خبرنگاران دولت در شرایط سخت کشور اقدامات کم نظیر انجام داده است

به گزارش مجله بابلسر، زنجان - خبرنگاران - وزیر آموزش و پرورش گفت: در شرایط هجمه، فشار، تهدید، مسائل و مشکلاتی که متوجه جامعه شد، دولت تدبیر و امید در میان همه این دشواری ها و سختی ها کارهایی انجام داده که کم نظیر و با عدد و رقم قابل تبیین و مقایسه است.

خبرنگاران دولت در شرایط سخت کشور اقدامات کم نظیر انجام داده است

محسن حاجی میرزایی شامگاه پنجشنبه در شورای آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه دولت تدبیر و و امید در یک دوره بسیار سختی مدیریت کشور را بر عهده گرفت، اضافه کرد :بنده با مدیرانی که در طول 40 سال گذشته و در رده های عالی کشور سمت و مسوولیت های داشتند، صحبت کردم، به اتفاق می گویند، روزهای که دولت پشت سر گذاشت در تمام دوره های قبل بی سابقه است.

این مسوول به توسعه و رخدادهای بی نظیر اجرا شده در بخش های مختلف کشور اشاره کرد و گفت: اقدامات دولت در این شرایط کنونی را شگفت انگیر می دانم، به دلیل آن که این همه حجم کاری در دوره های قبیل رخ نداده است و برای کسانی که شانه خود را زیر این بار سنگین قرار داده اند، باید خدا قوت گفت.

وی با بیان اینکه اتفاقی که آموزش و پرورش در دروان کرونایی انجام داد، محصول تلاش جمعی تمامی فرهنگیان بوده است، ادامه داد: عملکرد حوزه آموزشی کشورمان با توجه به محدودیت های ناشی از کرونا در مقایسه آن با کشورهای منطقه موفقیت آمیز است.

حاجی میرزایی اضافه کرد: آموزش و پرورش ایران با ایجاد ظرفیت مناسبی تحت عنوان شاد آموزش مستمر محقق کرد، به طوری که پیش از این یک میلیون فرهنگی در 105 هزار مدرسه، 15.5 میلیون دانش آموز در این سامانه سازمان دهیشد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه شیوع کرونا امکان آموزش حضوری را سلب کرده است، گفت: شاد ، شبکه بهم گسیخته آموزش در شرایط کرونایی را پیوند داد، به طوری که 10 ماه گذشته نزدیک به 25 میلیارد پیام آموزشی بین معلم، دانش آموزو مدیران مدارس در این سامانه تبادل شده است.

حاجی میرزایی ادامه داد: بیش از 9 میلیارد فایل آموزشی در شبکه شاد بین مخاطبان مبادله شده، هر چند کاستی های هم از قبیل عدم دسترسی اینترنت وجود دارد که تلاش می گردد این نواقص برطرف گردد.

وی با تاکید بر اینکه نداشتن تبلت و گوشی و اینترنت به معنای محروم ماندن از آموزش نیست، اضافه کرد: در زمان حاضر چتر آموزشی در همه جای ایران گسترده شده و از راهکارهای مختلف، آموزش پیگیری می گردد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه خدمات اجرا شده به رغم کاهش در آمدهای کشور اقدامی ارزشمند است، ادامه داد: حقیقت اقتصادی مقاومتی مد نظر رهبری این است که نباید در برابر تکانه ها، مایوس و سرخورده شد و ایران در برابر همه سختی ها پابرجا ایستاده است.

حاجی میرزایی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه انتظار می رود در استان زنجان حاصل جمع مجموعه دستگاههای متولی با آموزش و پرورش به تربیت نیروهای کار آمد منتهی گردد، اضافه کرد: شاخص های مختلف نشان می دهد این استان در برخی شاخص ها از میانگین کشوری بالاتر و در برخی از شاخص های دیگر پایین تر است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش استان زنجان باید در 2 هفته آینده در شاخص هایی نه چندان خوب برای بهبود شرایط، هدف گذاری کند، اضافه کرد: متاسفانه حضور دانش آموزان دختر زنجانی در ادامه تحصیل از میانگین کشوری پایین است، هر چند این مساله به علل های مختلفی باز می گردد و باید با راهکارهایی تلاش کرد فردی از آموزش جا نماند.

حاجی میرزایی با بیان اینکه 50 درصد دانش آموزان دوره متوسطه در رشته های فنی و حرفه ای تحصیل کنند، گفت: متاسفانه این رقم در استان زنجان بیش از 30 درصد است، البته نزدیک به میانگین کشوری بوده، ولی باید این بخش را توسعه داد که تحقق این مهم در گرو همکاری دستگاههای بین بخشی است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: هر چند استان زنجان در پوشش پاپه اول، دوره ابتدایی بالاتر از میانگین کشوری قرار گرفته است، اما در دوره متوسطه از متوسط کشوری پایین تر است و بر این مبنا باید بیشتر فکر کرد، از طرفی نسبت به توازن معلمان زن و مرد نسبت به کشور شرایط این استان بهتر است.

وی با اشاره به اینکه نرخ قبولی استان زنجان در دوره متوسطه از میانگین کشوری نیز پایین تر است، اضافه کرد: امیدواریم در شاخص های مرتبط به حوزه آموزش در این استان در آینده بهبود یابد.

حاجی میرزایی به اجرای طرح مکان یابی مدرسه در چهار استان کشور اشاره کرد و گفت: زنجان به عنوان پایلوت اجرای این طرح انتخاب شده، در این میان مدارسی فاقد دانش آموز وجود دارد و از طرفی برخی مناطق به ویژه خرمدره از میانیگن کشوری و استانی پایین تر است.

سال آینده 30 هزار معلم دیگر جذب می گردد

حاجی میرزایی با بیان اینکه از سه طریق نیروی انسانی لازم جذب آموزش وپرورش می گردد، اضافه کرد: روش اول از طریق کنکور سراسری و جذب دانشجویان توسط دانشگاه فرهنگیان انجام می گیرد که سهمیه سال جاری 20 هزار نفر بود و در مراحل پایایی جذب هستند، نوع دوم از طریق آزمون استخدامی است که سهمیه سال جاری به تعداد 28 هزار نفر بکار گرفته شده است.

وی ادامه داد: نوع سوم جذب نیرو مربوط به خرید خدمت و حق التدریسی ها قبل از سال 92، است که حدود 88 هزار نفر را شامل می گردد، بر این اساس سال جاری 27 هزار و 500 نفر اوایل سال، 30 هزار نفر هفته های قبل و حدود 30 هزار نفر نیز سال آینده جذب می شوند.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 اسفند 1399 بروزرسانی: 26 اسفند 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1319

به "خبرنگاران دولت در شرایط سخت کشور اقدامات کم نظیر انجام داده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دولت در شرایط سخت کشور اقدامات کم نظیر انجام داده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید