رقابت های دیدنی و باور نکردنی

به گزارش مجله بابلسر، یکی از موضوعاتی که انسان ها را از سایر مخلوقات جدا می سازد، حس رقابت بین آنهاست. در حقیقت، ما برای رقابت پا به جهان می گذاریم و پرورش می یابیم و در طول زندگی بر سر مسائل عادی یا غیرعادی با هم به رقابت می پردازیم.

رقابت های دیدنی و باور نکردنی

به گزارش خبرنگاران، وقتی که واژه های رقابت و مسابقه به گوش می رسند، ناخودآگاه مسابقاتی همانند فوتبال، بسکتبال، شنا و... به ذهنمان می رسند که در سراسر جهان برگزار می شوند. اما مسابقات شگفت انگیزی نیز همانند مسابقه حمل همسر، مسابقه در پی پنیر و... نیز در جهان وجود دارند که افرادی که به چیزهای غیرعادی علاقه مند هستند، در آنها شرکت می نمایند. برخی از این مسابقات خطرات زیادی را در پی دارند اما افراد ماجراجو نمی توانند از شرکت در آنها صرف نظر نمایند.

ریش و سبیل عجیب

ریش و سبیل به طور حتم چهره مردان را مردانه تر نشان می دهد اما برخی از مردان حاضرند برای شرکت در مسابقه، موهای صورت خود را به هر شکلی درآورند. مسابقه ریش های عجیب وغریب بین هزاران مردی که ریش و سبیل خود را به شیوه ای شگفت انگیز اصلاح نموده اند، برگزار می گردد. تمام این مردان برای کسب عنوان خلاق ترین و برترین شیوه اصلاح صورت با یکدیگر به رقابت می پردازند.

گزنه خوری

چرا یک نفر باید گزنه بخورد؟ به طور حتم افراد فقط برای مسابقه حاضرند این کار را انجام دهند! تا به امروز هیچ کجای جهان جز انگلستان چنین مسابقه عجیبی را میزبانی ننموده است. در این مسابقه، شرکت نمایندگانی از نیویورک، استرالیا و ایرلند شمالی به رقابت می پردازند. در مسابقه خوردن گزنه، شرکت نمایندگان باید در مدت زمان یک ساعت تا جایی که می توانند، گزنه گیاه پرتیغ، را بخورند و فردی که بیشتر از دیگران از این گیاه میل کند، برنده مسابقه خواهد بود.

پرتاب نخود فرنگی

هنوز در انگلستان، مسابقه پرتاب نخودفرنگی در روستای ویتچام برگزار می گردد. در این مسابقه، نخودهای سبزرنگ کوچک با تفنگی مخصوص به سوی هدف پرتاب می شوند. مسابقه جهانی پرتاب نخودفرنگی از این روستا از سال 1971 میلادی برگزار می گردد. امروزه شرکت نمایندگان این مسابقه از تفنگ هایی که با لیزر راهنمایی می شوند، استفاده می نمایند.

در پی پنیر

افرادی که پنیر را دوست دارند، برای پیدا کردن آن با هم به رقابت می پردازند. پنیر چرخان احتمالا یکی از ساده ترین مسابقات عجیب وغریبی است که هر ساله برگزار می گردد. علت قابل قبولی وجود ندارد که چرا یک مرد باید برای پنیر مبارزه کند. شرکت نمایندگان در مسابقه در پی پنیر حتی حاضر هستند در ازای به دست آوردن آن، استخوان هایشان شکسته گردد. حتی در این مسابقه افرادی بوده اند که برای برنده شدن دچار ضربه مغزی شده اند.

به همین علت برخی ها به شدت با این مسابقه مخالف هستند چون معتقدند که حاضرند این آدم های بیکار هرچقدر می خواهند با کمال میل بیماری ناشی از خوردن پنیر فاسد را تحمل نمایند اما علتی وجود ندارد که به خاطر پنیر جان خودشان را از دست بدهند. در این مسابقه از بالای تپه، تکه پنیری چرخانده می گردد و مسابقه دهندگان در پی آن می دوند.

نخستین فردی که با پنیر از خط سرانجام در پایین تپه بگذرد، برنده مسابقه خواهد بود. شرکت نمایندگان در مسابقه در پی پنیر، خود را از بالای تپه به پایین پرتاب می نمایند و کوشش می نمایند تا پنیر در حال غلتیدن را به دست آورند اما از آنجا که گرفتن پنیر سخت است، این موضوع به ندرت اتفاق می افتد. گفتنی است در سال 1997 میلادی، پنیر به سمتی اشتباه چرخانده شد و به طور تصادفی یکی از تماشاچیان را مصدوم کرد. سال گذشته این مسابقه 15 هزار نفر را جذب کرد.

سونای جهانی

مسابقه سونای جهانی هر ساله در ماه آگوست در فنلاند برگزار می گردد. این مسابقه در سال 1999 میلادی شروع شد. شرکت نمایندگان از 20 کشور جهان با مسؤولیت خود در مسابقه به رقابت می پردازند و باید فرمی را پیش از مسابقه امضا نمایند و بپذیرند دست به هیچ اقدام غیرقانونی ای نخواهند زد.

مسابقه دهندگان باید در سونای 110 درجه بنشینند. آنها نمی توانند هیچ سطحی را با دست های خود لمس نمایند و باید روی زانوهای خود باقی بمانند. فردی که بتواند مدت زمان طولانی تری در حمام سونا دوام بیاورد و در سرانجام بدون یاری دیگران بتواند از اتاق خارج گردد، برنده مسابقه اعلام می گردد. تصور اینکه انسان به آرامی و به صورت زنده در یک اتاق پخته گردد، برای ما جالب به نظر نمی رسد اما شاید در مکانی مانند فنلاند که مردم حاضر هستند هر کاری انجام دهند تا از سرمای منجمدنماینده فرار نمایند، شرکت در این مسابقه فرصتی فوق العاده عالی به شمار آید.

غواصی در باتلاق

کدام مجذوب کننده تر به نظر می رسد؟ غواصی در آب آبی رنگ شفاف یا باتلاقی گل آلود و مملو از خزه که بوی بسیار نامطلوبی می دهد؟ خب، معلوم است اما افراد عادی ترجیح می دهند در آب های سالم و تمیز غواصی نمایند اما افرادی که ماجراجو هستند و دنبال کارهای عجیب و غریبند، گزینه دوم را انتخاب می نمایند. مسابقه جهانی غواصی در باتلاق هر ساله در ماه آگوست در ولز برگزار می گردد. شرکت نمایندگان در این مسابقه، باید در باتلاق و فقط با استفاده از شنای قورباغه به غواصی بپردازند.

جمع آوری کرم

شرکت نمایندگان از سراسر جهان جمع می شوند تا در مسابقه هیجان انگیز 30 دقیقه ای شرکت نمایند و کرم ها را از روی زمین جمع آوری نمایند. مسابقه جهانی جمع آوری کرم در سال 1980 میلادی شروع شد و اکنون هر ساله در آمریکا برگزار می گردد. این مسابقه به وسیله جان بیلی که قوانین اصلی این مسابقه را نوشته است، ساماندهی شد. رکورد جهانی ای که اخیرا به دست آمده و در رکوردهای گینس به ثبت رسیده، متعلق به نوجوانی بوده که 511 کرم را در 30 دقیقه جمع آوری نموده است.

کشتی پنجه

مسابقه کشتی پنجه هر ساله در انگلستان برگزار می گردد. کشتی پنجه که بازی مورد علاقه بچه ها است، امروزه به عنوان مسابقه رقابتی برگزار می گردد. این مسابقه نخستین بار در سال 1976 میلادی برگزار گردید. علاقه مندان به این مسابقه در سال 1997 کوشش کردند تا آن را در مسابقات المپیک ثبت نمایند اما از سوی مسؤولان مورد موافقت قرار نگرفت.

این مسابقه مانند کشتی معمولی است اما قانون آن، این است که هر دو بازیکن روی زمین می نشینند و پای آنها به یکدیگر قفل می گردد. زمانی که مسابقه شروع می گردد، بازیکنان باید روی زمین بنشینند؛ در غیر این صورت بازیکنی که از روی زمین برخیزد، فاقد صلاحیت برای ادامه مسابقه خواهد بود. هرکسی بتواند پنجه پای دیگری را بخواباند برنده مسابقه است.

سنگ، کاغذ، قیچی

چگونه جنگ ها می توانند بدون خونریزی انتها یابند؟ با سنگ، کاغذ، قیچی! درحقیقت، تمام بحث ها، درگیری ها و مخالفت ها باید با بازی نهایی سنگ، کاغذ، قیچی حل گردد. تا وقتی که سیاستمداران جهان روش سنگ، کاغذ، قیچی را بپذیرند، شرکت نمایندگانی که به میزان کافی از شجاعت برخوردار هستند، می توانند سنگ ها را بپوشانند، کاغذها را پاره نمایند و قیچی ها را بشنمایند تا 10 هزار دلار به دست آورند. این سرگرمی قدیمی دوران مدرسه، اکنون به مسابقه ای حرفه ای در سطح جهان تبدیل شده است. برنده خوش شانس مسابقات سال گذشته توانست 50 هزار دلار را از آن خود کند.

پرتاب سنگ

پرتاب سنگ وسیله وقت گذرانی و سرگرمی بیشتر آدم ها بوده است اما افرادی که استعداد کمتری دارند و ممکن نیست ستاره بیس بال، فوتبال، والیبال و... شوند، می توانند در مسابقات جهانی پرتاب سنگ شرکت نمایند و در این مسابقات بدرخشند. این مسابقات هر ساله در ماه سپتامبر در کشور اسکاتلند برگزار می گردد. برنده این مسابقه، فردی است که پیروز گردد سنگ را به دورترین فاصله ممکن پرتاب کند.

برج سازی با انسان

مسابقه برج سازی با انسان سپتامبر هر سال در کشور اسپانیا برگزار می گردد. هدف از برگزاری این مسابقه این است که بلندترین برج با روی هم قرار گرفتن افراد روی نفرات دیگر ساخته گردد. برخی از شرکت نمایندگان در این مسابقه حتی قادر هستند تا نه نفر روی هم قرار گیرند. برخی از تیم های شرکت نماینده با وجود تمام خطرات کودکی را به عنوان آخرین نفر در بالای برج انسانی قراری می دهند تا برج خود را تکمیل نمایند. هر ساله حوادث زیادی در هنگام برگزاری این مسابقه رخ می دهد و جالب توجه این است که تعداد زیادی آمبولانس در محل برگزاری مسابقه حضور دارند تا مصدومان را بلافاصله به بیمارستان منتقل نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 تیر 1402 بروزرسانی: 23 تیر 1402 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 2090

به "رقابت های دیدنی و باور نکردنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقابت های دیدنی و باور نکردنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید