لیست آپارتمان های تا یک میلیارد تومان در تهران

به گزارش مجله بابلسر، آپارتمان های تا یک میلیارد تومان در تهران را می توان در گروه آپارتمان های قیمت مناسب یا به عبارت دیگر آپارتمان های متناسب با بودجه خانه اولی ها دسته بندی کرد.

لیست آپارتمان های تا یک میلیارد تومان در تهران

به گزارش دنیای اقتصاد، آنالیز فایل های موجود نزد واسطه ها و آنچه در موتور های جست وجوی آگهی ملکی ثبت شده است، حکایت از آن دارد که در چند منطقه تهران امکان خرید آپارتمان نقلی با قیمت حداکثر یک میلیارد تومان وجود دارد.

منطقه 4 و نیز منطقه ها 7 تا 15 را می توان به عنوان کانون عرضه خانه های تا یک میلیارد تومان معرفی کرد. البته در منطقه ها 16 به پایین نیز دامنه قیمت مسکن در محدوده ای است که عرضه چنین واحد هایی در این نقاط نیز مقدور است، اما در حال حاضر عرضه واحد مسکونی برای فروش در این منطقه ها بسیار اندک است.

مساحت واحد های مسکونی تا یک میلیارد تومان که اکنون در بازار مسکن موجود هستند، اغلب بین 40 تا حداکثر 60 مترمربع است و بسیاری از آن ها سن بنای دو رقمی دارند.

از آنجا که شرط سن بنای مجاز برای دریافت وام مسکن از حدود دو سال قبل تغییر نموده است، اکنون این امکان وجود دارد که متقاضیان مسکن با استفاده از وام 400 میلیونی از محل اوراق که به زوجین پرداخت می گردد، خانه هایی با سن بنای تا 25 سال از تاریخ صدور جواز ساخت را خریداری نمایند. به این ترتیب امکان خرید خانه های میانسال و قدیمی با وام مسکن وجود دارد.

هرچند سقف وام موجود همچنان تناسبی با شرایط قیمت مسکن ندارد و نسبت تسهیلات به ارزش املاک بسیار پایین تر از محدوده منطقی است، اما فعلا تنها جهت مطمئن برای خانه دار شدن پیش روی خانه اولی ها همین وام و تنها گزینه مطلوب نیز خانه های قدیمی بازسازی شده یا نیازمند بازسازی است.

منبع: فرارو
انتشار: 17 دی 1400 بروزرسانی: 17 دی 1400 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1735

به "لیست آپارتمان های تا یک میلیارد تومان در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیست آپارتمان های تا یک میلیارد تومان در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید