پنجشنبه ها را برای رونق گردشگری تعطیل کنید

به گزارش مجله بابلسر، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: تعطیلی پنجشنبه ها بزرگترین یاری دولت به صنعت متضرر گردشگری پس از کرونا خواهد بود.

پنجشنبه ها را برای رونق گردشگری تعطیل کنید

سیدمصطفی فاطمی در گفت وگو با ایسنا اضافه کرد: پس از کرونا دولت می تواند اقدامات زیادی برای حمایت از صنعت گردشگری مانند یاری های بلاعوض، پیش خرید هتل ها و موارد مشابه انجام دهد، اما در شرایطی که کشورمان با کمبود منابع روبرو است، تعطیلی پنجشنبه ها می تواند با احیا و ترویج دوباره سفر، بزرگترین یاری به صنعت گردشگری باشد.

وی به تعطیلات پیوسته و نامتوازن در طول سال اشاره و اظهار کرد: ایجاد تعطیلات محدودی مانند عید فطر هر چند موثر است اما نمی تواند در توزیع سفر و بازه زمانی سفر موثر باشد، در حالی که تعطیلی پنجشنبه ها بهترین عامل در توزیع زمانی و مکانی سفر محسوب می گردد.

فاطمی ادامه داد: ایران و جیگودی تنها کشورهای جهان هستند که تعطیلات یک روزه آدینه دارند. بیشتر کشورهای جهان تعطیلات دوروزه یا تعداد بیشتری تعطیلات رسمی دارند که این عامل یاری شایانی به توسعه گردشگری منطقه ای و داخلی این کشورها نموده است.

وی اضافه کرد: تعطیلی پنجشنبه ها به کاهش مصرف انرژی، افزایش راندمان کار و ایجاد نشاط اجتماعی و موارد دیگر یاری خواهد نمود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: افزایش تعطیلات از یک روز به دو روز و افزایش تعطیلات رسمی در توسعه گردشگری داخلی کشورها موثر بوده است. کشورهای توسعه یافته ای مانند انگلیس و استرالیا با احتساب تعطیلی سرانجام هفته، سالانه 114 روز شنبه ها و یک شنبه های تعطیل دارند. این رقم در بعضی از کشورهای گردشگرپذیر مانند فرانسه به بیشتر و تا 118 روز تعطیلی می رسد، این در حالی است که کشور ما فقط 78 روز تعطیل دارد.

فاطمی اضافه کرد: اقتصاد گردشگری، جبران کننده تعطیلات در این کشورهاست، زیرا گردشگری محرک سایر اقتصادها مانند صنایع و صادرات است. علاوه بر آن توزیع سفر در این کشورها منجر به شناخته شدن و استفاده از تمام جاذبه ها شده است.

منبع: چمدان
انتشار: 8 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 614

به "پنجشنبه ها را برای رونق گردشگری تعطیل کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنجشنبه ها را برای رونق گردشگری تعطیل کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید