10 هزاردقیقه محتوای نانو تولید شد تا این فناوری ترویج شود
به گزارش مجله بابلسر، تولید محتوای ترویجی و فناورانه در حوزه نانوفناوری با هدف افزایش بهره وری و شناخت ظرفیت بالای این حوزه صورت گرفت.
به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با هدف آگاهی بخشی و آشنایی عموم جامعه با این حوزه، یک برنامه مستمر و پیوسته را با موضوع ترویج و اطلاع رسانی در طول سال اجرا می کند و این برنامه را گام به گام بسط و توسعه می دهد.
تولید محتوای ترویجی
سال گذشته چهار شماره از فصلنامه ترویجی نانو در این راستا منتشر شد. تولید 1230 خبر و محتوای مجزا در رسانه های آنلاین، بخش دیگری از این کمپین رسانه ای بود.
همچنین صفحات مختلفی در شبکه های اجتماعی راه اندازی شد و در طول سال بیش از 300 نوع محتوای حرفه ای ویژه این بستر رسانه ای، تولید و منتشر شد. بیش از 1600 مطلب نیز در کانال شبکه اجتماعی نانو منتشر شد.
بخش های مختلف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تلاش دارند تا نهایت استفاده را از همکاری صداو سیما برای ترویج علم و فناوری ببرند و ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری نیز یکی از پیشروان این فرایند بوده است. 5 هزار و 311 دقیقه برنامه ویژه نانو فناوری از قاب تلویزیون تولید شد تا این فناوری بیش از پیش در جامعه شناخته شود.
10 هزاردقیقه محتوای چندرسانه ای
علاوه بر این، 5 هزار و 65 دقیقه برنامه نیز در رادیو پخش شد. انتشار 1076 مطلب در روزنامه و 6 هزار و 802 نوع محتوای مجزا در خبرگزاری ها، بخش دیگری از این تلاش توریجی رسانه ای در سال 99 را در بر می گیرد.
این ستاد هر ساله از چندین رودیداد مختلف، کارآفرینانه، رقابتی، دانشجویی و دانش آموزشی در حوزه نانو فناوری حمایت می کند. اما یک رودیداد خاص نیز با عنوان جشنواره نانو و رسانه نیز ترتیب داده است که به آثار برتر در زمینه ترویج و توسعه مشارکت در صنعت نانو فناوری کشور، جوایزی تعلق گیرد.
همچنین برای خبرنگاران رسانه های مختلف، تور های رسانه ای برگزار می شود تا پیشرفت های کشور در حوزه نانو رسانه هر چه بیشتر بازتاب یابد و دیگران نیز ترغیب شوند که با این کاروان توسعه علمی فناوری نانو همراه شوند.
منبع: خبرگزاری دانشجو