تاثیر عجیب کنجد در کاهش خطر ابتلا به پارکینسون

به گزارش مجله بابلسر، یک مطالعه جدید نشان می دهد خوردن دانه های کنجد می تواند با جلوگیری از آسیب به سلول های عصبی، خطر ابتلا به بیماری پارکینسون را کاهش دهد.

تاثیر عجیب کنجد در کاهش خطر ابتلا به پارکینسون

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران، دانشمندان دانشگاه اوزاکا سیتی ژاپن، ماده شیمیایی سی سامینول موجود در دانه های کنجد را بر روی سلول های پارکینسون آزمایش کرده و آن را به موش ها خوراندند تا تأثیرش را بر روی سطح دوپامین و سلو ل های عصبی مغز ببینند.

بیماری پارکینسون یک اختلال عصبی است که حرکت را مختل کرده و باعث سفتی بدن می شود؛ همچنین می تواند به از دست رفتن تعادل، لرزش در دست ها و اختلال گفتار منجر شود.

نویسندگان این مطالعه کشف کردند که ماده سی سامینول از بدن در برابر آسیب سلول های عصبی که باعث بیماری پارکینسون می شود، محافظت می کند و این می تواند درمانی برای پارکینسون باشد.

آن ها دریافتند موش هایی که به بیماری پارکینسون مبتلا شده اند و ماده شیمیایی سی سامینول را مصرف کرده اند، شاهد بهبود سطح دوپامین، تعادل و عملکرد حرکتی هستند.

محققان ژاپنی همچنین تاثیر آزمایش خود را در کاهش خطر ابتلا به بیماری پارکینسون امیدوار کننده دانستند و اکنون برای شروع آزمایشات بالینی به سرعت در حال حرکت هستند.

بیماری پارکینسون از هر 500 نفر 1 نفر را درگیر می کند، باعث سفتی عضله، حرکت آهسته، لرزش، خواب آشفته، خستگی مزمن و کیفیت پایین زندگی می شود.

همچنین پارکینسون یک بیماری عصبی پیشرونده است که به سلول های بخشی از مغز که حرکت را کنترل می کند، آسیب می رساند.

در حال حاضر هیچ درمانی برای آن وجود ندارد و هیچ راهی برای جلوگیری از پیشرفت بیماری کشف نشده است، اما صد ها آزمایش علمی در حال انجام است تا راهی برای درمان و پیشگیری آن پیدا شود.

روغن دانه کنجد یک ماده محبوب برای آشپزی است و با استخراج روغن های چرب از دانه ها و دور انداختن پوسته آن، درست می شود.

این تیم ژاپنی دریافته است که این پوسته های زائد حاوی مقادیر زیادی از ماده شیمیایی سی سامینول است که می تواند باعث محافظت در برابر بیماری پارکینسون شود.

منبع: خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 29 فروردین 1400 بروزرسانی: 29 فروردین 1400 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1386

به "تاثیر عجیب کنجد در کاهش خطر ابتلا به پارکینسون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر عجیب کنجد در کاهش خطر ابتلا به پارکینسون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید