356 کشته و 329 زخمی نتیجه یک سال حملات حفتر به پایتخت لیبی

به گزارش مجله بابلسر، هیأت سازمان ملل در امور لیبی در بیانیه ای به مناسبت نخستین سالروز آغاز حملات نیروهای تحت امر ژنرال خلیفه حفتر به پایتخت این کشور، از کشته و زخمی شدن 685 غیرنظامی خبر داد.

356 کشته و 329 زخمی نتیجه یک سال حملات حفتر به پایتخت لیبی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سازمان ملل در گزارشی گفت که در یک سال گذشته از حملات نیروهای شرق لیبی تحت امر خلیفه حفتر به طرابلس، 356 غیرنظامی کشته و 329 نفر نیز زخمی شده اند.

هیأت سازمان ملل در این بیانیه با اشاره به اینکه حملات به طرابلس باعث آوارگی حدود 149 هزار نفر در طرابلس و حومه آن شده است، همه طرف های درگیر را به توقف عملیات نظامی و فعال سازی آتش بس انسانی به منظور فراهم کردن زمینه مقابله با خطرات ویروس کرونا فراخواند.

طبق گزارش وبگاه الخلیج الجدید، گزارش های سازمان ملل نشان می دهد که حدود 893 هزار نفر نیازمند کمک های انسانی هستند.

در بیانیه هیأت سازمان ملل همچنین آمده است که با شیوع ویروس کرونا که بزرگ ترین تهدید برای سلامت ملت لیبی است، بهتر است که طرف های درگیر در لیبی و حامیان خارجی آن به درخواست ها برای توقف فوری جنگ توجه کنند.

لیبی از زمان سرنگونی معمر قذافی دیکتاتور سابق این کشور در سال 2011 به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شده؛ یکی دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج در طرابلس (غرب کشور) که در سطح جهان به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر نیز از حمایت آن ها برخوردار است.

نیروهای شرق لیبی موسوم به ارتش ملی لیبی از چهارم آوریل 2019 حملات به طرابلس را به بهانه آزادسازی این شهر از تروریست ها آغاز کردند. حفتر از حمایت های مالی و تسلیحاتی امارات، مصر و روسیه برخوردار است اما به دلیل مقاومت نیروهای دولت وفاق ملی، نیروهای حفتر هنوز پیروز نشده اند به داخل شهر طرابلس نفوذ کنند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 550

به "356 کشته و 329 زخمی نتیجه یک سال حملات حفتر به پایتخت لیبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "356 کشته و 329 زخمی نتیجه یک سال حملات حفتر به پایتخت لیبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید