هوندا سیویک Si 2022 رونمایی شد؛ قدرت کمتر، هیجان بیشتر

به گزارش مجله بابلسر، هوندا از نسخه 2022 سیویک Si که نمادی از عملکرد مقرون به صرفه است با رویکرد مهندسی متفاوت برای بهبود تجربه رانندگی رونمایی کرد.

هوندا سیویک Si 2022 رونمایی شد؛ قدرت کمتر، هیجان بیشتر

هوندا سیویک اس آی (Honda Civic Si) در مدل 2022 با وجود قدرت اندکی پایین تر از نسخه قبلی، بسیار به صرفه تر شده است. موتور 1.5 لیتری بنزینی توربوشارژر هم اکنون 200 اسب بخار قدرت تولید می کند و این یعنی نسبت به مدل قبلی 5 اسب بخار کاهش داشته است. اما این همه ماجرا نیست و مهندسان روش های دیگری برای بهبود عملکرد این سدان اسپرت یافته اند.

برای نمونه گشتاور 260 نیوتن متر که در نسخه قبلی ارائه می شد، اکنون با 300 پله بهبود، در 1800 دور در دقیقه آغاز می شود که نشان از شتاب گیری بهتر نسخه تازه دارد. در انتهاب بازه این انتقال قدرت، طبق اعلام هوندا موتور سیویک Si بهبود یافته تا با 6000 دور در دقیقه به عنوان قله و 6500 به عنوان حد نهایی بازه، قدرت بیشتری را به چرخ ها منتقل کند.

همان طور که پیش از این اعلام شده بود، هوندا سیویک Si 2022 تنها با جعبه دنده دستی 6 سرعته دردسترس است و همراه با فناوری Rev-Matching عرضه می شود که از تیپ Type R وام گرفته شده است.

مهندسان همچین گیربکس را برای ارائه 10 درصد جابه جایی کوتاه تر دسته و احساس تغییر دنده بهتر بهبود داده اند. دسته دنده همچنین با پرداخت آلومنیومی و چرم که در دستگیره های Type R دیده می شود، همراه شده است.

هوندا برای تازهترین نسخه رقیب فولکس واگن جتا جی ال آی (VW Jetta GLI) یک سیستم اگزوز دوگانه تازه را با 27 درصد جریان خروجی بهتر نسبت به سیویک تورینگ معمولی توسعه داده است. علاوه بر این چرخ لنگر تک جرم خودرو هم اکنون 26 درصد سبک تر از مدل قبلی است و به لطف کاهش 30 درصدی اینرسی، موتور خودرو به گاز دادن سریع تر از قبل پاسخ می دهد.

یک دیفرانسل لغزش-محدود بخشی از تجهیزات استاندارد و سیستم تعلیق عقب چندپیوندی خودرو است. همان طور که انتظار می رفت ترمزهای Si با روتورهای 12.3 اینچی در محور جلو و روتورهای 11.1 اینچی در عقب بزرگ تر از ترمزهای معمولی سیویک هستند.

رینگ های 18 اینچی با طراحی 10 پره و مشکی مات هم ظاهری منحصربه فرد به خودرو داده اند و با لاستیک های چهارفصل 235/40 R18 یا لاستیک تابستانی اختیاری عرضه می شوند. همچنین رنگ مروارید نارنجی آتشین که برای نخستین بار در نوامبر 2020 در سیویک پروتوتایپ دیده شده بود، اکنون فقط برای Si دردسترس است.

ظاهر بیرونی خودرو در یک تحول، تهاجمی تر و در عین حال ظریف را در مدل معمولی به همراه دارد. اسپویلر در صندوق عقب به رنگ مشکی براق است و رنگ مکمل تیره برای درپوش های آینه جانبی و اطراف پنجره استفاده شده است. اسپویلر زیر بدنه در جلو هم مدل Si را نشان می دهد و با نشان قرمز روی جلوپجره همراه شده که از سیویک هاچ بک 2022 الهام گرفته است.

فضای داخی نسخه 2022 تا حد زیادی به سدان معمولی شباهت دارد اما با بسیاری از نوارهای قرمز، پدال های آلومنیومی و یک جفت صندلی اسپرت با پشتی یکپارچه و پشتیبانی جانبی بهتر برای سرنشین همراه شده است.

هماننند سدان کامپکت استاندارد، نسخه 2022 هوندا سیویک Si دارای نمایشگر 7 اینچی راننده و نمایشگر لمسی 9 اینچی با پشتیبانی از اندروید اتو و کارپلی اپل است. Si همچنین به طور استاندارد دارای سیستم صوتی 12 اینچی بوز با ساب ووفر است.

با توجه به اینکه هوندا از سبک بدنه کوپه برای نسل یازدهم سیویک استفاده می کند، دیگر Si دو در وجود نخواهد داشت. فروش این سدان پیش از خاتمه سال آغاز می شود و پس از آن هاچ بک نوع R با گیربکس دستی در سال 2022 عرضه خواهد شد. همچنین سال آینده آکورا اینتگرا را به شکل یک لیفت بک پنج در و با جعبه دنده دستی خواهیم دید که احتمالا پایه یک سیویک مجذوب کننده در سال آینده خواهد بود.

عکس ها: هوندا سیویک Si 2022

Credit: Honda

منبع: Motor1

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 آبان 1400 بروزرسانی: 17 آبان 1400 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1675

به "هوندا سیویک Si 2022 رونمایی شد؛ قدرت کمتر، هیجان بیشتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوندا سیویک Si 2022 رونمایی شد؛ قدرت کمتر، هیجان بیشتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید