پورت شارژ گوشی در اروپا یکسان می گردد

به گزارش مجله بابلسر، به گزارش خبرنگاران به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، امروزه بیشتر شرکت های سازنده گوشی توجهی به یکسان سازی پرت های شارژ تلفن همراه ندارند و هر یک از استانداردهای خاصی در این زمینه پیروی می نمایند که برای کاربران مشکل ساز است. مقامات اتحادیه اروپا برای حل این مشکل در سطح این قاره دست به کار شده اند و می خواهند استاندارد واحدی را در این زمینه وضع نمایند تا پورت شارژ همه گوشی های هوشمند با یکدیگر یکسان گردد.

پورت شارژ گوشی در اروپا یکسان می گردد

در سفر با بهترین تور هلند از کشور گلهای لاله دیدن کنید و آسیاب های بادی آمستردام هلند را نظاره گر باشید.

بر اساس تازه ترین آنالیز های اتحادیه اروپا هر سال بیش از 51 هزار تن زباله الکترونیکی در کشورهای عضو این قاره فراوری می گردد که بخش اعظم آنها ناشی از دور انداختن شارژرهای قدیمی و ناسازگار با فراوریات جدید است. اگر پورت شارژ گوشی های تلفن همراه مشابه با یکدیگر باشد، دیگر نیازی به دور انداختن شارژرهای قدیمی نخواهد بود و میزان فراوری زباله های الکترونیکی به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

مجلس اروپا در سال 2014 دستورالعملی را در این ارتباط به تصویب رسانده بود، اما از آن موقع تا به امروز اقدامی برای اجرایی شدن آن برداشته نشده است. به نظر می رسد عدم همراهی شرکت های بزرگی همچون اپل و گوگل عامل عدم موفقیت دستورالعمل مذکور باشد. این شرکت ها می گویند چنین اقدامی دست مؤسسات فناوری را برای فراوری محصولات خلاقانه خواهد بست و باید منتظر ماند و دید اتحادیه اروپا برای مجبور کردن گوگل و اپل به تبعیت از خود دست به چه اقدامی می زند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 251

به "پورت شارژ گوشی در اروپا یکسان می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پورت شارژ گوشی در اروپا یکسان می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید