روحانی: بودجه 1400 بر مبنای توانمندی ایران تدوین شده است ، منتقدان دچار اشتباه راهبردی شدهاند

به گزارش مجله بابلسر، رئیس جمهور گفت: لایحه بودجه 1400 بر مبنای ظرفیت ها و توانمندی ایران تدوین شده، انکار آن نادیده دریافت این حقایق است.

روحانی: بودجه 1400 بر مبنای توانمندی ایران تدوین شده است ، منتقدان دچار اشتباه راهبردی شدهاند

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ هیچکس بیشتر بدانید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، حسن روحانی صبح امروز در جلسه ستاد هماهنگی مالی دولت، گفت: به همه کسانی که تصور می نمایند با اقداماتی نظیر تحریم به دنبال شکست ایران هستند، توصیه می کنم برای همواره این رویکرد غلط و شکست خورده را به موزه تاریخ بسپارند.

وی بیان اینکه مقاومت و ایستادگی ملت ایران در برابر فشار تحریم ها و جنگ مالی تمام عیار ترامپ علیه ایران واقعیت های بزرگی را به دنیا و همه بدخواهان ایران نشان داد، گفت: ترامپ ظرفیت ها و حقایق توانایی های جمهوری اسلامی ایران را اصلاً نشناخت و بر مبنای توهمات خود اقدام کرد و ناکامی کاخ سفید در مواجهه با ایران بعد از دو سال و نیم جنگ مالی تمام عیار در کنار شکست سیاست های بین المللی او از دلایل شکست ترامپ در انتخابات اخیر این کشور است.

رئیس جمهور با اشاره به اقتدار و توان مالی ایران به عنوان دو واقعیت مهم و مشخص نماینده، اضافه نمود: اگرچه جنگ مالی لطمات و صدمات زیادی را از جمله به معیشت مردم وارد کرد، اما امروز تحریم نمایندگان و جنگ طلبان که فروپاشی اقتصاد ایران در کوتاه مدت را پیش بینی می کردند در حالی کاخ سفید را ترک می نمایند که ملت ایران سرافراز و پیروز در یک جنگ نابرابر مالی قدرتمند تر از گذشته ایستاده است.

روحانی در ادامه به ویژگی های لایحه بودجه سال 1400 اشاره نمود و گفت: مبنای تدوین و طراحی لایحه بودجه سال آینده، ظرفیت های مالی کشور و واقعیت های عرصه بین المللی بوده است و با تحلیل دقیق داده ها و داشته های داخلی ارائه شده است.

وی با بیان اینکه بعضی منتقدان بودجه سال آینده دچار همان اشتباه راهبردی نادیده دریافت و انکار واقعیت ها و توانایی مالی کشور شده اند، گفت: برخلاف تصور و تحلیل کسانی که معتقدند بودجه با اتکا به اتفاقات بین المللی و نتایج انتخابات آمریکا تدوین شده، باید تاکید کنیم که بودجه 1400 دقیقاً با اتکا و تکیه بر ظرفیت های مالی ایران نوشته شده است.

رئیس جمهور توضیح داد: کوشش و برنامه ریزی های دولت در طی این مدت با این هدف بوده است که خسارت های جنگ مالی را تا اندازه ای ترمیم کند و مسائل به وجود آمده ناشی از عوارض شیوع بیماری کووید 19 برای اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه را نیز مدیریت نماید.

در این جلسه پیرو مباحث قبلی ستاد هماهنگی مالی دولت، پیشنهاد های دستگاه های مرتبط در مورد سیاست ها و اقدامات پایدار و موثر در تثبیت و کنترل قیمت اقلام و کالا های اساسی مورد احتیاج مردم و روش های حمایت معیشتی از گروه های کم درآمد مطرح و آنالیز شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 دی 1399 بروزرسانی: 30 دی 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1021

به "روحانی: بودجه 1400 بر مبنای توانمندی ایران تدوین شده است ، منتقدان دچار اشتباه راهبردی شدهاند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روحانی: بودجه 1400 بر مبنای توانمندی ایران تدوین شده است ، منتقدان دچار اشتباه راهبردی شدهاند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید