افتتاح سه طرح فناوری در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان

به گزارش مجله بابلسر، 3 طرح فناوری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افتتاح شد

افتتاح سه طرح فناوری در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان

به گزارش گروه استان های خبرنگاران، سه طرح فناوری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، شامل خط فراوری نیمه صنعتی محصولات لبنی سالم وابسته به مجتمع نوآوری و فناوری دانشگاه، کارگاه تحقیقات و تکثیر زالوی طبی شرکت رشد فناورانه کاسپین و سالن پرورش و فرآوری شرکت زیست فناوری ورجاوند هیرکان با حضور دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و جمعی از مسئولان استانی افتتاح شد.

نجفی نژاد، رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در این آیین گفت: در سال 92 هیچ بحثی از فناوری در دانشگاه مطرح نبود و فعالیت ها صرفاً آموزش محور بود، اما با اراده خانواده بزرگ دانشگاهیان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، این نگاه تغییر کرد و در حال حاضر دانشگاه در راستای تبدیل دانش به محصول فعالیت می نماید.

نجفی نژاد اضافه کرد: اکنون بیش از 10 هزار مترمربع از فضای دانشگاه در اختیار شرکت ها، هسته ها و واحد های فناور قرار داده شده و 10 شرکت در داخل دانشگاه مشغول به فراوری محصول هستند.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان توضیح داد: حلقه بین دانشگاه و صنعت با ایجاد پایلوت های نیمه صنعتی شرکت های مستقر در مرکز رشد دانشگاه تشکیل شده و این می تواند موجب برطرف بسیاری از مسائل در حوزه صنعت گردد.

وی در ادامه بیان داشت: افتتاح خط فراوری نیمه صنعتی محصولات لبنی سالم در دانشگاه با هدف فراوری دانش فنی و توسعه و تحقیق حوزه لبنی استان انجام شده و این پروژه تجلی اراده بخش خصوصی و دولتی است.

نجفی نژاد اعلام نمود: اکنون فعالیت های علمی انجام شده در دانشگاه و وجود زیرساخت ها و امکانات مناسب باعث تامین اعتماد، بخش خصوصی به دانشگاه شده و شاهد تقاضای خرید دانش فنی فراوری شده در دانشگاه از طرف صنعت هستیم.

در ادامه مجتبی مقصودلو، رئیس مجتمع صنایع غذایی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان بر ارتباط هرچه بیشتر دانشگاه ها، صنعت و دولت تأکید کرد و گفت: دانشگاه ها با توجه به ساختار و امکانات، به فراوری دانش می پردازند و از طرفی با توجه به اینکه بیش از 90 درصد صنایع موجود در کشور فاقد واحد های تحقیق و توسعه هستند، احتیاج است که این دانش فراوری در اختیار صنعت قرار گیرد.

مقصودلو گفت: مجتمع صنایع غذایی به عنوان حلقه اتصالی برای دانشگاه، صنعت و دستگاه های اجرایی بوده و با انجام سرمایه گذاری های مشترک می توان در ایجاد پایلوت پلنت اقدام و دانش فراوری شده در دانشگاه را به محصولات دانش بنیان تبدیل کرد.

وی بیان داشت: یکی از اهداف راه اندازی مجتمع صنایع غذایی، بومی سازی فناوری های وارداتی به کشور است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان توضیح داد: در خط فراوری محصولات لبنی، در پی فراوری محصولات دانش بنیان و فرا سودمند هستیم که دارای کیفیتی بالاتر از سایر محصولات موجود در بازار هستند.

مقصودلو اعلام نمود: در مجتمع صنایع غذایی پنج پایلوت شامل، صنایع لبنی، صنایع غلات، صنایع گوشت و شیلات، صنایع روغن و صنایع میوه و سبزی مستقر هستند که خط فراوری نیمه صنعتی محصولات لبنی با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال امروز افتتاح شد.

لازم به ذکر است، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از مجتمع نوآوری دانشگاه بازدید و از دستاورد های حوزه پژوهش و فناوری و بعلاوه محصولات شرکت های دانش بنیان مستقر در مرکز رشد دانشگاه تماشا کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 آذر 1400 بروزرسانی: 23 آذر 1400 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1710

به "افتتاح سه طرح فناوری در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح سه طرح فناوری در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید