بیوگرافی کیتارو (Kitaro) ، در مسیر جاده ابریشم تا اوج محبوبیت

به گزارش مجله بابلسر، تولد و دوران کودکی

کیتارو، با نام اصلی ماسانوری تاکاهاشی (Masanori Takahashi)، در تاریخ 4 فوریه 1953 در شهر کوچک و آرام تویوهاشی، واقع در استان آیچی ژاپن به جهان آمد. خانواده او از نظر فرهنگی و سنتی ژاپنی بودند و فضای خانه با احترام به طبیعت و آرامش پر شده بود. این فضا و محیط طبیعی که او در آن رشد کرد، تأثیرات عمیقی بر روی زندگی هنری و فلسفی او گذاشت. کیتارو از دوران کودکی علاقه زیادی به طبیعت داشت و اغلب وقت خود را در دل طبیعت می گذراند. این ارتباط نزدیک با طبیعت بعدها به منبع اصلی الهام او در خلق آثار موسیقایی اش تبدیل شد. او همیشه از آن دوران به عنوان بخشی از میراث شخصی خود یاد می نماید که او را به سمت نوعی از موسیقی راهنمایی کرد که در پی انتقال حس آرامش و صلح به مخاطب است.

بیوگرافی کیتارو (Kitaro) ، در مسیر جاده ابریشم تا اوج محبوبیت

نوجوانی و تحصیلات

در دوران نوجوانی، کیتارو به موسیقی علاقه مند شد. اما برخلاف هنرمندان دیگر، او هیچ گونه آموزش رسمی موسیقی ندیده بود. از همان ابتدا علاقه خاصی به موسیقی راک و گروه های موسیقی غربی داشت و نواختن گیتار الکتریک را به طور خودآموز آغاز کرد. او از گروه های معروف راک دهه 60 و 70 میلادی مانند لد زپلین (Led Zeppelin) و پینک فلوید (Pink Floyd) الهام گرفت و به تدریج مهارت های خود را در نواختن موسیقی بهبود بخشید. در این دوره، او به طور عمده با موسیقی غربی آشنا شد و این آشنایی تأثیرات زیادی بر آثار بعدی او گذاشت. کیتارو پس از سرانجام دوره دبیرستان، به توکیو نقل مکان کرد تا در این شهر پرشور و هیجان به دنیای موسیقی حرفه ای وارد گردد. در این مرحله از زندگی، کیتارو علاوه بر گیتار، با ابزارهای الکترونیکی و سینتی سایزر آشنا شد که دنیای موسیقایی نوی را برای او گگردد.

ورود به دنیای هنر

کیتارو کار خود را در دنیای موسیقی با پیوستن به گروه موسیقی Far East Family Band آغاز کرد. این گروه به موسیقی راک و پروگرسیو راک می پرداخت و کیتارو در آن گیتار الکتریک می نواخت. اما چیزی که توجه او را به خود جلب کرد، موسیقی الکترونیک و ابزارهای نوی مانند سینتی سایزرها بودند. او در سفرهای خود به اروپا با هنرمندان برجسته ای همانند کلاوس شولز (Klaus Schulze) آشنا شد که او را به سمت تجربه های نوی در موسیقی سوق دادند. به تدریج، کیتارو از سبک راک فاصله گرفت و تمرکز خود را بر روی موسیقی بی کلام و الکترونیک گذاشت. در اواخر دهه 1970، او به عنوان یک هنرمند مستقل آغاز به کار کرد و اولین آلبوم خود با عنوان Ten Kai را در سال 1978 منتشر کرد. این آلبوم با استقبال خوبی روبه رو شد و توانست کیتارو را به عنوان یک موسیقیدان برجسته معرفی کند.

آلبوم های و ترک های برجسته

در میان آثار کیتارو، آلبوم Silk Road که در سال 1980 منتشر شد، نقطه عطفی در کارنامه او محسوب می گردد. این آلبوم که به عنوان موسیقی متن برای مستند تاریخی جاده ابریشم ساخته شد، به سرعت مورد توجه دنیایان نهاده شد و او را به معروفیت دنیای رساند. Silk Road به طور خلاقانه ای عناصر موسیقی سنتی شرقی و سازهای مدرن الکترونیکی را ترکیب نموده و فضایی معنوی و آرامش بخش ایجاد نموده بود که با مستند مرتبط با تاریخ و فرهنگ جاده ابریشم همخوانی داشت.

تبلیغ متنی

ویزای مولتی آلمان
-
علت و عوارض مشکل پزشکی از چیست؟

کیتارو پس از پیروزیت این آلبوم، آلبوم های دیگری نیز منتشر کرد که هریک به نوبه خود شاهکاری در موسیقی نیو ایج (New Age) محسوب می شوند. آلبوم Kojiki که در سال 1990 منتشر شد، یکی از برجسته ترین آثار اوست که بر اساس یک افسانه کهن ژاپنی ساخته شده است. این آلبوم ترکیبی از سازهای ژاپنی و سینتی سایزرهاست که فضایی معنوی و اسطوره ای را خلق می نماید. بعلاوه آلبوم Dream (1992)، که با همکاری جان اندرسون (Jon Anderson) خواننده گروه یس (Yes) ساخته شد، نمونه ای از تلفیق موسیقی شرقی و غربی است.

از میان ترک های معروف کیتارو، می توان به Matsuri، Caravansary، و Spirit of the West Lake اشاره نمود که هرکدام به نوعی بخشی از فلسفه و دیدگاه هنری کیتارو را به نمایش می گذارند. او در این ترک ها به طور همزمان از سنت های موسیقی شرقی و تکنولوژی های مدرن استفاده نموده است.

معروفیت

معروفیت کیتارو به عنوان یکی از پیشگامان موسیقی نیو ایج به او یاری کرد تا مخاطبان زیادی در سراسر دنیا پیدا کند. موسیقی او که اغلب بدون کلام و بر پایه فضاسازی های فکری و معنوی است، به عنوان یک نوع موسیقی آرامش بخش شناخته می گردد. کیتارو با ترکیب سازهای سنتی ژاپنی، موسیقی الکترونیک و الهاماتی از طبیعت و معنویت، پیروز شده است تا آثار منحصر به فردی خلق کند که با مخاطبین ارتباط عمیقی برقرار می نمایند.

او در طول دوران حرفه ای خود بارها نامزد دریافت جایزه گرمی شد و در سال 2001 توانست جایزه گرمی را برای آلبوم Thinking of You در شاخه برترین آلبوم نیو ایج از آن خود کند. کیتارو علاوه بر انتشار آلبوم های متعدد، در نقاط مختلف دنیا به برگزاری کنسرت های زنده پرداخت و با استفاده از نورپردازی ها و جلوه های ویژه، مخاطبان خود را در فضایی جادویی فرو برد.

زندگی خصوصی

کیتارو فردی بسیار خصوصی است و زندگی شخصی خود را از رسانه ها دور نگه داشته است. او در حال حاضر در خانه ای دورافتاده در کوه های کلرادو، ایالات متحده زندگی می نماید. این خانه که به طور کامل در دل طبیعت قرار گرفته است، به نوعی بازتاب سبک زندگی و فلسفه هنری اوست؛ یک زندگی ساده، در ارتباط با طبیعت و دور از هیاهوی شهرها. کیتارو در مصاحبه های نادر خود بارها اشاره نموده که طبیعت الهام بخش اصلی او در خلق موسیقی هایش است و او از همین زندگی طبیعی و ساده انرژی و الهامات خود را برای آثار هنری اش می گیرد.

او بعلاوه علاقه زیادی به مدیتیشن، یوگا و فلسفه های شرقی دارد و معتقد است که این روش ها به او یاری می نمایند تا فکر خود را آرام کند و ایده های خلاقانه تری را در موسیقی خود به کار بگیرد. کیتارو در حال حاضر با همسر و فرزند خود در کلرادو زندگی می نماید و همچنان به خلق آثار نو ادامه می دهد.

20 فکت جالب درباره کیتارو

  1. کیتارو نام هنری خود را از شخصیتی محبوب در یک سریال تلویزیونی ژاپنی گرفته است.
  2. او تحصیلات رسمی موسیقی ندارد و به طور خودآموز نواختن سازها را یاد گرفته است.
  3. او در ابتدا تحت تأثیر موسیقی راک غربی بود و گیتار الکتریک می نواخت.
  4. آلبوم Silk Road او تأثیر زیادی بر معروفیت دنیای موسیقی نیو ایج داشت.
  5. او از سینتی سایزرها به عنوان ابزاری برای ترکیب صداهای طبیعی و الکترونیک استفاده می نماید.
  6. کیتارو چندین موسیقی متن برای فیلم ها و مستندهای معروف ساخته است.
  7. در سال 2001 جایزه گرمی برای برترین آلبوم نیو ایج به او اهدا شد.
  8. موسیقی های او به طور گسترده در برنامه های تلویزیونی و فیلم های مرتبط با طبیعت استفاده می گردد.
  9. کیتارو عاشق طبیعت است و بیشتر وقت خود را در دل طبیعت می گذراند.
  10. خانه اش در کلرادو به طور کامل در دل طبیعت طراحی شده است.
  11. او به مدیتیشن و یوگا علاقه مند است و از این فعالیت ها برای الهام گرفتن استفاده می نماید.
  12. کیتارو در تمام طول دوران حرفه ای خود تنها بر ساخت موسیقی بی کلام تمرکز داشته است.
  13. موسیقی او اغلب در مراسم ها و جشن های مربوط به آرامش و معنویت استفاده می گردد.
  14. کیتارو بارها با هنرمندان بین المللی همکاری نموده است.
  15. او در کنسرت های خود از ترکیب موسیقی سنتی ژاپنی و تکنولوژی مدرن استفاده می نماید.
  16. کیتارو معتقد است که موسیقی باید به عنوان زبانی دنیای برای صلح و آرامش عمل کند.
  17. آثار او الهام بخش بسیاری از موسیقیدانان نیو ایج و الکترونیک بوده است.
  18. او به علت سبک زندگی ساده و طبیعی اش در بین هواداران خود محبوبیت زیادی دارد.
  19. کیتارو همواره در پی نوآوری در موسیقی است و سعی می نماید مرزهای نوی را در آثار خود بگشاید.
  20. او معتقد است که موسیقی می تواند ارتباطی عمیق بین انسان ها و دنیا طبیعی ایجاد کند.
منبع: یک پزشک
انتشار: 28 مهر 1403 بروزرسانی: 28 مهر 1403 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 2163

به "بیوگرافی کیتارو (Kitaro) ، در مسیر جاده ابریشم تا اوج محبوبیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیوگرافی کیتارو (Kitaro) ، در مسیر جاده ابریشم تا اوج محبوبیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید