تحقق اقتصاد مقاومتی با گسترش گردشگری، شاهرود مهد عرفان شرق

به گزارش مجله بابلسر، به گزارش خبرنگاران، کاظم جلالی پیش از ظهر پنج شنبه و در آئین افتتاحیه همایش ملی توسعه گردشگری شهرستان شاهرود، بابیان اینکه در مسئله هسته ای دشمنان با تحریم مالی کشور را تحت فشار قراردادند، اعلام نمود: باهدف قرار دادن نفت، کشور با مسائل زیادی روبرو شد درحالی که اگر منابع درآمدی متعددی داشته باشیم مسئله ای برایمان پیش نخواهد آمد.

تحقق اقتصاد مقاومتی با گسترش گردشگری، شاهرود مهد عرفان شرق

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

وی با انتقاد از بخشی نگری به عنوان یکی از مسائل اساسی کشور، تأکید کرد: باید نگاه توسعه ای وجود داشته باشد و سیاست هایمان را با یکدیگر هماهنگ کنیم تا درراه اعتلای بیشتر کشور خود گام برداریم.

گردشگری عرفانی یکی از ویژگی های منحصربه فرد شاهرود

نماینده مردم شهرستانهای شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی همچنین بابیان اینکه هیچ نقطه در ایران همانند شاهرود قطب گردشگری نیست، گفت: در کنار تمامی ظرفیت های شاهرود در جذب توریست، گردشگری عرفانی یکی از ویژگی های منحصربه فرد و قابل گسترش آن است.

جلالی با تأکید بر اینکه امروزه در بیرون از مرزهای ایران، کشورهای دیگر با استفاده از بزرگانی همانند مولانا که متعلق به سرزمین مادری ماست، سالانه درآمد بسیار زیادی به وسیله جذب گردشگر به دست می آورند، توضیح داد: شاهرود مهد پرورش عارفان و بزرگانی همچون بایزید بسطامی و شیخ ابوالحسن خرقانی است که تنها 15 کیلومتر از یکدیگر فاصله دارند و این ضعف بزرگی است که نتوانیم از آن ها استفاده کنیم.

وی در انتها اضافه نمود: بعضی از انواع گردشگری با ما سازگار نیست ولی آن دسته از گردشگران خارجی نیز که به کشور ما سفر می نمایند به دنبال چیزهای جدیدی در خصوص ایران هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 288

به "تحقق اقتصاد مقاومتی با گسترش گردشگری، شاهرود مهد عرفان شرق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحقق اقتصاد مقاومتی با گسترش گردشگری، شاهرود مهد عرفان شرق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید