8 تا از خوشمزه ترین و بهترین سوپ های گرجی

به گزارش مجله بابلسر، لغو قانون اخذ ویزای گرجستان ، جاذبه های تاریخی و مدرن ، زیبائی های طبیعی ، قیمت مناسب تور گرجستان ، نزدیکی به ایران ، مناسبات فرهنگی و تاریخی مشترک بین ایران و گرجستان ، سواحل جذاب و … موجب شده هر ساله هزاران ایرانی به گرجستان سفر نمایند . علاوه بر بازدید از جاذبه های گرجستان گردشگران در سفر به این سرزمین زیبا نباید چشیدن انواع غذاهای گرجستان را از دست بدهند . در مطالب قبلی خبرنگاران به معرفی لذیذترین غذاهای محلی تفلیس و بهترین غذاهای سنتی باتومی پرداخته شده است . در این مطلب نیز قصد داریم علاقه مندان را با 8 تا از خوشمزه ترین و بهترین سوپ های گرجی آشنا سازیم با ما همراه باشید .

8 تا از خوشمزه ترین و بهترین سوپ های گرجی

با ما سفر کنید و با تور ارزان گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

خوشمزه ترین و بهترین سوپ های گرجی

در میان غذاهای گرجستان سوپ ها از تنوع زیادی برخوردار بوده و از محبوب ترین ها در میان گرجی ها محسوب می گردند . در سوپ های گرجستان گوشت و لبنیات اصلی ترین ماده اولیه بوده و در غالب آن ها سبزیجات استفاده نشده است . در تهیه این سوپ ها برای خوش طعم و خوشمزه شدن از یک سس که معمولا از ترکیب آرد ، تخم مرغ و سبزیجات خام در انتهای طبخ به دست می آید استفاده می شود . خوشمزه ترین و بهترین سوپ های گرجستان عبارتند از :

خارچو - Kharcho

یکی از بهترین سوپ های گرجی خارچو است . برای تهیه این سوپ از گوشت گاو ، برنج و گردو به همراه پوره غلیظی از آلوچه استفاده می شود . ترکیب این مواد اولیه با هم به همراه ادویه های معطر طعم فوق العاده ای به سوپ خارچو می بخشد . در سرانجام این سوپ با جعفری خرد شده تزئین می شود .

چیخیرتما - Chikhirtma

از دیگر سوپ های محبوب گرجستان می توان به چیخیرتما اشاره کرد . این سوپ خوشمزه ، غلیظ و پر ملات بوده و معمولا با گوشت مرغ یا بوقلمون و گاهی با گوشت گوسفند تهیه می شود .

خاشی - Khashi

از آن جایی که سوپ خاشی یک غذای لذیذ ، مقوی و مغذی است و اصلی ترین مواد تشکیل دهنده آن گوشتابه استخوان های ساق و سر گاو و سیر فراوان است گرجی ها معمولا آن را در وعده صبحانه سرو می نمایند . به گردشگران تور گرجستان توصیه می شود حتما این سوپ را در یکی از گزینه های غذاخوری و رستوران های گرجستان امتحان نمایند .

خاشلما - Khashlama

خاشلما از دیگر سوپ هایی است که می توان در میان محبوب ترین سوپ های گرجی جای داد . برای تهیه این سوپ خوشمزه گوشت لطیف گوساله ، جعفری و ساقه کرفس را با هم ترکیب نموده و با سیر و جعفری مزده دار می نمایند .

شچمندی - Shetchmandy

از دیگر سوپ هایی که به گردشگران پیشنهاد می شود در تور گرجستان امتحان نمایند سوپ شچمندی است . در این سوپ فوق العاده به جای سبزیجات از آرد سبزیجات استفاده می شود . از دیگر موادی که در تهیه این سوپ مورد استفاده قرار می گیرند می توان به جو و گندم به همراه ماست ، آجیل و میوه های سبز و ترش اشاره کرد .

بزرتما - Bozortma

افرادی که غذاهای ترش مزه را دوست دارند به طور حتم از طعم سوپ بزرتما نیز لذت خواهند برد . در این سوپ از گوشت بوقلمون و یا مرغ استفاده می شود . برای طبخ این سوپ خوشمزه در ابتدا گوشت را همراه با پیاز ، گوجه فرنگی ، ادویه ، آب نارنج و آب بر روی شعله ملایم می پزند . بعد از ساعاتی حرارت ، آب گوشت غلیظ و فوق العاده ای به دست می اید که بسیار مقوی است . در سرانجام پخت ، سوپ بزرتما با تکه های سیر ، رازیانه ، نعنا و گشنیز سرو می شود .

شوربا - Chorba

این سوپ با ترکیب و پختن مرغ ، کدو سبز ، سیب زمینی ، کرفس و هویج به همراه رب گوجه فرنگی ، روغن ، ادویه و آب تهیه می شود . سوپ شوربا متعلق به مناطق قفقاز ، بالکان ، شمال آفریقا ، شرق اروپا ، مرکز ، جنوب و غرب آسیا بوده و بومی این سرزمین ها می باشد .

سوپ گولاش - Gulaschsuppe

مواد اولیه ای که برای طبخ سوپ گولاش استفاده می شود شامل گوشت گاو ، پیاز ، فلفل دلمه ای ، رب گوجه فرنگی ، فلفل قرمز ، سیر ، آبلیمو و زیره می باشد . برای تهیه این سوپ بعد از کمی تفت دادن پیاز ، رب گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای به آن افزوده می شود . بعد از کمی تفت دوباره ، گوشت به همراه دیگر مواد را به محتویات قبلی اضافه نموده و تا پخت گوشت حرارت داده می شود . شاید برایتان جالب باشد که بدانید این سوپ بعد از گرم شدن دوباره خوشمزه تر از زمان پخت می باشد .

منبع: لذت سفر
انتشار: 31 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 465

به "8 تا از خوشمزه ترین و بهترین سوپ های گرجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 تا از خوشمزه ترین و بهترین سوپ های گرجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید