فوت 12 نفر در فارس در نخستین موج آنفلوآنزا

به گزارش مجله بابلسر، کارشناس مسئول بیماری های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به جان باختن 12 نفر در فارس براثر آنفلوآنزا، گفت: بیشترین افراد فوت شده سالمند یا دارای بیماری زمینه ای مانند دیابت و آسم بودند.

فوت 12 نفر در فارس در نخستین موج آنفلوآنزا

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، حمید بختیاری تاکید نمود که بچه ها زیر پنج سال، افراد بالای 60 سال و بیمارانی که دارای بیماری زمینه ای مانند تنفسی، قلبی و عروقی، کلیوی و دیابتی هستند بیش از دیگران در معرض این بیماری قرار دارند، لذا ضرورت دارد این افراد بیش از دیگران مراقب باشند.

او با بیان اینکه ویروس اچ وان ان وان نوع آنفلوآنزای سال جاری است، اضافه کرد: این ویروس علایمی چون سرماخوردگی، بدن درد، خستگی و کوفتگی را به همراه دارد، اما به دلیل ویروسی بودن، مصرف آنتی بیوتیک بی تاثیر است.

کارشناس مسئول بیماری های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، استان فارس با اشاره به اینکه تب بیش از 38 درجه در سه روز، احتمال ابتلا به آنفلوانزا را نشان می دهد، عنوان نمود: این ویروس بیماری زایی بیشتری دارد و کشندگی آن نسبت به ویروس های قبلی بیشتر است.

به گفته بختیاری، تنها داروی درمان این بیماری، تامیفلو است که اکنون در اختیار مراکز درمانی شهید فقیهی، نمازی، علی اصغر و دستغیب به عنوان مراکز ویژه واقع شده است.

او همچنین عنوان نمود: علاوه بر مصرف دارو، باید دوره بیماری گذرانده گردد و خوردن مایعات، میوه، سبزی، آبمیوه های طبیعی، سوپ و آش و کارهایی که برای درمان سرماخوردگی از دیرباز رایج بوده است، در بهبود این بیماری نیز اثر دارد.

کارشناس مسئول بیماری های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: پیشگیری و خود مراقبتی مهم ترین اصل در جلوگیری از خطرات آنفلوآنزا است و اگرچه بهترین زمان واکسن آنفلوانزا اواخر شهریورماه و اوایل مهرماه است، اما در حال حاضر نیز تزریق این واکسن برای افراد سالم، بی تاثیر نیست.

بختیاری یادآور شد: به مدارس و مهدهای کودک اعلام شده که به دانش آموزان بیمار حداقل سه روز و به خردسالان یک هفته اجازه استراحت دهند، همچنین به شاغلان باید سه روز مرخصی استعلاجی داده گردد.

او همچنین با بیان اینکه برای درمان بیماری آنفلوآنزا به همه پزشکان خانواده آموزش های لازم داده شده و این پزشکان در صورت احتیاج، فرد را به مراکز درمانی ویژه معرفی می نمایند، اضافه کرد: تماس نداشتن با فرد آلوده، شستن مرتب دست ها با صابون، دریافت دستمال جلوی صورت هنگام سرفه و عطسه توسط افراد بیمار، دفع دستمال های استفاده شده توسط افراد بیمار در نایلون و سطل زباله و استراحت سه روزه بیماران مبتلا به آنفلوانزا در منزل، از مهمترین روش های پیشگیری از خطرات و درمان این بیماری است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 29 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 198

به "فوت 12 نفر در فارس در نخستین موج آنفلوآنزا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوت 12 نفر در فارس در نخستین موج آنفلوآنزا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید