توسعه بین المللی از الزامات تاب آوری در برابر تحریم ها است

به گزارش مجله بابلسر، خبرنگاران/اصفهان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: توسعه بین المللی یکی از الزامات تاب آوری در برابر تحریم ها است.

توسعه بین المللی از الزامات تاب آوری در برابر تحریم ها است

طاهره چنگیز امروز (چهارشنبه- 15 بهمن ماه) در دیدار معاون وزیر امور خارجه و هیات همراه آن با روسا و مدیران امور بین الملل دانشگاه ها و مراکز عضو کنسرسیوم فعالیت های بین المللی مراکز علمی و فناوری پیشرو اصفهان (IUN) که در تالار رویش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: معتقدیم توسعه بین المللی یکی از الزامات تاب آوری در برابر تحریم هااست، اما مورد قابل تحریم نیست؛ یکی علم و دیگری دیپلماسی سلامت.

وی اضافه کرد: این کنسرسیوم در موضوعات علمی و سلامت ورود کرده و نیازمند برداشتن موانع پیش رو هستیم. موانعی که با کمک سیاست خارجی می تواند گره گشا باشد و عامل رشد و شتاب علمی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان علاوه بر موانعی که در دریافت ویزا و محدودیت های آن برای اساتید و دانشجویان وجود دارد، نفوذ دانشگاه های کشور در منطقه را نیز برای توسعه فعالیت های علمی کشور ضروری دانست.

چنگیز اضافه کرد: در بحث بین الملل سازی دانشگاه رسالت دانشگاه نه صرفا کسب درامد بلکه تاب آوری در برابر تحریم ها است.

ماموریت دانشگاه های برتر فراملی است

همچنین رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان نیز با بیان اینکه استان اصفهان در پردیس علمی کشور نقش بسیار مهمی دارد، اظهار کرد: 3 دانشگاه این کنسرسیوم از دانشگاه های برتر هستند و دانشگاه هنر نیز از دانشگاه های خوب کشور در حوزه هنر است. همچنین شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان نقش بسیار ارزنده ای در عرصه فناوری کشور بر عهده دارد.

سید مهدی ابطحی با بیان اینکه ماموریت دانشگاه های برتر فراملی است، گفت: آمارهای یک گزارش نشان می دهد به لحاظ نیروی انسانی در سطح خوب، به لحاظ زیرساخت ها متوسط و به لحاظ شبکه سازی شرایط خوبی نداریم. این موضوع نشان می دهد خروجی های کشور بد نیست و نیازمند تقویت شبکه سازی هستیم. اصفهان در شبکه سازی نیز پیشقدم شده است و با تشکیل کنسرسیوم در پی آنیم از فعالیت های پراکنده جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه های اصفهان بعد از تهران دومین مراکز تولید علم در کشور هستند، اظهار کرد: علاوه بر دانشگاه های برتر اصفهان دو دانشگاه کاشان و علوم پزشکی کاشان نیز اضافه می شوند که در کنار هم بار علمی استان را تقویت می کند.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان ایجاد شبکه سازی را نیاز کشور دانست و گفت: پتانسیل علمی استان در کنار فرهنگ غنی اصفهان مجموعه ای کم نظیر خواهد بود که هر بذری در آن کاشته شود، ثمره خوبی به همراه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگاران، معاون وزیر امور خارجه به همراه هیات همراه با روسا و مدیران بین الملل دانشگاه های مستقر در اصفهان و کلان منطقه 7 دیدار و به بحث و مصاحبه در خصوص چالش های پیش روی دانشگاه ها در امور بین الملل و دانشجویان خارجی پرداخت.

مدیران بین الملل دانشگاه های اصفهان، علوم پزشکی اصفهان، هنر اصفهان، صنعتی اصفهان و شهرک علمی تحقیقاتی نیز در خصوص چالش های پیش روی دانشگاه ها در امور بین الملل و دانشجویان خارجی مسائل و مسائل خود را مطرح کردند. مسائل بودجه، مسائل و مسائل اخذ ویزا دانشجویان و اساتید خارجی، محدودیت های اخذ ویزا، طولانی شدن فرایند اخذ ویزا و ... از جمله مسائل و مسائلی است که دانشگاه های استان با آن درگیر هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 اسفند 1399 بروزرسانی: 16 اسفند 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1296

به "توسعه بین المللی از الزامات تاب آوری در برابر تحریم ها است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه بین المللی از الزامات تاب آوری در برابر تحریم ها است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید