سهم 25 درصدی استان تهران در صادرات محصولات غیرنفتی

به گزارش مجله بابلسر، به گزارش خبرنگاران، روز دوشنبه سید حسین هاشمی در نشست فرصت های توسعه مالی و جذب سرمایه استان تهران با اشاره به فرصت به دست آمده برای توسعه روابط مالی با کشورهای مختلف گفت: مذاکرات هسته ای فرصت مناسبی را برای همکاری و سرمایه گذاری مشترک در بازارهای ایران و منطقه ایجاد کرد.

سهم 25 درصدی استان تهران در صادرات محصولات غیرنفتی

استاندار تهران با اعلام برگزاری اولین همایش فرصت های توسعه مالی و جذب سرمایه استان تهران در آبان ماه اضافه نمود: با برنامه ریزی اجرا شده، همایش فرصت های توسعه مالی و جذب سرمایه استان تهران در 25 و 26 آبان ماه برگزار می گردد.

28 درصد فراوری ناخالص ملی کشور مربوط به استان تهران است

وی با تشریح پتانسیل و ظرفیت های موجود مالی استان تهران ادامه داد: استان تهران از پتانسیل و ظرفیت های بالایی در حوزه های مختلف مالی برخوردار است به طوری که هم اکنون 28 درصد فراوری ناخالص ملی کشور در اختیار این استان است.

هاشمی اضافه نمود: استان تهران در زمینه صادرات محصولات غیر نفتی نیز صندلی مهمی را در کشور دارد به طوری که 25 درصد سهم صادرات این محصولات مربوط به استان تهران است.

سهم 78 درصدی استان تهران در صادرات خدمات فنی و مهندسی

وی مطرح نمود: استان تهران به عنوان پایتخت سیاسی و مالی کشور بیش از 78 درصد صادرات خدمات فنی و مهندسی را در اختیار داشته و 50 درصد مالیات کشور مربوط به استان تهران است.

هاشمی با اشاره به جاذبه های موجود گردشگری استان تهران گفت: استان تهران از ظرفیت های بالایی در حوزه گردشگری برخوردار است که سرمایه گذاران می توانند در این زمینه سرمایه گذاری نمایند.

وی کشور ایران را سرشار از منابع مالی و محیطی مناسب برای حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی دانست و گفت: وجود انواع مواد معدنی، نفت و گاز و نیروی انسانی متخصص و پرکوشش از امتیازاتی است که در کشور وجود دارد.

استاندار تهران تأکید کرد: با برنامه ریزی اجرا شده کوشش داریم تا فرایند فعالیت سرمایه گذاران را تسهیل کنیم به همین خاطر یک پنجره واحد مالی در استانداری تهران برای کاهش بوروکراسی راه اندازی شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 394

به "سهم 25 درصدی استان تهران در صادرات محصولات غیرنفتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهم 25 درصدی استان تهران در صادرات محصولات غیرنفتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید