به چه علت پیروی از یک رژیم غذایی متعادل دارای اهمیت است؟ ، 2

به گزارش مجله بابلسر، مانند گروه های مواد غذایی فوق الذکر، ویتامین ها و مواد معدنی برای ما انرژی فراهم نمی سازند، اما وجود آنها دارای اهمیت است به گونه ای که بدن ما می تواند انرژی ای را که از کربوهیدراتها، پروتئین ها و چربی ها بدست آورده، مورد استفاده

به چه علت پیروی از یک رژیم غذایی متعادل دارای اهمیت است؟ ، 2

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

ویتامین ها و مواد معدنی:

مانند گروه های مواد غذایی فوق الذکر، ویتامین ها و مواد معدنی برای ما انرژی فراهم نمی سازند، اما وجود آنها دارای اهمیت است به گونه ای که بدن ما می تواند انرژی ای را که از کربوهیدراتها، پروتئین ها و چربی ها بدست آورده، مورد استفاده قرار دهد. اینها در مقادیر زیاد در تمام انواع میوه و سبزیجات یافت می شوند. این ویتامین ها و مواد معدنی نقش بسیار مهمی در بدن ما به نام کاتالیزور و کوآنزیم بازی می نمایند. ما به آنها به دلایل مختلفی اعم از رشد و نمو بدن تا تنظیم هورمونها نیاز داریم.

ویتامین های A، D، E و K ویتامین های محلول در چربی بوده که در شیر، سبزیجات برگ سبز، تمام میوه های رنگارنگ، روغن های گیاهی، جو و غلات کامل یافت می شوند. از آنجا که این ویتامین ها محلول در چربی می باشند، به راحتی در بدن ذخیره شده و از اینرو نبایستی بیش از حد مصرف شوند. ویتامین های C و گروه B(همه آنها) ویتامین های محلول در آب بوده، که بایستی به صورت روزانه مصرف شوند. بدن ما به منظور تولید هورمون، حفظ سیستم تنفسی، محافظت از ما در برابر بیماری های قلبی، و برای کمک به هضم به این ویتامین ها نیاز دارد. این ویتامین ها در مقادیر زیاد در تخم مرغ، پنیر، ماهی و آجیل یافت می شوند. به منظور اطمینان از دریافت کافی ویتامین ها، هدف خود را روی خوردن میوه هایی با رنگهای مختلف قرار دهید.

مواد معدنی مانند آهن، روی، کلسیم، مهمیم و مس برای بدن بسیار ضروری می باشند. آنها سلامت استخوان ها و مفاصل ما را حفظ کرده، فشار خون را تنظیم ساخته، از آکنه و چین و چروک، و غیره جلوگیری می نمایند. این مواد معدنی در شیر و محصولات لبنی، سبزیجات برگ سبز، گوشت، ماهی، تخم مرغ، و غلات سبوس دار یافت می شوند.

فیبر:

فیبر ماده ای مغذی است که به بدن ما در پیشگیری از یبوست کمک کرده و فرایند هضم سالم را بهبود می بخشد. همچنین روده ها را قادر می سازد که به خوبی عمل نمایند. فیبر همچنین به ما در پرخوری نکردن کمک می کند. فیبر در خیار، چغندر و هویج یافت می گردد. هنگامی که قبل از غذا خورده گردد، موجب پر شدن معده گشته، در نتیجه مانع از پرخوری ما می گردد. بیشتر بر خوردن غذاهای فرآوری نشده که به طور طبیعی سرشار از فیبر می باشند، به نام مثال برنج قهوه ای، جو، حبوبات و آجیل متمرکز باشید. بایستی به منظور حفظ محتوای فیبر درون سبزیجات از پختن بیش از حد آنها خودداری کرد.

مکمل ها:

میوه و سبزیجاتی که امروزه از بازار خریداری می کنید، تا به دست ما برسند، تحت فرآوری های بسکمک قرار می گیرند. در طول این فرایند، محتوای تغذیه ای آنها نسبتاً کم می گردد. علاوه بر آن شرایط بد نگهداری از آنها به این مشکل می افزاید. افزون بر آن، انواع مختلف چاشنی ها و سس ها در حین پخت به آنها می افزاییم. از اینرو، مقدار مواد مغذی که بدن ما در نهایت جذب می کند بسیار پایین بوده در نتیجه، منجر به ایجاد کمبودهای تغذیه ای می گردد. مصرف مکمل برای جبران این مشکل، دریافت مواد مغذی مناسب بدن را تضمین می سازد. مکمل هایی که بدن ما به طور منظم نیاز دارد، مکمل های ویتامین های A، B، E و Cو مواد معدنی روی، کلسیم، کروم و سلنیوم است. با این حال، همیشه ضروری است قبل از شروع به مصرف آنها با پزشک خود مشورت نمایید.

آب:

آب ماده مغذی ضروری است که بدن ما بدان نیاز دارد. بدون آب، تمام کربوهیدرات ها، پروتئین ها، ویتامین ها و مواد معدنی که شما مصرف می کنید، کاملاً بی فایده خواهد بود. دلیل اصلی که بدن ما دچار کم آبی می گردد به سبک زندگی برمی گردد که همه ما امروزه پیش گرفته ایم. بیش از حد مواد غذایی فرآوری شده را مصرف می کنیم، مقدار زیادی نوشیدنی های گازدار نوشیده و مقدار زیادی کافئین مصرف می کنیم که تمام اینها منجر به کم آبی بدن می شوند. ما تنها جهت رفع تشنگی خود و نه برآورده کردن نیازهای بدن، آب می نوشیم. در صورتی که بدن شما هیدراته یا آب کافی نداشته باشد، عضلات شما منقبض گشته، مفاصلتان شروع می نمایند به درد گرفتن، و پوست تمام درخشندگی خود را از دست می دهد. علاوه بر آن، این شرایط با عملکرد مناسب قلب، ریه ها و کلیه ها تداخل پیدا می کند. نوشیدن 10 لیوان آب در روز ضروری است. اما به یاد داشته باشید که بایستی آب را جرعه جرعه و در فواصل زمانی بنوشید و نه آنکه به مقدار فراوان و به یکباره آن را قورت دهید. مصرف بیش از حد آب در یک زمان منجر به احتباس آب می گردد.

اهمیت یک رژیم غذایی متعادل

جلوگیری از عفونت و بیماری ها

مصرف تمام مواد غذایی در نسبت های به خوبی متعادل شده، به بدن شما در جلوگیری از بسکمک عفونت ها و اختلالات کمک خواهد کرد. چنانچه بدن تمام مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت کند، عملکرد سیستم ایمنی که مسئول پیشگیری از عفونتهای مختلف است، بهبود خواهد یافت. این کار نه تنها شما را به لحاظ جسمانی سلامت می دارد بلکه از نظر روحی هم هوشیار خواهید ماند.

کنترل وزن

چاقی نگرانی اصلی دنیای امروز است. شیوه زندگی پرمشغله سلامت مردم را به خطر می اندازد. حذف کربوهیدرات ها و چربی ها از رژیم غذایی خود، ضررش بیشتر از نفعش خواهد بود. از دست دادن وزن نیازی به آپلو هوا کردن ندارد. در واقع و نهایتاً افرادی که دچار بیماری می شوند هم وزن خود را از دست می دهند. بنابراین، این به خود گرسنگی دادن نیست که موجب کاهش وزن شما می گردد، بلکه درست غذا خوردن می باشد. همین امر در مورد افرادی که می خواهند بر وزن خود بیافزایند هم صدق می کند. پیروی از یک رژیم غذایی متعادل تنها کلید حفظ وزن مناسب است.منبع: راسخون
انتشار: 27 مهر 1400 بروزرسانی: 27 مهر 1400 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1653

به "به چه علت پیروی از یک رژیم غذایی متعادل دارای اهمیت است؟ ، 2" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به چه علت پیروی از یک رژیم غذایی متعادل دارای اهمیت است؟ ، 2"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید