250 یونیکورن در آسیا ظهور خواهد نمود

به گزارش مجله بابلسر، بر اساس آخرین تحقیقات صورت گرفته پیش بینی می گردد که آسیا شاهد سرمایه گذاری های دیجیتالی بیش از شرکت باشد که به وسیله مسیر عرضه اولیه سهام عمومی در این دوره انجام می شوند.

250 یونیکورن در آسیا ظهور خواهد نمود

بر اساس آخرین تحقیقات منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (MENA) به سرعت در حال ظهور است به عنوان یک زمین حاصلخیز نو برای یک انفجار استارتاپی باشد به طوری که پیش بینی می گردد این منطقه تا سال شاهد یونیکورن و سونیکورن (شرکت های با ارزش بین میلیون تا میلیارد) باشد.

تحقیقات صورت گرفته به وسیله RedSeer Strategy Consultants مشاور دنیای در بخش دیجیتال پیش بینی می نماید که در منطقه منا بیش از شرکت سرمایه گذاری دیجیتالی انجام خواهند داد و این سرمایه گذاری به وسیله مسیر پیشنهاد عمومی اولیه (IPO) در این دوره به صورت عمومی عرضه گردد.

Apparels th Street Landmark Group Al Tayers OUNASS Mashreqs mashreq neo و stcpay STC از جمله نامزدهای احتمالی برای عرضه اولیه سهام در سال های آینده هستند.

در حال حاضر در منقطه منا تنها شش یونیکورن دارد که چهار مورد آن تنها در امارات متحده عربی است - اما سونیکورن نیز دارد.

طبق پیش بینی RedSeer با توجه به اینکه انتظار می رود اقتصاد دیجیتال منا تا سال از مرز میلیارد دلار عبور کند منطقه شاهد ظهور انبوهی از استارت آپ ها در سراسر بخش ها خواهد بود و تعداد نسبتا زیادی از آنها در این دوره به باشگاه های یونیکورن و سونیکورن راه خواهند یافت.

پیش بینی می گردد که بخش e-tailing شاهد ظهور حداکثر یونیکورن باشد و بعد از آن بخش فین تک با عدد در رتبه دوم است. طبق این مطالعه سایر بخش ها با هم می توانند تک شاخ در طول دوره فراوری نمایند.

سرمایه گذاری هایی مانند noon SharafDG centrepoint thStreet.com و JUMIA از جمله خرده فروش های الکترونیکی هستند که در سال آینده تبدیل به تک شاخ خواهند شد در حالی که Fawry paymob tamara tabby و stcpay از جمله فین تک ها هستند.

مزیت منطقه منا

راهول داسگوپتا یک سرمایه گذار فرشته در چندین سرمایه گذاری در امارات متحده عربی و رئیس بخش آموزش و مهارت ها در مدرسه بازرگانی گلوبسین مستقر در کلکته به Arabian Business گفت: منطقه منا به دلایل زیادی در سال های اخیر به عنوان قطب استارت آپ ها مجذوب کنندهیت قابل توجهی به دست آورده است که علت اصلی آن رشد مالی قابل توجه و سرمایه گذاری در زیرساخت ها در منطقه است و فرصت هایی را برای استارت آپ ها ایجاد نموده و کسب وکار خود را توسعه می دهد.

او یکی دیگر از عوامل مؤثر را افزایش سالم جمعیت جوان و مطلع به فناوری می داند که مشتاق پذیرش فناوری ها و محصولات نو هستند.

داسگوپتا می افزاد: این منطقه دارای یک معدن طلای غنی از بازارهای دست نخورده است که برای نوآوری آماده هستند به ویژه در زمینه هایی مانند تجارت الکترونیک فین تک و مراقبت های بهداشتی. در ترکیب با یک بازار مصرف نماینده بزرگ و رو به رشد به ارزش بیش از تریلیون دلار استارت آپ ها در این منطقه پتانسیل رسیدن به موفقیت قابل توجهی را دارند - و این امر MENA را به مقصدی مجذوب کننده برای استارت آپ ها و سرمایه گذاران تبدیل می نماید.

داسگوپتا گفت: عواملی مانند حمایت فعال دولت های منطقه از کارآفرینی و نوآوری و موقعیت استراتژیک آن - اتصال بخش های شرقی مرکزی و غربی دنیا - نیز بر جذب استعدادها و سرمایه گذاری های دنیای می افزاید.

زید محسن کیدوایی بنیانگذار و مدیر عامل STRABL یک استارت آپ فین تک مستقر در دبی که اکنون امتحان کنید بعدا خریداری کنید (TNBL) را قادر می سازد گفت که زیست بوم استارت آپی منطقه منا می تواند شاهد پیشرفت بزرگی باشد زیرا ایده های نو در منطقه در حال افزایش است.

کیدوایی اضافه کرد: بعلاوه به نظر می رسد بازار آماده پذیرش ابتکارات و ایده های نوتر است… اگرچه منطقه دارای میزان بازار و پتانسیل خرید برای حمایت از استارتاپ های زیادی است که منجر به یونیکورن ها و سونیکورن ها می گردد اما این به کیفیت استارتاپ هایی بستگی دارد که به وسیله سرمایه گذاران منطقه ای حمایت می شوند.

کیدوای گفت: اگر سرمایه گذاران منطقه ای از ایده ها و استارت آپ های نوتر حمایت ننمایند آن استارت آپ ها ممکن است نتوانند به میزان کافی معروفیت یا کشش برای جذب سرمایه گذاران دنیای به دست آورند. بازار همواره حرف آخر را می زند که کدام استارت آپ ها پاپ می زنند و کدام استارت آپ ها شکست می خورند.

منبع: مجله شنبه
انتشار: 14 تیر 1402 بروزرسانی: 14 تیر 1402 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 2086

به "250 یونیکورن در آسیا ظهور خواهد نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "250 یونیکورن در آسیا ظهور خواهد نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید