خبرنگاران اروپا آسیب پذیرترین قاره در برابر کرونا

به گزارش مجله بابلسر، تهران- خبرنگاران- خبرگزاری فرانسه روز شنبه به دنبال افزایش شیوع ویروس کرونا و رسیدن موارد مبتلایان به بیماری کووید 19 به بیش از یک میلیون و پانصد هزار نفر در اروپا نوشت: اروپا آسیب دیده ترین قاره در برابر کرونا است.

خبرنگاران اروپا آسیب پذیرترین قاره در برابر کرونا

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

بر اساس این گزارش، تا کنون بیش از 1.5 میلیون مورد ابتلا به ویروس کرونا در اروپا ثبت شده که تقریبا نیمی از آمار مبتلایان به کرونا در سراسر دنیا به حساب می آید.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، حداقل یک میلیون و 506 هزار و 853 نفر به ویروس کرونا مبتلا و 140 هزار و 260 تن نیز به علت این بیماری در قاره اروپا جان باخته اند. این درحالی است که آمار دنیای نشان می دهد که در این زمینه سه میلیون و 350 هزار و 224 نفر مبتلا و 238 هزار و 334 نفر فوت شده اند.

در لیست کشورهای آسیب پذیر در قاره اروپا، اسپانیا با 215 هزار ابتلا در مقام اول، ایتالیا با 207 هزار نفر صندلی دوم، انگلیس 177 هزار نفر صندلی سوم، فرانسه 167 هزار نفر در صندلی چهارم و آلمان با 161 هزار نفر در صندلی پنجم قرار گرفته اند.

در پی افزایش شیوع ویروس کرونا در قاره سبز اروپا و تاثیر عمیق آن بر اقتصاد کشورهای صنعتی، شرکت راه آهن دولتی (SNCF) فرانسه از جمله شرکت هایی است که به دنبال دریافت یاری اقتصادی از دولت است و به دلیل تاثیر اقتصاد دوران قرنطینه سراسری در کشور این شرکت به احتمال زیاد به فکر تعدیل نیرو است.

ژان پیر فاراندو مدیرعامل شرکت راه آهن (SNCF) فرانسه به رادیو اینتر فرانسه گفت: قرنطینه سراسری که از تاریخ 17 مارس (27 اسفند) با هدف مهار شیوع ویروس کرونا اجرا شد، برای این شرکت 2 میلیارد یورو هزینه داشته است.

فاراندو اضافه کرد: به این دلیل که شرکت در طول بحران ویروس کرونا با بدهی بیش از حد انباشته رو به رو است و به علت کاهش شدید مشتری تعدیل نیرو در شرکت غیر منطقی نخواهد بود.

در حالیکه بعضی از کشورهای اروپایی در حال ارزیابی کاهش محدودیت های اعمال شده برای مهار کرونا هستند، اولیور وران وزیر بهداشت فرانسه روز شنبه گفت: محدودیت های ویژه دوره کرونا در این کشور تا 2ماه دیگر ادامه خواهد داشت.

وی در نشست خبری همچنین گفت که محدودیت های کلی تا 24 جولای (آدینه سوم مرداد) در این کشور ادامه خواهد یافت.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 610

به "خبرنگاران اروپا آسیب پذیرترین قاره در برابر کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اروپا آسیب پذیرترین قاره در برابر کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید