا هر نوع قارچی نابود گردد. اگر دچار خارش پا شدید که ادامه دار شد این احتمال وجود دارد که دچار بیماری پای ورزشکار یا عفونت دیگری شده باشید. به طور کلی اطراف استخر یا در رختکن پابرهنه یا با دمپایی های لاانگشتی راه نروید. محیط های گرم و مرطوب زمینه مساعدی برای عفونت های باکتریایی و زگیل هستند.

پاهای تان بوی بد می دهند؟ کفش ها را در هوای آزاد قرار دهید

بوی بد پا شاید خطرناک نباشد اما مطمئنا آزاردهنده است. همواره کفش های تان را بعد از اینکه از پا خارج کردید در هوای آزاد قرار دهید تا جلوی رشد باکتریها در آن را بگیرید. سعی کنید یک کفش را دو روز پشت سرهم نپوشید.

کودک تان پاشنه درد دارد؟ کفش کتانی به پاهایش کنید

بچه ها دوست دارند پابرهنه این طرف و آن طرف بدوند، مخصوصا در فصل تابستان. یکی از مسائل شایع پا در بچه ها، پاشنه درد است که علت آن می تواند تحریک صفحه رشد در پاشنه ها به علت استفاده زیاد باشد. راهکار این مشکل استفاده از کفش های مناسب است. کفش های کتانی، برترین انتخاب هستند چون از پاها حمایت می نمایند. هنگام خرید، کفش را با دستان تان خم کنید؛ هر چه بیشتر خم بگردد، حمایت کمتری از پا خواهد نمود.

پ

منبع: برترین ها
انتشار: 25 مهر 1403 بروزرسانی: 25 مهر 1403 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 2160

به "مسائل رایج پا و روش های درمان آن ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسائل رایج پا و روش های درمان آن ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید