انگلیس میزبان نخستین نشست وزرای خارجه گروه 7 از زمان کرونا

به گزارش مجله بابلسر، گردهمایی وزرای خارجه کشورهای گروه هفت امروز دوشنبه برای اولین بار از زمان شروع همه گیری کرونا به صورت حضوری به میزبانی لندن و پذیرایی وزیر خارجه انگلیس و همتای آمریکایی اش شروع می گردد.

انگلیس میزبان نخستین نشست وزرای خارجه گروه 7 از زمان کرونا

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این نشست که به میزبانی انگلیس، رییس دوره ای این نشست برگزار می گردد فرصتی است برای بازیابی نفوذ غرب و رسیدگی به مسائلی مانند ترمیم شرایط ناشی از کرونا، تغییرات آب وهوایی و چگونگی مواجهه با چین و روسیه.

علاوه بر این وزرای هفت کشور قدرتمند دنیا در این نشست مقدمات اولین سفر جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا از زمان روی کار آمدن اش را فراهم می نمایند؛ سفری که قرار است ماه آینده در اجلاس سران کشورهای گروه هفت به انگلیس انجام گردد و به معنی احیای همکاری این کشور با متحدان سنتی اش آن هم پس از وقفه ای است که دونالد ترامپ، رییس جمهوری سابق آن را ایجاد نموده بود.

در نشست این هفته البته لندن غیر از هفت کشور این گروه شامل کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و آمریکا وزرای کشورهای استرالیا، هند، آفریقای جنوبی و کره جنوبی را هم دعوت نموده است.

این نشست امروز عصر و با ضیافت شام شروع می گردد.

پیش از آن، دومینیک راب، وزیر خارجه انگلیس و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا برای رایزنی درباره اهداف مشترک گفتگو خواهند کرد. انگلیس برای سرمایه گذاری روی تعامل دوباره بایدن با کوشش های دنیای به منظور مقابله با تغییرات اقلیمی و احیای توافق هسته ای با تهران که به دست ترامپ لغو شد، تمایل دارد.

وزیر امور خارجه انگلیس یکشنبه گفت که گروه 7 به آنالیز پیشنهادی در رابطه با یک مکانیسم واکنش سریع برای مقابله با دروغ پراکنی روسیه می پردازد و در اشاره ای به چین، درباره لزوم ایستادگی برای بازارهای باز و دموکراسی صحبت کرد.

دومینیک راب گفت: در همه این زمینه ها، ما می خواهیم کاملا محکم باشیم و شانه به شانه، نه فقط با آمریکایی ها که بسیار مهم هستند، بلکه با دیگر متحدان خودمان بایستیم و به همین دلیل گروه 7 بسیار مهم است.

همچنین انتظار می رود راب و وزیر امور خارجه آمریکا درباره مذاکرات تجاری کنونی با ایالات متحده بحث و گفتگو نمایند. این در شرایطی است که انگلیس به دنبال تحقق یک معامله فعلا دست نیافتنی است که توسط بوریس جانسون عقد گردد و از آن به عنوان یکی از بزرگترین فرصت هایی یاد می گردد که با خروج از اتحادیه اروپا گگردده شده است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 10 خرداد 1400 بروزرسانی: 10 خرداد 1400 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1458

به "انگلیس میزبان نخستین نشست وزرای خارجه گروه 7 از زمان کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس میزبان نخستین نشست وزرای خارجه گروه 7 از زمان کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید