لزوم تخصیص اعتبار برای تکمیل طرح های جهاددانشگاهی

به گزارش مجله بابلسر، خبرنگاران/فارس رئیس جهاددانشگاهی فارس با یادآوری اینکه این نهاد علمی، دانشگاهی، طرح های نوآورانه ای متناسب با ظرفیت ها و توانمندی های بومی استان دارد، خواهان توجه ویژه مسئولان و تخصیص اعتبارات مورد احتیاج برای اجرا و تکمیل این طرح ها شد و آن را گامی عملی در راستا تحقق رونق مالی و جهش فراوری با اتکا به ظرفیت داخلی، ارزیابی کرد.

لزوم تخصیص اعتبار برای تکمیل طرح های جهاددانشگاهی

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

دکتر مظاهر بابایی در ملاقات رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس، بیان نمود: جهاددانشگاهی فارس با برنامه ریزی دقیق و براساس اولویت ها و ظرفیت های استان و همچنین با اتکاء به توان علمی داخل، با هدف ارتقای سطح سلامت، برطرف معضل بیکاری، رونق فراوری، جلوگیری از خام فروشی، تکیه بر درآمدهای غیرنفتی و استفاده از صنایع تبدیلی و با بهره گیری از توان ملی جهاددانشگاهی اقدام به اجرای طرح های شاخص نموده است.

او با بیان اینکه بخشی از بودجه اجرای این طرح ها تامین شده و مابقی احتیاجمند توجه جدی است، به ورود این مجموعه استانی در حوزه جلوگیری از خام فروشی و صنایع تبدیلی اشاره و در این خصوص مطرح نمود: جهاددانشگاهی دارای دو پژوهشکده گیاهان داوریی و صنایع شیمیایی است، از طرفی گل محمدی یکی از محصولات عمده این استان محسوب می گردد، لذا با بهره گیری از تکنولوژی های موجود در این مجموعه، به موضوع فراوری، فرآوری و اسانس گیری گل محمدی ورود کردیم.

بابایی با بیان اینکه مراحل اولیه برای اجرای این طرح در یکی از شهرستان های استان طی شده است، توان علمی، تحقیقاتی و اجرایی جهاددانشگاهی در سطح ملی و استانی، در حوزه گیاهان دارویی را یادآور شد و اضافه نمود: برای اجرای طرح در زمینه اسانس گیری گل محمدی و گیاهان دارویی، تمام ظرفیت های موجود جهاد را به کار گرفته ایم و امیدواریم که با تامین اعتبارات لازم و همراهی مسئولان و دستگاه های تصمیم ساز و حمایت کننده، شاهد تحقق گامی بلند در راستای رونق اقتصادی استان و جهش فراوری در این بخش در استان فارس باشیم.

او همچنین با اشاره به راه اندازی پارک ملی صنایع نرم فرهنگی در دانشگاه علم و فرهنگ تهران و پیش بینی راه اندازی 5 شعبه از این پارک در دیگر استان ها، از راه اندازی این پارک در فارس همزمان با سالروز تاسیس جهاددانشگاهی با هدف برندسازی، تجاری سازی و صادرات صنایع دستی اطلاع داد.

رئیس جهاددانشگاهی فارس اظهار داشت: فارس جزو استان های شاخص کشور در حوزه تاریخی، مذهبی صنایع دستی و گردشگری است، به گونه ای که 70 محصول صنایع دستی مختص خود دارد که می تواند بازار صادرات خوبی به استان ها و کشورهای هدف صادرات داشته باشد و در عین حال با تمرکز بر آن، می توان درآمدهای غیرنفتی را بیش از گذشته افزایش داد.

بابایی گفت: با توجه به ظرفیت استان فارس در زمینه های مذکور، مجوز و موافقت اولیه گرفته شد و بخشی از هزینه ها را نیز تامین کردیم.

او به حوادث آبان ماه 98 که منجر به آتش سوزی 80 درصدی ساختمان دانشگاه علمی کاربردی جهاددانشگاهی شیراز شد، اشاره و بیان نمود: طبق نظر کارشناسان رسمی دادگستری استان، برآورد خسارت این ساختمان بالغ بر 10 میلیارد و 200 تومان گزارش شده است.

رئیس جهاددانشگاهی فارس گفت: با حادث شدن این موضوع، به ناچار بودجه ای که برای توسعه و اجرای طرح های جهاددانشگاهی استان پیش بینی شده بود، صرف راه اندازی و بهسازی مجدد ساختمان خسارت دیده برای تداوم فعالیت ها شد.

بابایی مطرح نمود: امروز و با توجه به تنگناها و محدودیت های اقتصادی و اقتصادی که به واسطه شرایط کرونایی تشدید شده است، جهاددانشگاهی به عنوان یکی از کارآمدترین نهادهای انقلابی در زمینه های علمی، آموزشی، تحقیقاتی و فرهنگی و پیش گام در اجرای طرح های نوآورانه، احتیاجمند توجه مسئولان استان فارس در تامین بخشی از اعتبار مورد احتیاج برای تکمیل طرح های مد نظر و بهسازی کامل ساختمان مجتمع آموزشی خود، است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس نیز در ادامه این ملاقات، ضمن ابراز خرسندی از آشنایی با ماموریت های جهاددانشگاهی، بیان نمود: طی دو سال گذشته براساس قانون اجازه داده شده تا از اعتبارات توازان ملی به مراکز آموزشی و دانشگاهی از جمله جهاددانشگاهی یاری کنیم.

حسن نوروزی گفت: سال جاری نیز در ابتدای سال این کار اجرا شده و تمام کوشش خود را برای اختصاص اعتباری در قالب ردیف های قانونی پیش بینی شده به مجموعه جهاددانشگاهی فارس بکار خواهیم گرفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 691

به "لزوم تخصیص اعتبار برای تکمیل طرح های جهاددانشگاهی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم تخصیص اعتبار برای تکمیل طرح های جهاددانشگاهی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید