رئیس جمهور هندوراس به قاچاق کوکائین متهم شد

به گزارش مجله بابلسر، رئیس جمهوری هندوراس به دریافت رشوه از یک قاچاقچی عظیم مواد مخدر و قاچاق کوکائین به داخل ایالات متحده متهم شده است.

رئیس جمهور هندوراس به قاچاق کوکائین متهم شد

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

به نقل از شبکه خبری دویچه وله، یکی از دادستان های ایالات متحده، خوآن اورلاندو ارناندز، رئیس جمهوری هندوراس را به یاری رساندن به یک قاچاقچی مواد مخدر برای قاچاق چندین تن کوکائین به داخل ایالات متحده متهم نموده؛ این نخستین بار نیست که وی به همکاری با قاچاقچیان متهم می گردد.

جاکوب گوتویلینگ، دستیار دادستانی آمریکا در جریان جلسه آغازین دادگاهی جیووانی فونتس رامیرز، قاچاقچی مواد مخدر، این مساله را بیان کرد.

بر اساس اسناد دادگاه، دیدارهایی در 2013 و 2014 بین این قاچاقچی مواد مخدر و رئیس جمهوری هندوراس انجام شد.

دادستان ها گفته اند که فونتس رامیرز مبلغ 25 هزار دلار به رئیس جمهوری هندوراس رشوه داده تا به وی اجازه دهد مواد مخدر را بدون مداخله به ایالات متحده قاچاق کند.

ارناندز از ژانویه 2014 رئیس جمهوری هندوراس است و بار دیگر در 2018 توانست در انتخابات ریاست جمهوری این کشور پیروز گردد.

وی روز دوشنبه در توئیتی از خودش در برابر این اتهامات دفاع کرد و گفت که همچنان ائتلاف بین المللی را در مبارزه با قاچاق مواد مخدر تا انتها ریاست جمهوری اش در 27 ژانویه 2022 حفظ می نماید.

این درحالیست که سناتورهای دموکرات آمریکا ماه گذشته میلادی لایحه ای را تنظیم نموده و از جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا خواستند تا تحریم هایی را علیه رئیس جمهوری هندوراس وضع کند تا تعیین گردد آیا وی یک قاچاقچی ویژه مواد مخدر است یا خیر.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 13 فروردین 1400 بروزرسانی: 13 فروردین 1400 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1351

به "رئیس جمهور هندوراس به قاچاق کوکائین متهم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور هندوراس به قاچاق کوکائین متهم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید