بن سلمان از آمریکایی ها خواست که سیدحسن نصرالله را ترور نمایند!

به گزارش مجله بابلسر، کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: ترامپ در روز های پایانی به دنبال سنگ تمام گذاشتن برای سعودی هاست و می خواهد تجهیزات مورد احتیاج آن ها را به طور کامل تامین کند.

بن سلمان از آمریکایی ها خواست که سیدحسن نصرالله را ترور نمایند!

سیدرضی عمادی، کارشناس مسائل غرب آسیا در مصاحبه با خبرنگار سیاسی خبرنگاران، در مورد صدور بیانیه ای دولت آمریکا مبنی بر صدور سلاح و انواع بمب به کشور های عربی از جمله مصر، کویت و عربستان با موضوع فروش سلاح به سعودی ها، گفت: بحث فروش سلاح توسط ایالات متحده به کشور های عربی موضوع جدیدی نیست و در حقیقت یکی از مهمترین منابع درآمدی آمریکا فروش سلاح به کشور های عربی به ویژه سعودی هاست.

وی دلایل این اتفاق را به چند دسته تقسیم کرد و یادآور شد: یکی از دلایل رابطه شخصی و نزدیک بین بن سلمان و ترامپ است دلیل دوم آن است که ترامپ از بن سلمان حمایت نموده و او را به ولیعهدی عربستان رسانده و شانس او در انتخاب به عنوان پادشاه را افزایش داده است.

عمادی دلیل سوم را مسئله جنگ یمن دانست و اعلام نمود: در موضوع جنگ یمن بحثی به نام نقض حقوق بشر برای آمریکایی ها وجود ندارد و در حالی که این جنگ بزرگترین فاجعه انسانی قرن بیست و یکم نام گرفت، اما نه تنها واکنشی از طرف آمریکایی ها رخ نداد، بلکه از آن حمایت هم می نمایند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا یکی از نمود های حمایت آمریکا از جنگ یمن را ارسال سلاح به عربستان دانست و یادآور شد: گذشته از همه این ها ترامپ صراحتا اعلام نمود عربستان گاو شیرده است و تا زمانی که شیر می دهد باید دوشیده گردد.

وی با اشاره به اینکه دولت ترامپ در روز های پایانی عمر خود در کاخ سفید به سر می برد گفت: اساسا یکی از دلایل صادرات بالای سلاح به کشور های عربی نیز این است که ترامپ در روز های پایانی به دنبال سنگ تمام گذاشتن برای سعودی هاست و می خواهد تجهیزات مورد احتیاج آن ها را به طور کامل تامین کند و از طرف دیگر انبار های خود را نیز خالی کند، چون ممکن است دولت بعدی آمریکا به این سادگی و سهل الوصولی سلاح های مورد نظر سعودی ها را تامین نکند کمااینکه بایدن در مناظرات انتخاباتی خود چندین بار جنگ یمن را مصداق نقض حقوق بشر در دنیا نامیده بود.

عمادی یکی دیگر از دلایل این قرارداد آمریکا با کشور های عربی به ویژه سعودی ها را محتمل دانستن درخواست عربستان از آمریکا مبنی بر زدن ضربه به ایران دانست و اضافه کرد: ممکن است کشور های عربی در برابر فروش سلاح و پرداخت پول به آمریکا از ایالات متحده خواسته باشند تا ضربه نظامی به ایران بزند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا توضیح داد: از سوی دیگر بعید نیست ترامپ در روز های پایانی دولت خود از فروش تسلیحات به کشور های عربی به دنبال ناامن کردن منطقه باشد کمااینکه اخیرا نیز آمریکا و متحدان آن تحرکاتی در منطقه انجام دادند و با هشدار مقامات ایرانی روبرو شدند.

عمادی درپایان این مصاحبه با اشاره به مصاحبه اخیر سیدحسن نصرالله گفت: رهبر حزب الله لبنان در این مصاحبه صراحتا اعلام نمود که بن سلمان مستقیما از آمریکایی ها خواسته که او را ترور نمایند لذا ممکن است آرزوی دیگر بن سلمان در روز های پایانی ترامپ ضربه زدن به ایران باشد و آمریکا نیز برآورده شدن این آرزو را منوط به فروش سلاح های خود به عربستان نموده باشد

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 بهمن 1399 بروزرسانی: 19 بهمن 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1137

به "بن سلمان از آمریکایی ها خواست که سیدحسن نصرالله را ترور نمایند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بن سلمان از آمریکایی ها خواست که سیدحسن نصرالله را ترور نمایند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید