همدلی کتابخوانان برای نجات کتاب فروشان انگلیسی

به گزارش مجله بابلسر، پویشی برای نجات کتابفروشی ها در بریتانیا راه افتاده و در شبکه های اجتماعی راهکارهای خوبی هم برای این مهم ارائه شده است که سایت بوکسلر بعضی از آنها را معرفی می کند.

همدلی کتابخوانان برای نجات کتاب فروشان انگلیسی

به گزارش خبرنگاران به نقل از بوکسلر، در شرایطی که بسکمک از کسب و کارهای صنعتی و غیرصنعتی در بسکمک از کشورهای جهان به حالت نیمه تعطیل درآمده اند، کتاب فروشی ها نیز به عنوان کوچک ترین بخش صنعت چاپ و نشر به خاطر پیشگیری از ویروس کرونا تعطیل شده اند. دولت ها با توجه به بودجه خود از صنایع مختلف حمایت می کنند ولی کمتر این حمایت شامل کتاب فروشی ها می شود و به خاطر همین در کشورهای اروپایی و آمریکایی کمپین های اجتماعی برای حفظ حیات این کتاب فروشی ها در جایگاه خرده فرهنگ ها ایجاد شده است.

کتابفروشی های بزرگ و کوچک در کشورهای مختلف روش های بسکمک برای رساندن کتاب به دست مشتری ها ابداء کردند که تا حدودی راهگشا بوده است ولی هنوز کافی نیست. در بریتانیا کمپینی برای نجات کتابفروشی ها راه افتاده و در شبکه های اجتماعی راه حلهای خوبی هم برای این مهم ارائه شده است که سایت بوکسلر بعضی از آنها را معرفی می کند.

  • پیش پرداخت و تعهد

سایت های کوچک و بزرگی برای جمع آوری سفارش های کتاب در زمان بحران کرونا راه اندازی شده است که ایده خوبی برای تضمین کار کتاب فروشی های کوچک تر بعد از زمان بحران است. کسانی که می خواهند کتابی تهیه کنند از هم اکنون سفارش های خود را در این سایت ها انجام می دهند.

  • سفارش کتاب از طریق پست الکترونیک

این روش در بسکمک از کشورهای جهان بهترین راه حل برای کسب و کارهایی مثل کتاب فروشی دیده شده است. مشتری ها از طریق فضای مجازی سفارش خود را به کتابفروش ها ارائه می کنند و آنها هم با پست یا هر وسیله دیگر کتاب مورد نظر ضدعفونی شده را به دست مشتری می رسانند.

  • اشتراک موقت

بسکمک از کتاب فروشان دارای مشتری های ثابتی هستند که می توانند برای آنها حساب ثابت ایجاد کنند. بسکمک از ناشران بزرگ می توانند سفارش مشتری های کتابفروشی ها را بر اساس حساب های کاربری خود برآورده کنند. به عبارتی این روزها در بریتانیا بسکمک از کتاب فروشی ها از طریق سایت های مختلف سعی در ایجاد حساب کاربری برای مشتری های خود هستند.

  • کوپن های هدیه

بسکمک از علاقمندان به کتاب خوانی و فرهنگ در حال حاضر هیچ کتابی مدنظر ندارند ولی سعی می کنند از کتابفروشی ها حمایت کنند. در بریتانیا و شهرهایی مثل لیورپول و لندن، کتابفروشان کوپن های هدیه ای ایجاد کرده اند که افراد با خرید آنها می توانند بعد از گذشت بحران در خریدهای خود از تخفیف خوبی برخوردار شوند.

  • پیش پرداخت خیریه

کتابفروشی لایتهاوس ادینبورگ روشی عالی برای جمع آوری کمک های خیریه کتاب دوستان ایجاد کرده است که افراد می توانند از پیش مبالغی برای حمایت از دانشجویان و افراد کم بضاعت برای خرید کتاب بپردازند.

  • گروه های مجازی

در شبکه های اجتماعی به خصوص توئیتر کاربران بریتانیایی گروه های کتابی تشکیل دادند که بسکمک از کاربران می توانند کتاب های خریداری شده از کتاب فروشی ها را معرفی کنند و این نوعی تبلیغ برای خرید مجازی خواهد بود. نویسنده ها و دوستداران کتاب این روزها بیشتر از گذشته صفحات اینستاگرامی کتابفروشی ها را دنبال می کنند تا این صنعت نیز بتواند حیات خود را در آینده تضمین کند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 6 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 548

به "همدلی کتابخوانان برای نجات کتاب فروشان انگلیسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همدلی کتابخوانان برای نجات کتاب فروشان انگلیسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید