دردسر ردیابی کرونا با اپلیکیشن در آلمان

به گزارش مجله بابلسر، در بحبوحه افزایش شیوع کرونا در سراسر دنیا، بعضی از کشورها با توسعه اپلیکیشن هایی، سفر این ویروس منحوس در سراسر کشور را ردیابی نموده و با کسب اطلاعات و داده های به دست آمده گسترش بیماری کووید 19 را تحت کنترل گرفتند. کشورهایی نظیر استرالیا، چین، سنگاپور، ایتالیا، کره جنوبی، هند و آلمان با یاری اپلیکیشن ردیاب به جنگ کووید 19 رفته و کوشش کردند تا به گونه ای فناوارنه این ویروس مرگبار را مهار نمایند.

دردسر ردیابی کرونا با اپلیکیشن در آلمان

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

یکی از کشورهای پیشتاز در مقابله فناورانه با کرونا استرالیا است. چرا که این کشور از همان روزهای نخستین شیوع کرونا، طرح ایجاد و توسعه اپلیکیشن ردیاب کرونا را در اولویت قرار داده و در نهایت برنامه خاصی را برای ردیابی افراد مبتلا به کووید 19 طراحی نموده و در اختیار مردم قرار داده است. این اپلیکیشن که بر مبنای نرم افزار سنگاپوری Trace together ساخته شده، در تلفن همراه کاربران نصب شده و شماره تلفن های افراد در تماس با کاربر را ثبت نموده و در اختیار مسئولان بهداشتی می گذارد. به این ترتیب مقامات بهداشتی به سهولت افراد مبتلا و ناقل به کرونا را شناسایی نموده و تدابیر لازم را برای مهار این بیماری می اندیشند. آخرین آمار منتشر شده نشان می دهد که تا به امروز بیش از یک میلیون نفر در استرالیا از دانلود این اپلیکیشن استقبال نموده اند.

چین از همان ابتدای شیوع کرونا یک اپلیکیشن در اختیار شهروندانش قرار داد. کاربران یک کد QR را در این نرم افزار اسکن نموده و پس از ارائه مشخصات فردی از جمله نام، شماره تلفن و شماره شناسه دولتی، درخواست اطلاعاتی نظیر تماس نزدیک با فرد مبتلا یا ناقل کرونا نموده و پس از کسب اطلاعات در صورت مشاهده شرایط مشکوک خود را به مراکز پزشکی برای انجام تست کرونا معرفی می کردند. رنگ کدهای کیو آر، آزادی افراد برای جابه جایی و سفر را نیز معین می نماید؛ بدین ترتیب که دارندگان کد سبز مجاز به سفر در استان ها بوده؛ دارندگان کد کهربایی رنگ، مجاز به مسافرت نبوده و دارندگان کد قرمز نیز تحت درمان و قرنطینه قرار می گیرند.

اپلیکیشن TraceTogether در سنگاپور، با تبادل سیگنال ها از راه دور، بین تلفن همراه کاربران کار می نماید. این فناوری تمامی کاربران را تا فاصله دو متری تشخیص داده و به مقامات پزشکی و بهداشتی این امکان را می دهد تا افراد مبتلا به کرونا را شناسایی نمایند.

کره جنوبی به عنوان یکی از کشورهای پیروز در مقابله و مهار پاندمی کرونا، با سیستم ردیابی تماس تلفنی شهروندان، هوشمندانه این بیماری را تحت کنترل گرفته است. در این سیستم ردیابی، کاربران اپلیکیشن ردیاب کرونا را در تلفن همراه خود نصب نموده و ردیابی حرکات خود را برای مهار کرونا به دولت می سپارند. در این مدل ردیابی، 28 سازمان دولتی اعم از ادارات و مراکز پلیس، اپراتورهای تلفن هوشمند، 22 شرکت کارت های اعتباری، تمامی حرکات افراد را ردیابی نموده و اطلاعات و داده های به دست آمده را در اختیار دولت قرار می دهند. به محض تماس افراد با افراد آلوده به کرونا، مراکز بهداشتی آگاه شده و از کاربر درخواست می گردد تا به مرکز بهداشتی مراجعه نموده و تست بدهد.

دولت آلمان نیز برای مهار کرونا اپلیکیشن ردیابی کرونا را در برلین مورد آزمایش قرار داده و پس از تأیید نتایج قرار است در تمامی کشور به اجرا گذاشته گردد. اما مشکل اینجاست که مردم آلمان اغلب به رصدها و نظارت های دیجیتالی در این کشور مشکوک بوده و هیچ اعتمادی به آنها ندارند. به همین دلیل از همان ابتدای طراحی این اپلیکیشن، نقض حریم شخصی شهروندان به جد مطرح شده و مخالفت های زیادی را نیز در پی داشت. تا جایی که کریستین لامبرشت وزیر دادگستری آلمان گفت که ردیابی کرونا به یاری این اپلیکیشن ها تنها درصورت داوطلبانه بودن به اجرا گذاشته می گردد.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 21 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 579

به "دردسر ردیابی کرونا با اپلیکیشن در آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دردسر ردیابی کرونا با اپلیکیشن در آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید