داماد فراری وزیر سابق با شلوارک آبی آسمانی در تورنتو قدم می زند

به گزارش مجله بابلسر، علی اشرف ریاحی پیدا شد. او با پولوشرتی مشکی، شلوارکی به رنگ آبی آسمانی و ماسکی مشکی در یکی از خیابان های تورنتوی کانادا مشغول قدم زدن بود که تصویر او ثبت و در شبکه های اجتماعی و خبرگزاری های رسمی کشور منتشر شد.

داماد فراری وزیر سابق با شلوارک آبی آسمانی در تورنتو قدم می زند

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از اعتماد، بنابر آنچه خبرنگاران وابسته به صدا و سیما در شرح تصویر منتشر شده اعلام نمود، انتشار تصاویر این متهم مالی که داماد وزیر سابق صمت هم هست، نشان می دهد که او تحت رصد اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) قرار گرفته است. این خبرگزاری با اعلام اینکه اقدامات مربوط به استرداد علی اشرف ریاحی در حال اجرا است، وعده داده که به زودی اطلاعات بیشتری از این متهم فراری منتشر می گردد.

  • عکس | محل اختفای داماد فراری وزیر اسبق افشا شد

هرچند پیش از این تصاویری مشابه از متهمان مالی چون محمودرضا خاوری، متهم ردیف اول پفراینده اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی بانک ملی از گوشه و کنار کانادا منتشر شده اما جز تصاویرشان، دسترسی بیشتری به آنها نیست.

اما علی اشرف ریاحی یکی از متهمان پفراینده اختلاس پتروشیمی است؛ پفراینده ای که با رقم 6 میلیارد یورویی از آن به عنوان یکی از عظیم ترین اختلاس های کشور یاد می گردد. داماد محمدرضا نعمت زاده در این پفراینده به معاونت در اخلال کلان در نظام مالی و تحصیل مال به وسیله نامشروع متهم است.

علی اشرف ریاحی همسر زینب نعمت زاده، دختر محمدرضا نعمت زاده است. او پس از شرکت در 9 جلسه دادگاه رسیدگی به پفراینده پتروشیمی متواری شد. خبری که اولین بار از سوی قاضی مسعودی مقام، رییس مجتمع ویژه رسیدگی به جرایم مالی اعلام و معین شد که وقتی ریاحی را برای شرکت در دهمین جلسه دادگاه رسیدگی به این پفراینده دعوت می نمایند، از فرار او با خبر شده و درمی یابند او متواری شده است.

همان زمان اخباری منتشر شد که گواه از آن داشت که داماد وزیر سابق صنعت همسرش زینب نعمت زاده و فرزندشان را از کشور خارج نموده اما خود به دلیل ممنوع الخروجی پیروز به خروج از کشور نشده و داخل کشور متواری است؛ خبری که چندی بعد و با اعلام اینکه علی اشرف ریاحی با استفاده از گذرنامه فردی دیگر از کشور خارج شده، تغییر کرد.

مدتی بعد از اخبار جنجالی خروج ریاحی از کشور اما او که فرار را بر قرار ترجیح داده بود، تصمیم گرفت به جای حضور در دادگاه و ارایه دفاعیاتش در گفت وگویی تصویری با بخش فارسی بی بی سی مستقر در لندن، به موضوعات مطرح شده در دادگاه پاسخ دهد.

ریاحی در این گفت وگو اظهارات دادگاه را کذب خواند و گفت که پس از اینکه در 9 جلسه دادگاه حضور یافته، به این نتیجه رسیده که حکم دادگاه از قبل نوشته شده و تحقیقات مربوط به این پفراینده به درستی انجام نمی گردد. این متهم مالی فراری مدعی است که وکلای پفراینده همچون او معتقدند که این پفراینده فرایند یک پفراینده مالی را طی نمی کند و قاضی پفراینده آن را سیاسی- امنیتی نموده است.

درنهایت اما با برگزاری 17 جلسه دادگاه، رسیدگی به پفراینده اختلاس پتروشیمی در غیاب ریاحی به سرانجام رسید و رای آن به زودی صادر می گردد. حالا باتوجه به پیدا شدن علی اشرف ریاحی اما باید منتظر ماند و دید که او به کشور بازگردانده می گردد و درصورت بازگشتش سرنوشت پفراینده او به چه صورت خواهد بود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 6 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 729

به "داماد فراری وزیر سابق با شلوارک آبی آسمانی در تورنتو قدم می زند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داماد فراری وزیر سابق با شلوارک آبی آسمانی در تورنتو قدم می زند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید