فوت یک نفر در خراسان شمالی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا

به گزارش مجله بابلسر، خبرنگاران/خراسان شمالی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش های صورت گرفته، آمار نهایی مبتلایان به کویید 19 در خراسان شمالی تا به امروز به 16 نفر رسیده است.

فوت یک نفر در خراسان شمالی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا

دکتر سید احمد هاشمی، آمار مبتلایان به کویید 19 به تفکیک شهرستان ها را اینگونه اظهار داشت: تا به امروز بجنورد 9 نفر، شیروان دو نفر، آشخانه دو نفر، گرمه دو نفر و اسفراین یک نفر به کویید19 مبتلا شده اند.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، وی آمار فوت شدگان این بیماری در خراسان شمالی را یک نفر مطرح نمود.

دکتر هاشمی ضمن هشدار جدی نسبت به رعایت نکات بهداشت فردی، بر پرهیز از تجمعات و مسافرت های غیر ضروری تاکید نمود.

وی توصیه کرد: شهروندان در خانه بمانند و از منزل خود خارج نشوند. رعایت مسائل بهداشتی و شست و شوی مکرر دست، عدم تماس با بیماران، پرهیز از دست زدن به سر و صورت و پرهیز از دست زدن به ناحیه چشم، بینی و دهان لازم است.

پرهیز پزشکان از تجویز کورتون ها، برای بیماران مبتلا به سرماخوردگی

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: به پزشکان توصیه می گردد به هیچ عنوان برای بیماران مبتلا به سرماخوردگی، گلودردها و عفونت دستگاه تنفسی کورتون تجویز نکنند.

دکتر هاشمی با اشاره موضوع کمبود ماسک و محلول ضد عفونی نیز شرح داد: این یک مشکل عمده در سطح کشورمان است اما با پیگیری های انجام شده، به زودی تولیدات ماسک و محلول در سطح استان شروع می گردد.

وی اضافه نمود: به زودی محلول ضد عفونی در سطح داروخانه های استان توزیع می گردد تا مردم از نگرانی خارج شوند اما توصیه بهداشتی، رعایت بهداشت فردی و شست و شوی مکرر دست ها با آب و صابنون است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 470

به "فوت یک نفر در خراسان شمالی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوت یک نفر در خراسان شمالی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید