تأثیر بحران چین بر جذب دانشجو در دانشگاه های کانادا

به گزارش مجله بابلسر، دانشگاه های کانادا نگران هستند که بحران چین تأثیر منفی بر میزان جذب دانشجویان بین المللی این کشور بگذارد.

تأثیر بحران چین بر جذب دانشجو در دانشگاه های کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه های دنیا گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران از تایمز هایر اجوکیشن، متخصصان آموزشی هشدار می دهند که سرد شدن روابط دیپلماتیک چین و کانادا می تواند میزان جذب دانشجویان چینی در دانشگاه های کانادا را به شدت کاهش دهد.

ابتدای دسامبر سال گذشته زمانی که منگ وانژو رئیس امور اقتصادی شرکت هواوی در کانادا دستگیر شد، چین و کانادا وارد یک نزاع سیاسی شدند. منگ در کانادا باقی می ماند تا به درخواست استرداد آمریکا رسیدگی گردد؛ آمریکا هواوی را متهم به نقض تحریم های این کشور علیه ایران نموده است.

تخریب روابط دیپلماتیک میان چین، آمریکا و استرالیا باعث نگرانی دانشجویان چینی شده است که در این دو کشور درس می خوانند. با توجه به اتفاقات اخیر پیش بینی می گردد که رابطه چین با کانادا نیز سرنوشت مشابهی مانند آمریکا و استرالیا داشته باشد.

به گفته متخصصان آموزشی، هرگونه کاهش در میزان دانشجویان چینی به دانشگاه های کانادا تأثیر بسزایی روی جذب دانشجویان بین المللی در این کشور می گذارد. میزان دانشجویان بین المللی در مؤسسات آموزش عالی کانادا از سال 2014 تا 2017 حدود 34 درصد افزایش داشته است. این در حالی است که یک دانشجو از هر چهار دانشجوی بین المللی در دانشگاه های کانادا ملیت چینی دارد. چین بیش از هر کشور دیگری در کانادا دانشجو دارد.

تعدادی از دولت های غربی درباره محصولات و فعالیت های هواوی ابراز نگرانی نموده اند. گفته می گردد که دولت چین از محصولات هواوی برای جاسوسی یا اختلال در ارتباطات استفاده می نماید. اوایل ژانویه 2019 دانشگاه آکسفورد اعلام نمود که هیچ قرارداد تحقیقاتی جدیدی با هواوی نخواهد داشت.

پس از بازداشت منگ، دولتمردان چینی یک تاجر و یک دیپلمات سابق کانادایی را بازداشت کردند و یک شهروند کانادایی را به جرم قاچاق مواد مخدر به مرگ محکوم نموده اند. بسیاری از متخصصان سیاسی این اقدامات را انتقام جویانه دانسته اند.

هفته گذشته کانادا به شهروندان خود هشدار داد که در هنگام سفر به چین با توجه به خطر اجرای خودسرانه قوانین محلی در این کشور جانب احتیاط را رعایت نمایند. چین نیز به شهروندان خود هشدار داده است که در کانادا احتمال دستگیری به درخواست یک کشور دیگر بسیار بالاست.

4021/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 19 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 507

به "تأثیر بحران چین بر جذب دانشجو در دانشگاه های کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأثیر بحران چین بر جذب دانشجو در دانشگاه های کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید