بیانیه پایانی نشست ریاض: سرنوشت یمن به شورای همکاری خلیج فارس گره خورده است

به گزارش مجله بابلسر، فارس نوشت: مذاکرات ریاض که به بهانه حل بحران یمن از چهارشنبه گذشته در عربستان سعودی شروع به کار نموده بود، شامگاه امروز پنجشنبه با صدور بیانیه خاتمهی، به کار خود خاتمه داد.

بیانیه پایانی نشست ریاض: سرنوشت یمن به شورای همکاری خلیج فارس گره خورده است

شبکه خبری الجزیره ضمن نقل این بیانیه، گزارش داد، طرفهای حاضر در نشست، از تصمیم عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن برای تشکیل شورای رهبری ریاست جمهوری، قدردانی کرد.

این در حالی است که هادی امروز با فشار عربستان، قدرت خود و معاونش را به این شورا واگذار کرد. ریاض نیز بلافاصله، حمایت کامل خود را از شورای رهبری ریاست جمهوری و نهادهای پشتیبان آن برای اجرای سیاست ها و طرح های ابتکاری فعال برای تحقق امنیت و ثبات در جمهوری یمن و سرانجام بخشیدن به بحران گفت (جزئیات بیشتر).

در بیانیه این نشست که دولت نجات ملی یمن در آن حضور ندارد و عربستان فقط شخصیتهای وابسته به خود را دعوت کرد، آمده است: از مجلس خواسته می گردد که به صورت منظم، جلسات خود را برگزار کند و استقلال دستگاه قضا نیز تقویت گردد.

در این نشست، با این ادعا که مسئله جنوب یمن، در دستور کار مذاکرات قرار داشت، بر توقف جنگ و شراکت راهبردی بین یمن و شورای همکاری خلیج [فارس] تأکید شد.

مسئله بعدی که در این بیانیه، تصریح شد، مداخله در امور داخلی یمن است؛ به نحوی که در آن ادعا شده است که آینده یمن، با آینده شواری همکاری خلیج [فارس] گره خورده است.

این در حالی است که محمد عبدالسلام سخنگوی انصارالله یمن در واکنش به نشست ریاض تأکید کرد که هر گونه فعالیت خارج از مرزهای یمن، عبارت است از نمایشهای طنز و بازیهای سرگرم کننده ای که کشورهای ائتلاف متجاوز انجام می دهند.

طرفهای حاضر در نشست ریاض با این ادعا که باید گذرگاههای بین شهرهای یمن بازگشایی گردد، مدعی شدند، همکاری بین یمن و شورای همکاری در زمینه های آموزش و بهداشت و درمان افزایش خواهد یافت.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 16 خرداد 1401 بروزرسانی: 16 خرداد 1401 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1876

به "بیانیه پایانی نشست ریاض: سرنوشت یمن به شورای همکاری خلیج فارس گره خورده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیانیه پایانی نشست ریاض: سرنوشت یمن به شورای همکاری خلیج فارس گره خورده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید