راهنمای خرید تخت بیمارستانی

به گزارش مجله بابلسر، تخت بیمارستانی برقی و مکانیکی امروزه کاربرد بسیار زیادی دارد و هر کدام دارای مشخصات و مولفه های گوناگونی می باشد که به انواع و اقسام مختلف تقسیم می شوند و محصولات متفاوتی در این دسته از محصولات وجود دارد که هر کدام ویژگی ها و مشخصات خاص خود را دارند و هر کدام از این محصولات برای بیماری های خاصی طراحی شده است تا بیماران با توجه به نیازهای خود و مشکلاتی که درگیر هستند برترین شرایط استراحت و درمان را داشته باشند تا ایده آل ترین محصول را برای خود تهیه کنند.

راهنمای خرید تخت بیمارستانی

تخت نگهداری بیمار از جمله وسایلی است که امروزه به طور وسیعی در بیمارستان ها مراکز درمانی و به خصوص منازلی که افراد سالمند و یا افراد ناتوان دارند که به هر دلیلی احتیاجمند استراحت و مراقبت های مداوم پزشکی و درمانی هستند مورد استفاده قرار می گیرد و اگر قصد خرید تخت بیمارستانی را دارید این متن را تا سرانجام مطالعه نمایید تا مهمترین نکات را برای خرید صحیح و کاربردی را به دست آورید.

مهمترین مولفه تاثیر گذار در انتخاب انواع تخت بستری در خانه و بیمارستان ها انتخاب تخت بر اساس شرایط بیماران و احتیاجمندی هایی که دارند می باشد که باید دقت نمود تا تخت مورد نظر بر اساس احتیاج و مسئله ای که بیمار دارد تهیه شود تا بیمار را در برترین شرایط ممکن قرار دهد تا استراحتی بهتر درمانی سریعتر را با خود به همراه داشته باشند.

فراوری نمایندگان انواع تخت بستری بیمار با استفاده از مواد اولیه و تجهیزات موجود اقدام به فراوری این دسته از محصولات می نمایند تا با حداقل هزینه بالاترین امکانات را برای مراکز درمانی و بیماران فراهم آورند.

بعلاوه این دسته از محصولات دارای سایزهای متفاوتی می باشد که با توجه به قد بیمار و وزن فرد مورد معالجه تهیه می شود

وزن بیمار عامل تاثیرگذار دیگری برای تهیه این محصولات می باشد که تفاوت های بسیار زیادی را در تخت های بستری به وجود می آورد.

انواع تخت بیمارستانی :

این دسته از محصولات به سه دسته اصلی تخت سه شکن ، تخت دو شکن و تخت یک شکن تقسیم می شوند که هر کدام از این محصولات برای بیماری های خاص و مسائل خاصی طراحی و فراوری شده است که در خرید انواع تخت بستری باید به نکات تخت و ویژگی های این محصول و بعلاوه در نظر گرفتن شرایط بیمار و مسئله ای شرایطی که بیمار دارد توجه نمود.

در ادامه مطلب به اساسی ترین و تاثیرگذارترین ویژگی های انواع تخت نگهداری از بیمار در منزل و مراکز درمانی خواهیم پرداخت :

تخت یک شکن :

تخت یک شکن که عمومی ترین و پرمصرف ترین این دسته از محصولات می باشد دارای قابلیت تنظیم بالا تنه یا زیر سر بیمار را دارد که عمدتاً برای بیمارانی که به طور موقتی در بیمارستان ها و کلینیک های پزشکی به طور مثال مراکز جراحی که بیماران نهایتاً بین یک هفته تا یک ماه بر روی این تخت ها در حال استراحت و درمان هستند مورد استفاده قرار می گیرد که به بیمار یاری می کند در فعالیت های روزانه مانند غذا خوردن ، استراحت کردن و تماشای تلویزیون و ارتباط با اطرافیان و به خصوص پزشکان مریض شرایط بهتری داشته باشد تا روند بهبود و تسریع پیدا کند.

تخت دو شکن:

تخت دو شکن محصولی می باشد که زیر سر بیمار را زاویه می دهد و بیمار را در انجام کارهای روزانه یاری می کند اما این محصول به علاوه این ویژگی زیر پای بیمار را می دهد و بیماران می توانند برای جریان خون بهتر زیر پای خود را تنظیم می نمایند تا از کمردرد های عمومی که بیماران اغلب به دلیل استراحت های طولانی مدت دچار می شوند را جلوگیری کند و به طور کلی جزو کم مصرف ترین از محصولات می باشد.

تخت سه شکن :

تخت سه شکن محصولی تخصصی برای نگهداری از بیماران و افرادی که دچار مسائل خاصی هستند مورد استفاده قرار می گیرد به طور مثال این مدل کالا برای استفاده سالمندان و افرادی که دچار مسائل حرکتی هستند بسیار کاربردی و مناسب می باشد بعلاوه عملکرد این محصول به این ترتیب است که به علاوه تنظیم بالا تنه بیمار و زیر پای بیمار پرستار و همراهان می توانند زیر ران پا و ساق پای بیمار را زاویه دهند تا بیمار هم شرایط استراحت مطلوب تری داشته باشد و هم از به سمت پایین راهنمایی شدن بیمار جلوگیری می کند و هم از بروز حرکتی بیشتر و سخت تر شدن شرایط بیماران بسیار کاربردی می باشند و اغلب از این محصول برای استفاده در بخش های تخصصی مورد استفاده قرار می گیرد.

مسائل فراوان و مدل های متفاوت این دسته از محصولات موجب شده است که علاوه بر مراکز درمانی ، منازل و کلینیک های عمومی برای ایجاد شرایطی مناسب تر برای بیماران اقدام به خرید تخت بیمارستانی این دسته از محصولات نمایند تا هر بیمار را با توجه

مولفه های تاثیرگذار بسیار زیادی در کیفیت های نگهداری از بیماران تاثیرگذار می باشد که کیفیت های این دسته از محصولات را با یکدیگر متمایز می کند.

قیمت خرید تخت بیمارستانی برقی و مکانیکی :

هزینه های بسیار متفاوتی برای انواع تخت بستری وجود دارد که جز به جز قطعات تشکیل دهنده کیفیت و هزینه این محصولات را معین می کند و باید توجه نمود که تخت چه امکاناتی دارد که هم برترین خرید انجام شود و هم نهایتاً محصولی برای بیمار تهیه شود که مناسب شرایط بیمار باشد.

بعلاوه گارانتی و خدمات پس از فروش بعد از خرید این محصولات نکته بسیار حائز اهمیت می باشد در قیمت تخت بیمارستانی برقی و مکانیکی سه شکن زیرا این محصول جزو کالاهای عمومی در سطح بازار نیست که اگر اتفاقی برای محصول روی بدهد به قطعات به راحتی قابل تامین باشند شود.

انواع تخت نگهداری از بیمار در منزل به طور کلی به دو دسته تخت برقی و تخته مکانیکی یا دستی تقسیم می شوند که دارای ویژگی های متفاوتی از لحاظ کاربردی می باشند اما به طور کلی امکانات و ویژگی های این محصولات با یکدیگر یکسان می باشند که برای مریض در حال استراحت تفاوتی نمی کند که تخت برقی یا مکانیکی باشد اما برای همراهان و پرستاران مریض بسیار متفاوت زیرا هنگامی که بیمار احتیاجمند جابجایی می باشد پرستار و همراهان وی باید زوایای بدن مریض را تنظیم نمایند تفاوتی نمی کند که برقی یا مکانیکی باشد.

تخت برقی :

قیمت تخت برقی سه شکن که تنظیم زوایای و شیب های بدن تخت را بدون احتیاج به نیروی دست تنظیم می کند نسبت به مدل های مختلف و کاربرد محصول بسیار مناسب می باشد و دیگر احتیاجی به صرف نیرو برای همراهان بیمار نیست به این ترتیب که همراهان بیمار با آسایش بیشتری به بیمار رسیدگی می نمایند و به طور کلی تفاوت عمده ای با تخت دستی ندارد.

تخت مکانیکی دستی :

این دسته از محصولات برای تنظیم بدن بیمار احتیاجمند صرف نیرو با دست پرستاران و همراهان بیمار می باشد و به طور کلی برای جابجایی بیماران بیمار احتیاجمند فرد دیگری می باشد.

از لحاظ کاربردی مدل های الکتریکی و دستی با یکدیگر تفاوت دارند اما از لحاظ امکاناتی که بر روی این دسته از محصولات تعبیه شده است تفاوت عمده ای با یکدیگر ندارند اما از لحاظ قیمتی و هزینه ای که برای محصول باید صرف شود بسیار متفاوت و متمایز می باشد.

قطعات تخت بستری بیمار :

بعلاوه از جمله استحکام و اندازه تحمل وزن و قدرت موتورهای الکتریکی و بعلاوه هندل های نصب شده بر روی انواع تخت دستی در کیفیت نهایی این دسته از محصولات بسیار تاثیر گذار می باشد ، در زیر به مهمترین ویژگی هایی که یک تخت با کیفیت باید به همراه داشته باشد خواهیم پرداخت .

هندل بالابر تخت مریض :

در طرح های مکانیکی مدل بالابر یا هندلی که بر روی تخت نصب شده است و قدرتی که دارد می تواند بسیار تاثیر گذار باشد تا همراهان بیمار تنظیم زوایای بدن بیمار را به راحتی انجام دهند به خصوص اگر وزن بیمار سنگین باشد ، این ویژگی بیشتر خود را نمایان می نمایند بعلاوه اگر تخت الکتریکی باشد الکتروموتورهای نصب شده بر روی این دسته از محصولات باید دارای قدرت بالایی باشند تا وزن بدن بیمار را به راحتی جابجا نمایند.

حفاظ تخت بستری :

استحکام حفاظ ها و سطح ارتفاع حفاظ های نصب شده بر روی تخت ها باید در حدی باشد که از سقوط بیماران جلوگیری کند و بعلاوه تحمل وزن بیماران را به همراه داشته باشد تا هنگامی که وزن کل بدن بیمار بر روی حفاظ های تخت افتاد بیمار دچار سقوط از تخت نشود.

رنگ بدنه تخت بستری :

رنگ بدنه این محصولات باید به گونه ای باشد تا قابلیت ضدعفونی و شستشو با محلول های ضدعفونی نماینده بیمارستانی را با خود به همراه داشته باشد تا بیمار بتواند در محیطی ایمن پاک و عاری از هر گونه آلودگی روند درمان خود را طی کند.

چرخ های استفاده شده باید دارای استحکام بالایی باشند تا در صورت وجود بیماران سنگین وزن قابلیت جابجایی را داشته باشم به خصوص اگر بیمار سنگین وزن باشد این نکته بیشتر از پیش خود را نمایان می کند که مشاهده شده است در صورت استفاده از چرخ های ضعیف بعد از گذشت مدت زمانی کوتاه کل بدنه تخت و دچار مشکل شده و عملاً تخت به طور کلی از بین خواهد رفت.

شاسی تخت :

بدنه و شاسی این محصولات باید از پروفیل های قوی با استحکام بالا تهیه شده باشند تا وزن بیماران را تحمل نمایند به خصوص در بیمارستانها مشاهده شده است که دیدار نمایندگان و همراهان بیمار بر روی تخت می نشیند و در دراز مدت به تخت آسیب های جبران ناپذیر را وارد می کند.

تجهیزات پزشکی خاکباز فراوری نماینده انواع تخت های بیمارستانی با بالاترین کیفیت همراه گارانتی و خدمات پس از فروش آماده ارائه محصولات و تجهیزات خود به کلینیک های درمانی مراکز پزشکی و بیمارستان ها و انواع تخت بیمارستانی در منزل برای نگهداری از بیماران و کلینیک های پزشکی می باشد.

بعلاوه از علل افزایش قیمت تخت های نگهداری از بیماران وجود واسطه ها می باشد که قیمت محصول نهایی را با هزینه ای بسیار بالاتر از درب کارخانه افزایش می دهد ، این مجموعه با کنار گذاشتن واسطه ها اقدام به ارائه محصولات خود به طور مستقیم کرده است.

شما می توانید با توجه به نکات بالا و اطلاعات ذکر شده تجهیزات و احتیاجمندی های خود را از فروشگاه های معتبر تهیه نمایید که تجهیزات پزشکی خاکباز انواع تخت نگهداری از بیمار را همراه با گارانتی و خدمات پس از فروش با کیفیت بسیار بالا نسبت به محصولات موجود در بازار با تنوع قیمت بسیار بالا و با هر اندازه بودجه و هزینه که مدنظر دارید ارائه می کند.

منبع: فرارو
انتشار: 5 دی 1401 بروزرسانی: 5 دی 1401 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 2000

به "راهنمای خرید تخت بیمارستانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید تخت بیمارستانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید