سفیر ایران در پکن: من و سایر دیپلمات های ایرانی به همراه خانواده در محل ماموریت هستیم

به گزارش مجله بابلسر، سفیر ایران در پکن گفت که او و سایر دیپلمات های ایرانی در پکن، شانگهای، گوانجو و هنگ کنگ به همراه اعضای خانواده همچنان در محل ماموریت هستند و بدون هیچ مسئله ای همراه با مردم چین به امور جاری می پردازند.

سفیر ایران در پکن: من و سایر دیپلمات های ایرانی به همراه خانواده در محل ماموریت هستیم

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، محمد کشاورززاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در پکن امروز (چهارشنبه) در صفحه توئیترش نوشت: با کوشش دولت و مردم چین امروز برای چهاردهمین روز متوالی تعداد مبتلایان جدید به ویروس کرونا کاهش داشت. کرونا خاتمه می پذیرد. سینا کرمی (دانشجوی ایرانی که برای یاری به پزشکان در ووهان ماند) نوع دوستی و فداکاری ایرانیان را به خوبی به نمایش گذاشت. قطعا گردشگران چینی پس از کرونا قدرشناس مهربانی ها خواهند بود، به آنان احترام بگذاریم.

وی همچنین در توئیت دیگری مطرح کرد: اینجانب و سایر دیپلمات های ایرانی در پکن، شانگهای، گوانجو و هنگ کنگ به همراه اعضای خانواده همچنان در محل ماموریت خود هستیم و زندگی همچنان در اینجا جاری است و ما نیز بدون هیچ مسئله ای با رعایت موارد بهداشتی همراه با مردم چین به امور جاری می پردازیم.

محمد کشاورززاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در پکن همچنین دیروز در توئیترش نوشت: خوشبختانه قرنطینه ایرانیان مقیم ووهان که به میهن بازگشتند، بدون گزارش حتی یک مورد ابتلا به خاتمه رسید. وزارت خارجه و سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین حمایت از هموطنان عزیز مقیم چین را همچنان تا خاتمه یافتن بحران کرونا ادامه خواهد داد.

لازم به ذکر است در پی شیوع ویروس کرونا و با تمهیدات در نظر گرفته شده یک فروند هواپیما متعلق به شرکت هواپیمایی ماهان برای بازگردان دانشجویان و ایرانیان مقیم ووهان به همراه تعدادی پزشک و تیم عملیات اورژانس به این شهر عزیمت کرد و 56 نفر از هموطنان متقاضی خروج از شهر ووهان چین را به ایران بازگرداند. این افراد پس از سپری کردن مدت زمان مورد احتیاج در قرنطینه اخیرا به شهرهایشان بازگشتند.

به گزارش فارس، تعداد قربانیان ویروس کشنده کرونا امروز (چهارشنبه) به 2 هزار و چهار نفر افزایش یافت و تعداد مبتلایان به این ویروس در سراسر دنیا به بیش از 74 نفر رسید.

کمیسیون بهداشت ملی چین اعلام نمود که یک هزار و 749 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا تأیید شده است که این پایین ترین میزان ابتلای روزانه به این ویروس از 29 ژانویه (9 بهمن ماه) تا به امروز محسوب می گردد و استان هوبی به عنوان مرکز شیوع این ویروس، امروز، پایین ترین میزان ابتلای روزانه به این ویروس را از 11 فوریه (22 بهمن ماه) تا به امروز گزارش نموده است.

ووهان، شهری با 11 میلیون نفر جمعیت، اولین مکانی است که ویروس کرونا اواخر سال گذشته میلادی (2019)، در آنجا شیوع پیدا کرد و به مناطق دیگر نیز انتقال یافت و برای چندین هفته است که این شهر در قرنطینه است و رفت و آمد در آن بسیار محدود شده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 306

به "سفیر ایران در پکن: من و سایر دیپلمات های ایرانی به همراه خانواده در محل ماموریت هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر ایران در پکن: من و سایر دیپلمات های ایرانی به همراه خانواده در محل ماموریت هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید