پوتین در پیغام سال نو بار دیگر ترامپ را برای ملاقات از مسکو دعوت کرد

به گزارش مجله بابلسر، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در تبریک سال نوی میلادی به رهبران خارجی بار دیگر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را به ملاقات از مسکو دعوت کرد.

پوتین در پیغام سال نو بار دیگر ترامپ را برای ملاقات از مسکو دعوت کرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از سی ان ان در بیانیه ای که کاخ کرملین روز دوشنبه 9 دی در این باره منتشر نموده، آمده است: ولادیمیر پوتین در پیغام تبریک کریسمس و سال نو به دونالد ترامپ، رئیس چمهور آمریکا یادآور شد که روسیه و آمریکا از لحاظ تاریخی مسئول تضمین امنیت و پایداری جهانی هستند و مسکو خواهان طبیعی شدن روابط دوجانه و برقراری دیالوگی برابر بر اساس احترام به منافع دوجانبه است.

رئیس جمهور روسیه همچنین دعوتش از دونالد ترامپ برای ملاقات از مسکو برای شرکت در جشن های هفتادمین سالگرد پیروزی در جنگ بزرگ میهنی (جنگ جهانی دوم) را دوباره تکرار کرد.

این تبریک و دعوت پوتین پس از انتشار خبر مکالمه تلفنی ترامپ و پوتین در روز یکشنبه صورت می گیرد که در آن به گفته کاخ کرملین طرفین درباره موضوعات مورد علاقه دوجانبه بحث کردند و درباره تداوم همکاری دوجانبه در نبرد بر ضد تروریسم به توافق رسیدند.

بر اساس بیانیه کرملین درباره این مکالمه تلفنی که از جانب روسیه آغاز شد و نخستین مکالمه میان پوتین و ترامپ از ماه ژوئیه است، ولادیمیر پوتین از دونالد ترامپ به خاطر مبادله اطلاعات میان سرویس های ویژه دو کشور به جلوکیری از اعمال تروریستی در روسیه یاری نموده بود، تشکر کرد.

  • تشکر پوتین از ترامپ به خاطر همکاری اطلاعاتی در پیشگیری از حمله تروریستی در روسیه

ترامپ در ماه نوامبر گفته بود که دعوت پوتین برای شرکت رژه روز پیروزی را در ماه مه 2020 در سالگرد پیروی متفقین بر آلمان نازی در جنگ جهانی دوم که نمایشی از قدرت نظامی روسیه است، مد نظر قرار می دهد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 301

به "پوتین در پیغام سال نو بار دیگر ترامپ را برای ملاقات از مسکو دعوت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین در پیغام سال نو بار دیگر ترامپ را برای ملاقات از مسکو دعوت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید