تور ارزان بلغارستان: رزمایش نظامی اوکراین و 15 کشور در پاسخ به رزمایش روسیه و بلغارستان

به گزارش مجله بابلسر، اوکراین به همراه 15 کشور میخواهد رزمایش نظامی را در پاسخ به رزمایش عظیم روسیه و بلغارستان در منطقه شرق اروپا برگزار کند.

تور ارزان بلغارستان: رزمایش نظامی اوکراین و 15 کشور در پاسخ به رزمایش روسیه و بلغارستان

با ما سفر کنید و با تور ارزان بلغارستان از معماری شگفت انگیز اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای صوفیه را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، تنش های نظامی بین اوکراین و روسیه همچنان ادامه داشته و کی یف در فکر پاسخ به رزمایش نظامی چند روز پیش مسکو و بلغارستان است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، ارتش های اوکراین و ایالات متحده هفته آینده و به فاصله چند روز از اتمام رزمایش عظیم روسیه و بلغارستان، در منطقه غرب اوکراین رزمایش نظامی مشترک برگزار می نمایند.

رزمایش روسیه و بلغارستان که با نام زاپاد 2021 در جناح های غربی دو کشور از جمله منطقه ها نزدیک به مرزهای اتحادیه اروپا برگزار گردید، ابراز نگرانی کشورهای مختلف و انتقاد اوکراین و ناتو را در پی داشت.

به نوشته رویترز، اوکراین هم نام رَپید ترایدِنت 2021 را برای رزمایش مشترک خود با آمریکا برگزیده و بیان کرد در این تمرینات نظامی، حدود 6 هزار نیرو از 15 کشور شامل آمریکا و تعدادی از اعضای ناتو حضور خواهند داشت و تا تاریخ یکم اکتبر ادامه می یابد.

در بیانیه منتشر شده به وسیله وزارت دفاع اوکراین آمده است: هدف اصلی این رزمایش، آماده شدن برای اقدام مشترک به اسم بخشی از نیروی چندملیتی در عملیات های ائتلاف (ناتو) است.

دولت آمریکا به بهانه به افزایش فعالیت های نظامی روسیه و تقویت قدرت تدافعی و رزمی اوکراین، اعلام نموده که یاری 60 میلیون دلاری به این کشور ارائه می دهد. یک مقام ارشد دولت آمریکا به خبرنگاران گفت که این یاری ها شامل سامانه های ضد خودروی زرهی جاولین و دیگر سامانه های تدافعی و رزمی خواهد بود.

ایالات متحده بعد از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در سال 2014 و وقوع درگیری ها در منطقه خودمختار دونباس در شرق اوکراین، به عظیمترین تأمین نماینده تسلیحات و تجهیزات نظامی برای کی یف تبدیل شده است.

آمریکا اخیرا هم در رزمایش هایی که به شدت با مخالفت روسیه روبرو شد در کنار نظامیان اوکراین حاضر شد.این رزمایش مورخ هفت تیرماه شروع شد و به مدت دو هفته طول کشید و در آن 5 هزار نظامی از کشورهای عضو ناتو و 30 کشتی، 40 جنگنده و ناوشکن یو.اس.اس.راس متعلق به نیروی دریایی آمریکا در آن شرکت داشتند.

پیش از این، ولودیمر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین وقوع جنگ تمام عیار با روسیه را متحمل دانست اما آن را اشتباهی عظیم توصیف کرد. (جزئیات بیشتر)

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1619

به "تور ارزان بلغارستان: رزمایش نظامی اوکراین و 15 کشور در پاسخ به رزمایش روسیه و بلغارستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان بلغارستان: رزمایش نظامی اوکراین و 15 کشور در پاسخ به رزمایش روسیه و بلغارستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید