7 نکته مهم که برای انتخاب پوشک کودکتان باید بدانید

به گزارش مجله بابلسر، بسیاری از والدین پول زیادی برای خرید پوشک بچه خرج می نمایند، اما در نهایت انتخاب خوبی ندارند. در نتیجه نوزادان آن ها به تحریک های پوستی دچار می شوند و رفتاری ناآرام و عصبانی از خود بروز می دهند. نوزادان توانایی انتقال واضح احساسات خود را ندارند و این والدین هستند که باید نیازهای کودک کوچک خود را تشخیص دهند. خرید پوشک ممکن است گیج نماینده باشد و برندهای مختلف برای جلب توجه شما رقابت می نمایند. ممکن است وسوسه شوید و اولین برندی را که به شما پیشنهاد می گردد، انتخاب کنید. با این حال به یاد داشته باشید که ممکن است انتخابتان صحیح نباشد. اگر نوزاد شما تازه به جهان آمده است یا هنوز با گذشت چند روز از تولد نوزادتان، انتخاب های درستی در هنگام خرید پوشک ندارید، این مطلب از خبرنگاران مگ می تواند برایتان مفید باشد.

7 نکته مهم که برای انتخاب پوشک کودکتان باید بدانید

1. سراغ برند های مطرح بروید

برند خوب، اولین و مهم ترین معیار انتخاب پوشک برای کودک است. باید سراغ برندهای مشهوری بروید که مدت زمان بسیاری از فعالیت آن ها در زمینه فراوری پوشک گذشته است و نباید به برندهایی که نام ها را نشنیده اید اعتما نکنید. شرکت های مطرح، تخصص و دانش به روز برای فراوری محصول تازهتر و بهینه تر دارند.

2. به ویژگی های پوشک دقت کنید

بعد از شناخت چند برند خوب پوشک، باید کیفیت آن ها را آنالیز کنید و مطمئن شوید که چند ویژگی مهم را داشته باشد. ویژگی های پوشک مناسب را در ادامه آنالیز خواهیم کرد.

  • قدرت جذب بالا

پوشک بچه مرغوب باید بتواند حجم بالایی از ادرار و مدفوع را بدون نشتی و سنگینی جذب کند. نشتی پوشک می تواند باعث تماس پوست کودک با رطوبت گردد، بنابراین منجر به تحریک و جوش های پوستی می گردد.

  • خطوط شاخص رطوبت

امروزه پوشک هایی با خطوط نشانگر رطوبت وارد بازار شده اند. این ها خطوط سفیدی هستند که با کثیف شدن پوشک زرد می شوند. این یک ویژگی بسیار مفید است، زیرا به مادران یاری می نماید تا مرطوب بودن پوشک را آنالیز و در صورت لزوم آن را تعویض نمایند.

  • نرمی و قابلیت تنفس

از آنجا که پوست کودک بسیار لطیف و حساس است، مواد اولیه فراوری پوشک بسیار اهمیت دارد. مطمئن شوید که پوشک از مواد نرم و قابل تنفس ساخته شده است و هوا در قسمت لگن کودک که پوشک آن را می پوشاند، جریان داشته باشد.

  • قابلیت کشسانی پوشک

ویژگی مهم دیگری که باید در انتخاب پوشک به آن دقت کنید، قابلیت کشش است. پوشک باید به اندازه کافی کشسانی داشته باشد تا کودک کوچک شما احساس راحتی کند و به سطح پوست فشاری وارد نگردد و هیچ گونه چین و چروکی روی پوست در اثر استفاده از پوشک باقی نماند.

3. دقت به اندازه و وزن کودک

اندازه مناسب پوشک برای نوزادان، بستگی به وزن آن ها دارد و به همین علت می تواند با هم متفاوت باشند. بنابراین بهتر است وزن کودک خود را قبل از خرید پوشک اندازه گیری کنید. او هر چند ماه یک بار به پوشک هایی با اندازه عظیم تر احتیاج دارد، بنابراین نباید تعداد بالایی پوشک تنها با یک اندازه تعیین تهیه و بی فایده ذخیره کنید. هر زمان که پوشک سایز فعلی کودک برای او تنگ و اذیت نماینده بود، باید به سراغ یک سایز عظیم تر بروید. خرید سایز مناسب و ذخیره نکردن یک سایز، سبب بی استفاده نماندن بسته های پوشک و صرفه جویی در هزینه خرید می گردد.

4. عادت های به خصوص هر کودک در تعدد ادرار و مدفوع

همه نوزادان منحصربه فرد هستند و با یکدیگر متفاوت هستند، این تفاوت در اندازه دفعات ادرار و مدفوع آن ها هم مشاهده می گردد. اگر کودک شما در طول روز بسیار آب می نوشد، احتمالا دفعات مدفوع او هم بیشتر خواهد و احتیاج به تعویض پوشک بیشتری دارد. اما بهتر است که از یک پوشک بادوام و بسیار جاذب بهره ببرید تا از رطوبت و ایجاد جوش های پوستی جلوگیری کند.

5. بودجه خود را بسنجید

دانستن عادات های ادرار و مدفوع کودک به شما یاری می نماید تا در طول ماه تعداد پوشک مورد احتیاج خود را تخمین بزنید و مبلغی را که باید برای خرید آن خرج کنید، به طور تقریبی حساب کنید. یادتان باشد که به طور قطعی یک پوشک گران قیمت، کیفیت عالی ندارد، بنابراین توصیه می کنیم به جای توجه به برچسب قیمت در پی ویژگی های پوشک باشید. یک پیشنهاد خوب برای انتخاب پوشک مناسب با توجه به بودجه شما این است که اگر پوشک های یک برند را پیش از این امتحان ننموده اید، برای بار اول بسته های کوچک آن را با تعداد دو یا سه تایی تهیه کنید. این پوشک را برای کودکتان امتحان کنید و واکنش پوست او را بسنجید. اگر بعد از یک بار استفاده، این پوشک مناسب پوست ظریف او بود، نام برند این پوشک را به خاطر بسپارید تا به سراغ بسته های عظیم تر و چندتایی آن بروید.

6. مراقب حساسیت های پوستی باشید

اگر پوست کودک شما حساس باشد، اولین دغدغه ذهنی شما ظاهر شدن جوش های پوستی در اثر استفاده از پوشک خواهد بود. باور عمومی این است که پوشک های پارچه ای و پلاستیکی غیریک بار مصرف که در گذشته مرسوم بود، سبب ایجاد جوش های پوستی نمی شوند، اما این باور همواره درست نیست. جوش ها و حساسیت های پوستی در اثر هرگونه رطوبت مانده در پوشک، روی پوست کودک ایجاد می شوند. بنابراین با انتخاب درست پوشک یک بار مصرف که از نظر پزشکی تأیید شده است، کودکتان را در مقابل حساسیت های پوستی محافظت کنید.

7. راحتی استفاده از پوشک یک بار مصرف

مراقبت از نوزاد تازه متولد شده با وجود بی خوابی های شبانه و نوبت های مکرر شیر خوردن، هرگز چالش کوچکی نیست. در چنین شرایطی وجود پوشک های یک بار مصرف راحتی و بهداشت نوزاد را برایتان فراهم می نماید و برخلاف پوشک های پارچه ای و پلاستیکی سنتی، احتیاج به شست وشو ندارد. بنابراین پوشک های یک بار مصرف، در کنار پاکیزگی، شما را از فرآیند پر دردسر شست وشو نجات می دهد.

در آخر

پوشک از لوازم بهداشتی پر مصرف کودک است و انتخاب مناسب ترین آن یکی از مهمترین تصمیماتی است که والدین تازه باید به درستی اتخاذ نمایند تا آسایش کودک را فراهم گردد. امیدواریم این مطلب معضل خرید پوشک را برای شما حل نموده باشد. اکنون با دانستن چد نکته ساده، می دانید که چه چیزی را باید خریداری کنید و در چنین شرایطی بدون شک کودکتان آرام و مسرور تر خواهد بود.

منبع: parenting.firstcry

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 مرداد 1400 بروزرسانی: 1 مرداد 1400 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1544

به "7 نکته مهم که برای انتخاب پوشک کودکتان باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 نکته مهم که برای انتخاب پوشک کودکتان باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید