نتایج یک پژوهش: آمار واقعی مرگ و میر کرونا در دنیا 3 برابر آمار رسمی است

به گزارش مجله بابلسر، نتایج یک آنالیز تازه، آمار تازهی از مرگ و میر ناشی از اپیدمی کرونا را آشکار نموده است.

نتایج یک پژوهش: آمار واقعی مرگ و میر کرونا در دنیا 3 برابر آمار رسمی است

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از سی جی تی ان، نتایج یک آنالیز نو می گوید، دولت ها تعداد مرگ و میرهای همه گیر کووید-19 را به شدت کمتر گزارش نموده اند و تعداد واقعی می تواند بیش از سه برابر تخمین های رسمی باشد که شکاف های عمده در سیستم های گزارش دهی بهداشتی را آشکار می نماید.

طبق آمار رسمی مرگ و میر، این ویروس تا سرانجام سال 2021 جان 5.9 میلیون نفر را گرفته بود. اما تجزیه و تحلیل گروهی از محققان نشان می دهد که ارقام واقعی می تواند بیش از 18.2 میلیون نفر باشد.

این مطالعه، اولین تخمین آنالیز شده در خصوص مرگ و میر بیش از حد کووید-19 است که روز آدینه در مجله لنست منتشر شد و ارقام مرگ و میر را با استفاده از داده های 191 کشور و منطقه بین اول ژانویه 2020 تا 31 دسامبر 2021 محاسبه کرد.

محققان داده های مربوط به مرگ و میرهای منتشر شده به وسیله دولت ها را از سال 2009، 11 سال قبل از آغاز همه گیری کووید-19، تا سرانجام سال 2021 جمع آوری کردند تا تعداد واقعی مرگ و میر ناشی از این همه گیری را تخمین بزنند. آنها از مدل هایی برای استخراج اعداد مازاد مرگ و میر ناشی از کووید-19 استفاده کردند.

به گفته محققان، تفاوت های گسترده بین مرگ و میر بیش از حد کووید-19 و سوابق رسمی، ممکن است به علت عدم تشخیص دقیق به علت عدم انجام آزمایش و مسائل مربوط به گزارش داده های مرگ باشد.

از آنجایی که بیشتر کشورهای در حال توسعه با کمبود کیت های آزمایش دست و پنجه نرم می کردند، بسیاری از قربانیان راهی برای تایید عفونت خود نداشتند. چنین تلفاتی ممکن است در سوابق دولتی گزارش نشده باشد.

هایدونگ وانگ، نویسنده اصلی این مطالعه گفت: درک آمار واقعی مرگ و میر ناشی از همه گیری برای تصمیم گیری مؤثر در سلامت عمومی حیاتی است. چندین کشور، از جمله سوئد و هلند، نشان می دهند که کووید-19 عامل مستقیم بیشتر مرگ ومیرها بوده است، اما در حال حاضر شواهد کافی برای بیشتر مکان ها نداریم.

امواج متعدد کووید-19 از جمله انواع دلتا و امیکرون سیستم های بهداشتی از ایتالیا تا هند را تحت تأثیر قرار داده و آسیب پذیری دولت ها را برای مقابله با شیوع عمده بیماری های عفونی نشان داد.

پژوهش انجام شده اظهار داشت که بیشترین تعداد مرگ و میر در جنوب آسیا در سطح منطقه و پس از آن شمال آفریقا و خاورمیانه و شرق اروپا رخ داده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1401 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1852

به "نتایج یک پژوهش: آمار واقعی مرگ و میر کرونا در دنیا 3 برابر آمار رسمی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نتایج یک پژوهش: آمار واقعی مرگ و میر کرونا در دنیا 3 برابر آمار رسمی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید